GPS پیشرفته، انقلابی در مکان‌یابی و بازی‌هایVR

GPS پیشرفته، انقلابی در مکان‌یابی و بازی‌هایVR


چند سال پیش، خبری دربارۀ تاد هامفریز و دانشجویانش در دانشگاه مهندسی، واقع در جنوب غربی شهر آستین تگزاس منتشر شد. در آن زمان آنها مشغول کار روی سیستم واقعیت افزوده‌ای بودند که مسخره و به بزرگی یک کامپیوتر رومیزی بود  و آنتن GPS ای به اندازۀ بشقاب به آن وصل بود. به نظر می رسید که گروه پیشرفت های جالبی داشته اند، اما هنوز با اخبار گوگل گلس درباره فعالیت‌هایش در مسیرواقعیت افزوده‌، فاصله زیادی داشتند.


دوسال بعد، گوگل گلس دچار وقفه شد و گروه هامفریز سیستم نرم افزاری جدیدی داشتند که می‌توانست دقتGPS  را تا جایی ارتقا بخشد که بهره های گستردۀ جدیدی را دردستگاه های تلفن، هدست های واقعیت مجازی، جهت یاب خودرو و حتی شاید، نسل بعدی گوگل گلس به ارمغان می‌آورد.
اکنون سالهاست که اعضای گروه روی عملکرد آنچه ( carrier-phase differentia GPS (CDGPS می‌نامند، و دقت دستگاه را تا سانتیمتر بالا می برد، کار می کنند. نمونه های اولیۀ قبلی، نیازمند آنتن های بزرگ و گران قیمتی بودند، اما اکنون ادعا می کنند که گیرندۀGPSبی‌نظیری دارند که می‌تواند با آنتن ارزانتری که در موبایل های امروزی وجود دارد، همان دقت هدایت (ناوبری) را ارائه دهد.

grid

هامفریز تصور می کند که این تکنولوژی، پهیادها را قادر به رساندن بسته ها به نقطه ای کاملاً مشخص، می کند و سیستم های رانندگی وجلوگیری از تصادف را ارتقا می دهد، اما علاقه گروهش  به ترکیب اطلاعات مکان‌یابی جدید با هدست های واقعیت مجازی است. هدست هایی مثل آکیولوس‌ریفت که درحال حاضر GPSندارند (و به PCمتصل هستند) و محدود به مصارف خانگی‌اند و دقت پایینی در حدود دو تا سه فوت (تقریباً750. متر)دارند.
هامفریزمی گوید «بازی هایی را تصور کنید که به جای نشستن و بازی کردن جلوی مانیتور، در حیاط خانه و با دیگر همبازی هایتان بدوید».
اکنون، هامفریز و گروهش روی گیرنده ای ویژه به نام GRID کار می کنند که دقت هدایت سانتیمتری را در آنتن های موبایل فعال می کند. در حال حاضر، این گیرنده، خارج از تلفن عمل می‌کند، اما انتظار می رود که بالاخره در پردازنده های داخلی گوشی های هوشمند هم کار کند. این گروه، اخیراً  سیستم راه اندازی جدیدی به نام Radiosense تولید کرده که با همکاری سامسونگ ودر جهت بهبود لوازم جانبی فوق العاده ای تلاش می کنند تا مکان‌یابی  دقیق تری در دستگاه ها، از جمله هدست های VR، ارائه دهند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر