سازمان حقوق مدنی در جنگ علیه internet.org در برزیل

سازمان حقوق مدنی در جنگ علیه internet.org در برزیل

خلاصه: سازمانهای غیر دولتی از مزایای همکاری بین فیس بوک و دولت برزیل برای ارائه اینترنت خبر می دهند.سازمانهای حقوق مدنی از اهداف دولت برزیل برای همکاری با فیس بوک به ارائه اینترنت رایگان به شهروندان کم درامد از طریق internet.org ابراز نگرانی کردند.

در پی اعلام دفتر دیلما روسف درباره توافق با این شرکت در اوایل این ماه، یک گروه از 35 سازمان نامه ای به رئیس جمهور فرستادند که در آن از مزایای فیس بوک برای گسترش ارتباطات سوال کردند.
در این نامه از واقعیت هایی مثل کمبود قابل توجه در کیفیت و میزان دسترسی به اینترنت ثابت و تلفن همراه و که در کشورهای در حال توسعه ای مانند برزیل وجود دارد گفته شد. او افزود اگر این پروژه توسط فیس بوک در چندین کشور مثل آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا گسترش پیدا کند میتواند آینده جامعه اطلاعاتی ، اقتصاد در محیط ارتباطی و حقوق کاربران در شبکه مثل حفظ حریم خصوصی و آزادی بیان را به خطر بیندارد.
مردم می توانند برای توقف مذاکرات با فیس بوک و ارائه اینترنت رایگان در برزیل تماس بگیرند. شرکت اینترنتی مارکو از بی طرف بودن خود نسبت به این قوانین خبر داد و گفت در صورت نیاز به اینترنت با این شرکت یا شرکتهای دیگر تماس بگیرید.
همچنین در این نامه آمده است هر توافق نامه ای باید یک مشاور داشته باشد. این خبر با همکاری شرکت فیس بوک بدون هیچ دانش قبلی از جامعه حقوقی و دموکراتیک آن کشور است وبا تصمیم گیری ها صحبت های مربوط به اینترنت مارکو متفاوت است.
این انتظارات فیس بوک از راه اندازی internet.org در برزیل در ماه ژوئن بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر