تحلیل رفتار مصرف کنندگان از طریق داده های بهم ریخته فضای وب
دانشمندان MIT معتقدند که این حرفها و صحبت های آنلاین، گنجینه پرباری از اطلاعات برای صنعت مراقبت های بهداشتی است. پاول نمیرفسکی، یکی از افراد برجسته ای که در این زمینه مشغول است می گوید: "در حوزه مراقبت های بهداشتی، اطلاعات وسیع بهم ریخته ای وجود دارد که احتیاج است که به اطلاعات قابل استفاده تبدیل شود."
در یک استارتاپ، پلتفرمی توسعه داده شد که DecisionEngine نامیده می شود و از یادگیری ماشین و پردازش زبان های طبیعی استفاده می کند تا در بین میلیاردها مکالمه در مورد داروها، دستگاه های پزشکی و دیگر محصولات حوزه مراقبت های بهداشتی، جستجو کرده و اطلاعات مفید به دست آورد. این بحث ها در وبلاگ ها، فیسبوک، توئیتر، انجمن ها و حتی در نظرات مربوط به اخبار و ویدئوها منتشر می شود. این نرم افزار، از بین داده های نامنظم بسیاری که ذخیره شده، نوع تصمیم گیری مصرف کننده را کشف می کند.
نمیروفسکی توضیح داده است، این نرم افزار یک پایگاه داده دارد که شامل همه نظرات عمومی در مورد بیماری ها، راه حل ها و نتایج گزارش شده از سوی بیماران از یک میلیون منبع آنلاین می باشد. این پایگاه شامل اطلاعاتی از 14000 محصول حوزه مراقبت بهداشت است.
کلاینت های این نرم افزار، 500 شرکت و سازمان ناسودبر هستند که می توانند از آن استفاده کنند و پاسخ سوالاتی مانند تعداد بیمارانی که از داروهای خاص به دلایل ویژه استفاده می کنند، بدست آورند. اگرچه تمرکز نرم افزار بر روی حوزه مراقبت بهداشتی در بروکلین بوده است ولی همزمان با آن، این پلتفرم برای استفاده سازمان های سیاسی و مالی نیز مفید است. برای نمونه، پژوهشگران سیاسی می توانند از این نرم افزار برای موضوعاتی که مردم در مورد آنها بیشتر صحبت می کنند و نظراتشان و میزان پایداری بر نظراتشان؛ بهره ببرند.
ثبت نظر