ویندوز 10: چه چیزی در سال 2016 خواهد آمد؟

ویندوز 10: چه چیزی در سال 2016 خواهد آمد؟

ویندوز 10: چه چیزی در سال 2016 خواهد آمد؟


یکی از آن ها تغییر در فضای ذخیره سازی کلود وان درایو است، که در حال خاظر به دلیل حذف قابلیت "پلیس هولدر" کارایی آن نسبت به ویندوز 8 کاهش یافته است. این قابلیت  توسط فایل اکسپلورر به کاربر نشان می داد که چه چیزی آنلاین بوده است و فقط در صورت درخواست اطلاعات را دانلود می کرد. شایعاتی مبتنی بر بازگشت پلیس هولدر وجود دارد، البته با اصلاحاتی برای جلوگیری از گیج شدن هر دو کاربر و اپلیکیشن ها.
کاربران همچنین منتظر تعدادی ویندوز بریج ( یا پل ویندوز) که در اوریل 2015 در کنفرانس مطرح شد نیز باشند. چهار بریج یا پل وجود دارد:
•    پل برای iOS ( پروژه Islandwood)
•    پل برای اپلیکیشن های وب ( پروژه Westminster)
•    پل برای اپلیکیشن های دسکتاپ ویندوز ( پروژه Centennial)
•    پل برای اندروید ( پروژه Astoria)

هدف این تکنولوژی ها انتقال راحت تر اپلیکیشن ها به ویندوز استور است که در هر دو ویندوز برای موبایل و برای کامپیوتر ها و تبلت وجود دارد. در مورد های بالا در حال حاظر پل برای اپلیکیشن های وب پشتیبانی می شود. کاهش تمرکز مایکروسافت روی ویندوز موبایل، رقابت را با اندروید کاهش داده است. پل برای iOS یک پروژه کامپایلر است، که به اپلیکشن های آبجکتیو- C اجازه می دهد که با ویندوز کامپایل شود. و امکان آن می رود که به صورت مستقل در به روز رسانی های ویندوز ارائه شود.
می ماند پروژه Centennial یا پروژه C، که کلید استراتژی مایکروسافت برای ویندوز در تجارت است. این پروژه تکنولوژی را با App-V،محصول مجازی سازی اپلیکیشن شرکتی مایکروسافت  به عنوان پکیجی بدون هیچ گونه وابستگی ،به اشتراک می گذارد. در حال حاظر ویندوز استور فقط اپلیکیشن هایی که برای ویندوز ران تایم (Runtime) طراحی شده اند، پلت فورم اپلیکیشنی که لمسی و جعبه شنی ( سند باکس) هستند و برای ویندوز 8 معرفی و برای ویندوز 10 دوباره طراحی شده اند را پشتیبانی می کنند.
مایکروسافت همچنین در مورد وان کور (OneCore) صحبت می کند. چه چیزی است؟
یکی از مهندسان این شرکت می گوید که:
" ما همچنین در حال کار کردن روی ارتقا ساختاری بر روی وان کور هستیم. که هسته به اشتراک گذاشته شده ویندوز در بین دستگاه هاست. وان کور قلب ویندوز است و این ارتقاها در وان کور باعث ایجاد ویندوز در بین کامپیوتر، تبلت ، گوشی، iOT، هولولنز، و ایکس باکس به صورت بسیار بهتر می شود. "
2016 همچنین باید شامل انتشار ویندوز سرور 2016 شود، البته مایکروسافت هنوز زمان دقیق را مشخص نکرده است. انتظار می رود که ویندوز سرور هم زمان با به روز رسانی رداستون منتشر شود، البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست. سرور 2016 شامل به روز رسانی هایی برای پلت فرم مجازی سازی Hyper-V، پشتیبانی برای کانتینر های سبک بار انداز و همچنین یک نسخه جدید به نام نانو سرور است.
مایکروسافت همچنان در حال تلاش برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز 10 است. هدف احتمالی این است که ویندوز 10 را نسخه استاندارد کند تا ویندوز استور برای برنامه نویسان جذاب تر شود و زودتر از تکنولوژی جدید رو نمایی کنند. مایکروسافت در حال حاظر می گوید که سال 2016 پایان به روز رسانی های رایگان خواهد بود که باید در طول یک سال از آن استفاده کرد، البته احتمال تمدید آن بسیار بالاست.
در ادامه به روز رسانی که در ماه نوابر انجام گرفت، ویندوز 10 یک به روز رسانی کامل و جامع است. با این حال هنوز رد پایی از ویندوز 8 در آن دیده می شود که البته اپلیکیشن های استور نسبت به اپلیکیشن های دسکتاپ کلاسیک رفتاری متفاوت دارند، و همچنین منو شروع آن به طور کامل نسبت به منو شروع ویندوز 10 متفاوت است. ایراد دیگری که به مایکروسافت وارد است این است تحمیل جست و جوی وب در دسکتاپ است. ویندوز 10 در حال بهتر شدن است، اما با وجود چنین مشکلاتی می توان انتظار داشت که کاربران ویندوز 10 تا سال 2016 و یا حتی بعد از آن به استفاده از ویندوز 7 ادامه دهند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر