ابونتو، در حال حاضر، یک میلیارد کاربر دارد

ابونتو، در حال حاضر، یک میلیارد کاربر دارد


داستین کرکلند، یکی از مدیران رده بالای پروژه ابونتو، در یک نامه جامع به انجمن توضیح داده است که در حالا حاضر، یک میلیارد نفر در حال استفاده از ابونتو هستند. پیرو گزارش فورونیکس، که بیان کرده بود گروه کانونیکال، پشتیبان سیستم عامل ابونتو، در رسیدن به هدف داشتن 200 میلیون کاربر تا پایان سال 2015، شکست خورده است؛ داستین تمامی اطلاعاتی را که می توانسته جمع کرده و در پایان از آنها کاربران یک میلیاردی را نتیجه گیری کرده است.


وی به این نتیجه رسیده است که بخش بزرگی از مردم جهان، به صورت داوطلبانه یا به اجبار، در حال استفاده از ابونتو هستند. این بحث مدتی قبل توسط مارک شاتل ورث شروع شد که تخمین زده بود تا پایان سال 2015، دویست میلیون کاربر ابونتو در جهان وجود خواهد داشت. منظور وی بیشتر خاص کسانی بود که از سیستم عامل های ابونتو بر روی کامپیوترهای شخصی و یا لپتاپ های خود استفاده می کنند ولی این چشم انداز از آن زمان به صورت فوق العاده ای تغییر یافت.
مشکل اینجاست که به هیچ روشی نمی توان آمار دقیقی از کاربران ابونتو کسب کرد. همانطور که داستین گفته است، کانونیکال، هیچ احتیاجی به اکانت کاربران در سیستم عامل هایشان ندارد و این یعنی که آنها در اکثر مواقع آمار را حدس می زنند. البته کانونیکال می تواند بررسی کند که چه تعداد کاربر به مخازن رسمی برای دانلود آپدیت ها متصل می شوند ولی این شرکت هیچ احتیاجی به چنین آمارهایی ندارد.
داستین یکی از اعضای تیم تولید و استراتژی در شرکت کانونیکال ابونتو است که توسط مارک شاتل ورث مدیریت می شود. استراتژی تکنیکی، نقشه راه و چرخه تولید محصولات تجاری اینترنت اشیا و Cloud در ابونتو توسط داستین انجام می گیرد، بنابراین این گفته او چندان هم دور از واقعیت نیست.
داستین در نامه خود گفته است: "هیچ کسی نمی تواند تعداد کاربران ابونتو در جهان را بشمارد! کانونیکال، برخلاف اپل، مایکروسافت و یا گوگل به ثبت نام هیچ کاربری در زمان نصب ابونتو نیاز ندارد. هم اکنون شما می توانید لپتاپ های دل، اچ پی، لنوو و ایسوس را تهیه کنید که ابونتو را به صورت پیشفرض نصب کرده اند و یا سرورهایی از آی بی ام، دل، اچ پی، سیسکو، لنوو، کوانتا تهیه کنید که با ابونتو قدرت می گیرند."
وی تمام اعداد و ارقامی که به صورت عمومی وجود داشته، مانند سرورها، توسعه های ابونتو در Cloud، ابونتو فون ها و شرکت های مختلفی که از ابونتو استفاده می کنند؛ جمع آوری کرده است. نتیجه نشان می دهد که یک میلیارد کاربر، در حال حاضر از ابونتو به اشکال مختلف استفاده می کنند که احتمالا طیف وسیعی از آنها هم از این واقعیت بی اطلاعند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر