ویرایش جدید سیستم‌عامل ویندوز ده نگرانی‌های پیرامون امنیت را به واقعیت تبدیل کرد.

ویرایش جدید سیستم‌عامل ویندوز ده نگرانی‌های پیرامون امنیت را به واقعیت تبدیل کرد.


شرکت مایکروسافت ویرایشی جدید از سیستم‌عامل ویندوز ده را عرضه کرد.Windows 10 IoT Core Pro نسخه‌ی جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ده است که بازار اینترنت اشیا را مورد هدف قرار داده است.


اینترنت اشیا به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند.
تفاوت اصلی این نسخه با قبل، اضافه‌کردن قابلیتی در زمینه‌ی بروزرسانی‌ها است. به این ترتیب که می‌توان بروزرسانی را به تاخیر انداخت و شروع و قطع آن را مدیریت کرد.
شرکت مایکروسافت می‌گوید که با اضافه‌کردن این قابلیت در زمینه‌ی سرویس‌دهی، در واقع امکان انعطاف بیشتر برای مشتریان و مصرف‌کنندگان فراهم می‌شود تا هم نیازهای سرویس‌دهی آن‌ها برآورده شود و در عین‌ حال امنیت دستگاه‌ها و مدیریت آن‌ها هم تضمین ‌شود.
در چه صورت این قابلیت در زمینه‌ی بروزرسانی می‌تواند مثب باشد؟ با این امکان، کاربر می‌تواند بروزرسانی‌ها را اعمال نکند، ابتدا آن‌ها را تست کند و از این بابت که سیستم با اعمال بروزرسانی دچار اختلال نمی‌شود، آن‌ها را اعمال کند.
و اما چه زمان این قابلیت در زمینه‌ی بزورسانی می‌تواند منفی باشد؟ تصور کنید که کاربری بروزرسانی‌های پیشنهادی را نادیده بگیرد. حتی اقدامات لازمه‌ی مربوط به امنیت سیستم را به انتخاب خود انجام ندهند و سیستم را به خطر بیاندازند.
در نسخه‌ی دیگری از Window 10 IoT Core  شرکت مایکروسافت، همچنین ترفندهای جدیدی به کار بسته است؛ اضافه‌کردن درایو گذرگاه دسترسی مستقیم به حافظه یکی از این موارد است که امکان اجرای کد برای ارتقای قابل‌ توجه کارایی را فراهم می‌کند. به این ترتیب، به عنوان مثال رزبری‌پای 2 می‌تواند از پین‌های ارسال و دریافت پشتیبانی کند. علاوه بر این امکان اتصالات بی‌سیم برای دستگاه‌ها هم آسان‌تر شده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر