چهار کاربرد جالب لامپ‌های هیو فیلیپس

چهار کاربرد جالب لامپ‌های هیو فیلیپس


با لامپ های هوشمند هیو(hue) چه کار می توانید بکنید؟
واقعاً تغییررنگ نور با یک اپلیکیشن اینقدر عملی و سودمند است؟
راه های خلاقانه زیادی برای استفاده از لامپ هیو فیلیپس وجود دارد.

لامپ های هوشمند و وایرلس هیو(hue) متعلق به شرکت فیلیپس، خیلی بیشتر از تبدیل اتاقتان به کلوپ‌شبانه کارایی دارند.حالا که بالاخره لامپ های هیو فیلیپس هم محصول قابل حملی ارائه داده(Hue Go)، کاری نیست که نتوان با آنها انجام داد. از لامپ های ابتدایی هوشمند LED هیو گرفته تا لامپ های باریک و چیزهای لامپ مانند((Hue Beyond، شرکت اکثر وسایل روشنایی را ارائه داده و چندین نوع هم اختراع کرده است (امیدواریم حباب لامپ لوسترها و لامپ های کوچک دیواری هم بزودی عرضه شوند). در اینجا به ارائۀ چند پیشنهاد روشنایی خلاقانه می پردازیم.

هشدارهای نوری
بیایید با ایده های عملی شروع کنیم. وقتی لامپ های هیو در سیستم اتوماسیون هوشمند خانگی قرار می گیرند، یا حتی به همراه اپلیکیشن سادۀ IFTTT، (اگر این بود، پس آن بشود)، به دلیل توانایی تغییر رنگشان، می توانند به عنوان علامت هشدار استفاده شوند. در دفاتر شرکت زونوف (فروشندۀ پلت‌فرم برای اتصال استیپلزسیستم های هوشمند خانگی) از لامپ های هیو فیلیپس استفاده می کردند. وقتی که در گاراژ منزل باز می شد، این لامپ ها به صاحب خانه هشدار می دهند. این کاربر لامپ استاندارد هیو فیلیپس با ویژگی تغییر رنگ را با سیستم اتصال و کنترل هوشمند Linear Z-Wave درب گاراژ ترکیب می کند. وقتی درب گاراژ باز می شود، دستوری به سیستم اتصال فرستاده می شود که به لامپ هیو فیلیپس (در اتاق نشیمن) می گوید نور قرمز بتابد. به این صورت، صاحب خانه متوجه ورود یا خروج افراد می شود (راه خوبی برای نظارت برنوجوانان است).
بدون سیستم هوشمند خانگی هم راههایی برای استفاده از لامپ های هیوی فیلیپس به عنوان سیستم هشدار اتوماتیک وجود دارد. با اپلیکیشن IFTTT می توانید چندین هشدار را تنظیم کنید. کار جالبی که این اپلیکیشن آن را دستورالعمل می نامد این است که مثلاً وقتی هوا بارانی شد، به صورت اتوماتیک لامپ ها چشمک می زنند (برای این کار باید حتماً به شبکۀ اعلام آب و هوا متصل باشید). به این صورت، می فهمیم کی پنجره هایمان را ببندیم و صندلی های ایوان را بپوشانیم. صدها دستورالعمل لامپ هیو برای IFTTT وجود دارد، پس نگاهی بیاندازید و آنهایی که برایتان جالب است را بیابید.

چراغ خواب
از آنجا که می توانید نور لامپ ها را کم کنید و رنگشان را تغییر دهید، برای چراغ‌خواب راهروها و اتاق کودکان مناسب هستند. به کمک اپلیکیشن هیو (یا دیگر اپلیکیشن های سازگار با لامپ هیو) می توانید لامپ را طوری تنظیم کنید که شب ها به رنگ خاص و کمرنگ تری درآید. حتی می‌توانید از اپلیکیشنی استفاده کنید که لامپ به آرامی روشن تر شود و صبح ها رنگش تغییر کند تا استرس برخاستن را کاهش دهد.

برجسته کردن ویژگی ها
لامپ های باریک هیو برای مشخص و قاب کردن وسایلی مثل  کابینت ها، قفسه ها یا مبلمان عالی هستند. لامپ های باریک، LED هایی هستند که درون نواری پلاستیکی قرار گرفته اند و می تواند با متصل شدن به وسایل، اثری تماشایی به جا بگذارد. وقتی این لامپ های باریک پنهان هستند و  نورشان از زیر یا روی وسایل می تابد، بهترین تأثیر را دارند. این لامپ ها را زیر میزهای قهوه‌خوری، مبلمان، زیر قفسه ها، زیرطاق ها و روی پیش‌خوان آشپزخانه ها استفاده می کنند. یکی از پرکاربردترین محل ها، پشت تلویزیون صفحه تخت متصل به دیوار است. می توانید از این اپلیکیشن برای ساخت نور ملایمی از رنگ دلخواه در پشت تلویزیون استفاده کنید. بخش نوآوری های صفحه نمایش شرکت سینمای خانگی، برای برخی از صفحه نمایش های سینمای خانگی Black Diamond، سیستم مشابه ای عرضه کرده است. با هزینۀ خیلی کمتری قادرید همین ویژگی را برای تلویزیون هایتان به کار ببرید. می توانید از این لامپ های باریک برای مشخص کردن پله ای (مثل پلۀ بین اتاق ها) هم استفاده کنید تا جلوی سکندری خوردن را بگیرید.

philips-hue-smart-lighting-accessories-600x400

محو کردن رنگ دیوار
فایده اصلی لامپ های هیو فیلیپس، توانایی از بین بردن هر رنگ دلخواهی است. می توانید با تغییر رنگ لامپ، فضای اتاق را کاملاً تغییر دهید. متأسفانه، لامپ های هیو، بخصوص مدل رنگیشان، آنقدرها روشن نیستند. پرنورترین لامپ سفیدش، نوری معادل لامپ رشته ای 60 واتی می تاباند. وقتی نور سفید می خواهید، این نور برای لامپی کوچک خوب است، اما وقتی آن را به نور قرمز یاقوتی، سبزلیمویی یا فیروزه ای تغییر می دهید، روشنایی اش کم می شود. به همین دلیل، ویژگی رنگبری لامپ بیشتر روی دیوارهای سفید یا رنگ های روشن دیگر اثر دارد.

philips-hue-with-lamps-and-tv
لامپ های Hue Bloom و Hue LivingColors Iris هردو لامپ های خوبی برای محو کردن رنگ دیوارها هستند. آنها برای تابیدن روی دیوار می چرخند و اگر می خواهید این اثر هر روز متفاوت باشد، می توانید جابجایشان کنید. اگر مایل به خرج اضافی برای این لامپ ها نیستید، می توانید از حباب لامپ اصلی هیو در هر لامپی که بتواند نور را مستقیم بتاباند، استفاده کنید. حباب لامپ های هیو برای لامپ آباژورها مناسب نیستند، چون آباژورها خروجی نور را کم می کنند و شدت رنگ آن را کاهش می دهند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر