Makulu معنای بهتری به موتور بازی سازی Unity بخشید

Makulu معنای بهتری به موتور بازی سازی Unity بخشید


نسخه ای از Linux است که از محیط دسکتاپِ MATE استفاده کرده است. هدف این سیستم عامل راحتی در استفاده بوده است. به صورت پیش فرض این سیستم عامل با بسیاری نرم افزار های نصب شده عرضه شده است.


نصب نرم افزار روی سیستم عامل Makulu Linux، در مقایسه با نسخه های دیگر، بسیار راحت تر است. روی این سیستم عامل، انواعی از بایگانی های بسته ی شخصیِ نصب شده، به هدف جستجو و یافتن آسان تر بسیاری نرم افزار های دیگر ، پیکربندی شده اند. به علاوه از نرم افزار Steam و PlayOnLinuxو برنامه های Netflix و Popcornپشتیبانی می شود.
Makulu Linux از اولین نسخه های مهم برای یکپارچه سازی دسکتاپUnity است.
دسکتاپ Unity بهترین محیط دسکتاپ پیاده سازی شده ی Ubuntu است. شرکت خصوصی Canonical، چند سال گذشته ی فعالیت خود را صرف معرفی پلتفورمِ یکپارچه برای تمام دستگاه ها، به کاربران کرده است.
در این دسکتاپ، پنل و منوی دو ردیفه ی برنامه ها حذف و با نواری در کنار صفحه جایگزین شده اند. به این ترتیب بسیاری از قابلیت های پیکربندی خاصِ پنل Linux از دست رفته است.
این تغییرات برای کسانی که به محیط Ubuntu علاقه داشتند، آشفتگی ایجاد کرد. به همین دلیل برخی از کاربران Ubuntu انواع دیگر دسکتاپ مثل Xfce و یا KDE را انتخاب کردند. برخی هم از انواع دیگری را استفاده کردند.مزیت این دسکتاپ جدید Unity می تواند مورد قبول واقع شدنواسط کاربری Cinnamon که توسط تیم توسعه ی "لینوکس مینت" محبوبیت پیدا کرد، باشد.
تغییرات مثبتی که Makulu نسبت به دسکتاپ Unity اعمال کرد، قادر به حذف اثرات منفی دسکتاپ Unity برای کاربران است. محیط این دسکتاپ جدید نسبت به نسخه ی پیش از تغییر آن بهتر است.
Makulu Unity بر پایه ی توزیع لینوکس و Ubuntu 14.04.2 LTS می باشد. هر دو معماری 32 و 64 بیتی راهمراه با پشتیبانی رابط متحد توسعه پذیر دارد. آنچه سبب شد Makulu Unity نسبت به نسخه ی Ubuntu برتری یابد:

1- سیستم3 پنلی آن

2- پنل چند وضعیتی در پایین صفحه

3- منوی مرسوم آن


نوار وظیفه ی پایین صفحه که مشابه پنل مرسوم Linux است، در واقع بهبود یافته ی نوار وظیفه ی Cario است. این نوار وظیفه شامل اخطارات مربوط به بروز رسانی، ساعت و منو می شود.
سیستم چند وضعیتی به صورت اتوماتیک زمانی که به آن نیازی نیست، مخفی می شود. در صورتی که وضعیت تمام صفحه انتخاب شود، فضای اختصاص داده شده به پنل، حذف می شود.
پنل کناری صفحه نسبت به Ubuntuکمترمزاحم کاربر می شود و بیشتر قابل استفاده است.


موارد مفید دیگری که در Makulu Linuxوجود دارد:
دیوار آتش و علاوه بر آن آنتی ویروس ClamTK برای حفظ سیستم فعال شده است. داشتن آنتی ویروس ممکن است برای بسیاری از کاربران موضوع مهمی نباشد. اما برای کاربرانی که با پلت فورم های آسیب پذیر کامپیوتری سر و کار دارند، با توجه به فعال بودن آنتی ویروس روی این سیستم، نیازی به فراهم کردن آنتی ویروس ندارند. 


تجهیزات بسته
برنامه ی WINE Windows از قبل نصب شده است تا کاربرانی که باید به صورت روزانه از نرم افزار های خاص محیط ویندوز استفاده کنند به مشکل بر نخورند. به این ترتیب با دو بار کلیک کردن بر روی فایل های با فرمت .exe و یا .msi می توان آن ها را در محیط Unity اجرا کرد.


انواع گوناگون نرم افزار
در این نسخه نصب نرم افزار بسیار راحت تر است.Raymer از پیش انواعی از بایگانی های بسته ی شخصیِ نصب شده، به هدف جستجو و یافتن آسان تر بسیاری نرم افزار های دیگر ، پیکربندی شده اند. به علاوه از نرم افزار Steam و PlayOnLinux و برنامه های Netflix و Popcorn Time پشتیبانی می شود. کاربر می تواند مستقیماً از مدیر نرم افزار، تنها با یک کلیک Popcorn Time را نصب کند. هیچ گونه تنظیمات و یا پیکربندی لازم نیست.Netflix از پیش پیکر بندی شده با انتخاب از منو قابل نصب است.
از جمله برنامه های از پیش نصب شده ی دیگر می توان به موتور جستجوی Firefox، Dropbox، Mega Store با در اختیار گذاشتن حافظه ی مجانی و آنلاین 52 گیگابایتی، نمایش گر گرافیکیShotwell، پخش کننده ی صدای Audacious و Radio Tray اشاره کرد.


از نظر بصری خیره کننده است
دسکتاپ UnityUbuntu برخی موارد را که باعث جذاب شدن کار با آن می شود در نظر نگرفته است.اما Makulu Unityبه ظاهر بسیار توجه کرده است. برخی از این موارد به صورت پیش فرض فعال شده اند و برخی دیگر را از طریق منو می توان فعال کرد.
با اضافه کردن Compiz Manager،  Makulu Unity ظاهر بهتری پیدا می کند. به عنوان مثال می توانید از بازتاب، سایه و انیمیشن لذت ببرید.
قابلیت حایز اهمیت دیگر، پیشرفتی است که نسبت به فضاهای کاری توسط تیم توسعه ی Raymer صورت گرفته است. به صورت پیش فرض 12 فضای کاری در نظر گرفته شده است. این تعداد به راحتی قابل تغییر است. می توان آن را کم و یا زیاد کرد. به علاوه این امکان وجود دارد که بین فضاهای کاری جابه جا شوید و برنامه های باز روی هر فضای کاری را کنترل کنید.
از دیگر تنظیمات کنترل های برنامه Variety است که این برنامه در واقع تنظیمات مربوط به دیوار برگ (wallpaper)، Ubuntu Tweakو Themes را بر عهده دارد. این برنامه می تواند به صورت خودکار و آنلاین دیوار برگ دانلود کند. به علاوه روی دسکتاپ می تواند سوالات زیرکانه و یا جالب و ساعت دیجیتالی نمایش دهد.

82067 600x337-small
پایه ای ترین و مهم ترین فاکتور
MakuluUnity از نظر تنوع نرم افزار، قابل تحسین است. در دسکتاپ Makulu Linux تغییرات و ترفند های زیادی به کار رفته است که آن را نسبت به نسخه ی Ubuntuبهبود بخشیده و برتر می سازد.
تعدادی ویدیوی راهنما روی صفحه ی دسکتاپ برای تغییر برخی پیکربندی ها وجود دارد. راهنمای نصب، تا حدی راهنمای پایه محسوب می شود و برای کاربران تازه کار با Linux لازم است. البته برای این ویدیو برای آشنایان Linux هم خالی از لطف نیست.
استفاده از این ویدیوهای راهنمااز گیج شدن کاربر زمانی که به دنبال تنظیمات خاصی است، جلوگیری می کند. این روش از استفاده از فایل های متنی راهنما بسیار موثرتر است.
از اولین برنامه ای که بررسی می شود، Ubuntu Tweak است. این برنامه امکان دسترسی را به بسیاری از تنظیمات پیکربندی و گزینه های نمایش فراهم می آورد. بسیاری از این گزینه ها و امکانات در Ubuntu Unity دیده نمی شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر