پشتیبانی eFolder's Cloudfinder توسط Office 365

پشتیبانی eFolder's Cloudfinder توسط Office 365

یکی از ضروریات هر شرکتی پشتیبان گیری از اطلاعات مهم می باشد. از این روی بیشتر آنها معمولا چندین راهکار را در این زمینه بر می گزینند، که یکی از آنها پشتیبان گیری بر روی فضای ابری می باشد. ولی تکلیف خود داده هایی که بر روی این فضا قرار می گیرند چیست؟

ارائه دهندگان این نوع سرویس تنها قسمتی از داده های ذخیره شده را مدیریت می کنند، پس با این تفاسیر اگر خطایی از سمت کاربر رخ دهد یا حفره های امنیتی و کدهای مخرب حذف کننده در ذخیره سازی داده ها نقش ایفا کنند آن گاه تکلیف چه خواهد بود؟
در این بلوا اما برنامه eFolder مایکروسافت، دست کم به عنوان یکی از زبده ترین ها در پشتیبان گیری فضای ابری محسوب می گردد. سرویسی که در این برنامه از آن استفاده شده کلود فایندر (Cloud Finder) نام دارد، و از جمله سرویس های ارائه شده توسط این شرکت می باشد که با سرویس های محبوبی از قبیل SaaS یا Office 365 و Google Apps نیز سازگاری دارد. کلود فایندر که در اصل برای Office 365 عرضه گشته قادر به پشتبان گیری خودکار از تمامی فایل ها، پوشه ها، ایمیل ها، مخاطبین و غیره به صورت آنلاین می باشد. این سرویس با بررسی مدام آخرین تغییرات در فایل ها از آنها پشتیبان گرفته، و از این روی شکلی مدیریت یافته از نسخه های پشتیبان را ارائه می کند.
برنامه، داده ها را از طریق پروتکل امنیتی SSL حین پشتیبان گیری رمزگذاری می نماید. گفتنی ست که فضای مورد نیاز جهت ذخیره داده های پشتیبان گرفته شده از طریق سرورهای آمازون که از معماری S3 بهره می جویند تامین می گردد. شرکت آمازون در این زمینه اذعان داشته که داده هایی که بر روی سرورهای S3اش ذخیره می شوند به لحاظ ماندگاری دارای ضریب 99.999999999% و به لحاظ قابلیت دسترسی از ضریب بالای 99.99% برخوردار هستند. شایان ذکر است که اطلاعات موجود بر روی این سرورها به صورت کاملا رمزگذاری شده و دارای الگوریتم رمزنگاری پیشرفته 256 بیت (AES) هستند. از دیگر قابلیت های برنامه می توان به ارائه فضای نامحدود برای آپلود فایل اشاره کرد، که نیاز کاربر را از هر حیث برای داشتن آرشیوی کامل برطرف می سازد.
مدیران با استفاده از قسمت داشبورد برنامه که مبتنی بر وب می باشد قادر به مانیتورینگ و گزارش گیری خواهند بود، و حتی در این زمینه بدون در نظر گرفتن زمان فایل ایجاد شده، یا حجم آن می توانند تنها فایل های خاصی را برای بازگردانی انتخاب نمایند. سرویسی که در برنامه از آن بهره برده شده توانایی جستجوی دقیق و آنی تمامی فایل ها، اعمال فیلترهای خاص، جستجو بر اساس نام فرد ایجاد کننده، یا زمان ایجاد شده را داراست. برای جستجو در میان ایمیل هایی که از آنها پشتیبان گرفته اید نیز می توانید فیلترهایی را بر اساس نشانی گیرنده یا فرستنده، موضوع، فایل های ضمیمه شده، و غیره اعمال کنید.
برای دانلود نسخه آزمایشی برنامه که برای Office 365 ارائه گشته می توانید به نشانی www.cloudfinder.com مراجعه  نمایید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر