پنج مورد از محبوب ترین پروژه های پرینت سه بعدی سال 2015

پنج مورد از محبوب ترین پروژه های پرینت سه بعدی سال 2015


صنعت پرینت سه بعدی دسکتاپ با سرعت بالایی رو به رشد است. در این مطلب پنج مورد از پروژه های جدید مرتبط با پرینت سه بعدی در سال جاری مورد توجه قرار گرفته‌اند.


OpenBCI
این پروژه به توسعه‌ی حسگر زیستی برای تمام افراد اختصاص داده شده است. نتیجه‌ی این پروژه محصولی است که قادر است فعالیت‌های مغزی، ماهیچه‌ای و قلبی را ضبط کند. در این پروژه از پرینت سه بعدی استفاده شده است تا هدست‌ها و مولفه‌های دیگر نمونه‌سازی شوند.
 SatNOGS DB
SatNOGS یک پشته‌ی مقیاس‌پذیر و ماژولار برای پیاده‌سازی ایستگاه زمینی ماهواره است. این پروژه چهار زیر پروژه‌ را شامل می‌شود: شبکه، پایگاه داده، کلاینت و ایستگاه زمینی. در این پروژه از پرینت سه بعدی برای نمونه‌سازی مولفه‌های سخت‌افزاری استفاده شده است، به ویژه در بخش ایستگاه زمینی.
e-NABLE
این پروژه در واقع برای طراحی، ارتقا و تولید دستگاهایی برای دست است که توانایی کاربر را افزایش می‌دهد. در حقیقت هدف در این پروژه ارائه‌ی یک دست کمکی به قیمت ارزان است. همچنین به کمک این پروژه توانایی تولید توزیع‌شده به کمک پرینت سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

talonghand 520x390
MOST
این پروژه به مجموعه تحقیقاتی اشاره دارد که به حوزه‌های پرینت سه بعدی سخت‌افزار متن باز پرداخته‌اند. در اوایل سال جاری تحقیقات پیروی قابلیت بازیابی برای طرح‌های پلیمر سه بعدی، برای بهبود وضعیت مواد مصرفی در آزمایشگاه بود. علاوه بر این تلاش‌هایی هم در زمینه‌ی پرینت سه بعدی ارزان صورت گرفت.
RepRap
این پروژه در ابتدا به عنوان ابزاری برای توسعه‌ی پرینت سه بعدی رایگان بود؛ اما با پیشرفت شرکت‌های توسعه‌ی الکترونیکی این وضعیت تغییر یافت و این پروژه رشد کرد.
پروژه‌هایی مثل این پروژه نسبت به آینده و آنچه ممکن است رخ دهد، به کمک رویکردی یکپارچه که به آزادی کاربر بها بدهد، الهام‌بخش هستند.

magneto3dprinter


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر