عدم تسلیم مایکروسافت در برابر علامت تجاری اسکایپ در اروپا

عدم تسلیم مایکروسافت در برابر علامت تجاری اسکایپ در اروپا

مایکروسافت قصد دارد تا دادخواستی را علیه شرکت بریتانیایی اسکای که در زمینه محصولات سمعی بصری، تلفن، و خدمات مرتبط با نرم افزار فعالیت می کند به دادگاه اتحادیه اروپا ارائه دهد، چرا که نشان تجاری شرکت نام برده شباهت بسیاری به آن چه که مایکروسافت در برنامه اسکایپ خود از آن استفاده کرده دارد.


روز سه شنبه دادگاه عمومی اتحادیه اروپا اذعان داشت که نمی تواند نام و علامت تجاری اسکایپ را ثبت نماید، چرا که به لحاظ تشابه شکلی بسیار به علامت تجاری شرکت اسکای که پیش تر از برنامه اسکایپ مایکروسافت به ثبت رسیده بوده دارد.
اسکایپ در صدد باطل کردن قوانین ثبتی مرتبط با این رای در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا بوده است. گفته شده که دفتر هماهنگی بازار داخلی (OHIM) نیز به این تداخل نشان تجاری اشاره نموده و از به وجود آمدن سردرگمی میان این دو سخن به میان آورده است.
مایکروسافت که شرکت اسکایپ را در سال 2011 خریداری نمود، گفته که شرکتش به مبارزات قانونی در این زمینه ادامه خواهد داد. یک سخنگوی زن مایکروسافت در ایمیلی ضمن اشاره به این موضوع گفت: "ما بی هیچ شکی مطمئن هستیم که هیچ تداخلی در علامت های تجاری این دو شرکت و نوع سرویس هایی که آنان ارائه می دهند وجود ندارد، و دادخواست خود را نیز در این زمینه ادامه خواهیم داد، ضمن این که فکر هم نمی کنیم که هر تصمیمی در رابطه با تغییر علامت تجاری گرفته شود خللی در علامت تجاری فعلی مان ایجاد نماید.
پیش تر برنامه اسکایپ علامت تجاری خود را در سال 2004 و در سازمان ثبت علائم تجاری اتحادیه اروپا با نام اختصاری SKYPE به ثبت رسانده بود. گرچه این موضوع توسط شرکت اسکای در سال 2003 و پس از مشاجرات بین این دو شرکت بر سر تداخلات مربوط به تشابه اسمی در فروش محصولات  اسکایپ رد شده بود.
دادگاه عالی اتحادیه اروپا نیز در خبری که منتشر نموده ضمن تایید علامت تجاری حباب مانند اسکایپ اعلام کرده که علامت های اختصاری این دو شرکت به لحاظ بصری، آوایی، یا مفهومی هیچ شباهتی با یکدیگر ندارد.
این دادگاه هم چنین افزود "به طور مفهومی بین علامت های تجاری این دو شرکت که تنها کمی در آیکون ابر مانندشان به هم شبیه اند، هیچ رابطه دیگری وجود ندارد، و تنها موضوعی که شاید در آینده کمی مشکل ساز گردد وجود واژه‘sky’  در اول نام هر دو شرکت می باشد.
این دادگاه هم چنین گفته است: علاوه بر تداخل واژگان اول نام هر دو شرکت که با Sky شروع می شوند، ممکن است نحوه تلفظ نام این دو شرکت نیز در آینده مساله ساز گردد، چرا که واژه اسکای (Sky) که یکی از واژگان زبان انگلیسی ست به معنای آسمان می باشد، در حالی که واژه اسکایپ (Skype) به لحاظ معنایی هیچ مفهومی ندارد و تنها در سر واژگان به کلمه اسکای  شبیه است.
سخنگوی شرکت اسکای گفت تمام هدف این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون حفظ کردن نام تجاری اسکای بوده است.
گفتنی ست که علامت تجاری اسکای تنها موردی نیست که این دو شرکت بر سر آن مناقشه دارند، چرا که برای نمونه مایکروسافت در پی شکایت شرکت اسکای در سال 2014 مجبور به تغییر دادن نام سرویس اسکای درایو (SkyDrive) خود به وان درایو (OneDrive) شد که این موضوع در آن زمان به مناقشه بی اسکای بی (BSkyB) لقب گرفت.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر