با استفاده از eyeX می‌توان از Windows Hello برای کامپیوترهای شخصی قدیمی استفاده کرد.

با استفاده از eyeX می‌توان از Windows Hello برای کامپیوترهای شخصی قدیمی استفاده کرد.


Windows Hello راهی شخصی‌تر است برای وارد شدن به دستگاه‌های با سیستم‌عامل ویندوز ده. به این ترتیب که با یک نگاه یا با یک لمس می‌توان وارد سیستم شد.احراز هویت Windows Hello با استفاده از تشخیص صورت، در سیستم‌عامل ویندوز ده، نوآوری جالبی در راستای راحتی کاربر است؛ اما مشکل این است که تعداد انگشت شماری از کامپیوترهای شخصی از نظر سخت‌افزاری، به دوربین لازمه برای بهره‌مندشدن از این قابلیت برخوردار هستند. eyeX سخت‌افزاری است که این مشکل را حل می‌کند.


eyeX به قیمت 129 دلار به بازار عرضه شده است؛ کاربرد این دستگاه به این ترتیب است که چهره‌ی کاربر را تشخیص می‌دهد و اجازه‌ی ورود کاربر را به سیستم می‌دهد.
در واقع eyeX دستگاهی است که روی مانیتور کامپیوتر نصب می‌شود و حرکات چشم کاربر را دنبال می‌کند.
در حقیقت، در حال حاضر استفاده از رمز عبورهای سخت و مشکل برای واردشدن به یک سامانه دیگر پسندیده نیست و راه‌حل‌هایی مثل تشخیص چهره ترجیح داده می‌شوند. از طرفی Windows Hello که امکان تشخیص چهره را فراهم می‌کند روی تمام سیستم‌ها، سیستم‌های قدیمی قابل استفاده نیست؛ eyeX دستگاهی است که می‌تواند این محدودیت را برای سیستم‌های قدیمی حذف کند.
قابلیت‌هایی که استفاده از نرم‌افزار می‌تواند به همراه داشته باشد

eyex new windows functions 100633786 large
آخرین بروزرسانی‌ها برای eyeX، ارائه‌ی رابط دوستانه‌تر با کاربر است.
در مقایسه‌ی استفاده از Windows Hello با Surface Book و Surface Pro و Windows Hello با eyeX تفاوتی دیده نشده است؛ از این نظر که در تشخیص هویت با تاخیر یکسانی عمل می‌کنند.
ارائه‌ی نرم‌افزار جدید برای eyeX این امکان را می‌دهد که دوربین eyeX سایر توابع ویندوز ده را کنترل کند، به طور مثال Action Center.
در حال حاضر eyeX جز معدود لوازم جانبی است که امکان استفاده از سرویس ورود به سیستم Windows Hello را می‌دهد. البته Intel/Creative RealSense کیت دیگری است که در مراحل توسعه است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر