برنامه جدید مایکروسافت برای یکپارچه سازی سرویس ابر رایانشی

برنامه جدید مایکروسافت برای یکپارچه سازی سرویس ابر رایانشی

شرکت مایکروسافت طرح برنامه‌ی خود را در سال جدید برای یک‌پارچه‌سازی سرویس ابر رایانشی و سرور خود مشخص کرد. سال جدید برای مشتریان خدمات درون شرکتی و تکنولوژی‌های سرویس ابر رایانشی مایکروسافت سال بزرگی است.شرکت مایکروسافت اخیراً برنامه‌ی عرضه‌ی محصولات یک‌پارچه‌سازی خود را در سال جدید ارائه کرده است؛ که شامل سرور بیزتاک، اَژور استک و لاجیک اپس می‌شود.ضرورت استفاده از سرویس ابر رایانشی، روز به روز بیشتر احساس می‌شود؛ در واقع استفاده از سرویس ابر رایانشی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌های جدا از هم و یا از چند سازنده‌ی مختلف را یک‌پارچه کنند.


به طور سنتی یک‌پارچه‌سازی به عنوان یک خدمت درون شرکتی یک‌پارچه‌سازی سیستم‌های کاربردی سازمان از سیستم به سیستم و یا از بنگاه به بنگاه، از پروتکل تبادل الکترونیکی داده یا ای‌دی‌آی استفاده کرده است. تبادل داده‌های تجاری تحت استانداردی خاص که مورد توافق طرفین باشد از یک رایانه به رایانه دیگر بدون دخالت متصدی را تبادل الکترونیکی داده گویند. معتبرترین شیوه تبادل الکترونیکی داده ای دی آی نام دارد. امروزه بسیاری از سیستم‌ها و کاربران که بسیاری از کمپانی‌ها خواستار یک‌پارچه‌شدن با آن‌ها هستند، ارائه‌دهندگان سرویس هستند که همه مراحل سرویس‌دهی را خود کنترل و مدیریت می‌کنند. علاوه بر این در یک‌پارچه‌سازی مدرن تنها بحث کامپیوتر در میان نیست؛ دستگاه‌های موبایل که روز به روز فراگیرتر می‌شوند این موضوع را نشان می‌دهد که باید در روند یکپارچه‌سازی تغییری ایجاد کرد.
شرکت مایکروسافت برای در دسترس قراردادن نسخه‌ی دهم سرور بیزتاک در فصل چهارم سال جدید برنامه‌ریزی کرده است. در سه ماه‌ی سوم سال جدید نسخه‌ی بتای آن عرضه خواهد شد. مایکروسافت بیزتاک سرور سال جدید با ویندوز سرور، اس‌کیوال، آفیس و آخرین نسخه‌ی ویژووال استودیو همراه شده است.
مایکروسافت بیزتاک سرور یا به اختصار "بیزتاک" مجموعه‌ای از خدمات نرم‌افزاری است که ساختن راه حل های یکپارچه‌سازی را آسان می‌گرداند. شما برای راه اندازی این سولوشن یا راه حل نرم‌افزاری نیاز به یک سرور سخت‌افزاری مجزا دارید. میتوان گفت برای یکپارچه‌سازی یک سازمان شما در ابتدا نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق و نیازسنجی هستید. در گام بعدی شما به کمک برنامه‌نویسی و تعریف شکل و قالب پیغام‌ها و تعاریف دیگر یکپارچه‌سازی را انجام میدهید. این برنامه یک داشبورد و کنترل پنل مرکزی در اختیار شما قرار میدهد که وضعیت جریان‌های کاری و پروسه‌های کسب و کار خود را میتوانید در آن مشاهده کنید. این سرور مبتنی بر پیغام طراحی شده است. پس شما هم برای یکپارچه‌سازی کلیه نرم‌افزارهای موجود، باید نگاه سرویس‌گرا داشته باشید. همه برنامه‌های سازمانی شما برای یکپارچه‌سازی میتوانند پیغامی را به سرور ارسال کنند که سرور بیزتاک با مدیریت کلیه پیغام‌ها و ایجاد پیغام‌های جدید و ارسال آن برای برنامه‌های دیگر سازمان شما یا سازمان همکار شما، یکپارچه‌سازی را فراهم می‌کند. برنامه‌هایی که میخواهند به بیزتاک وصل شوند را شما باید تحلیل کنید تا بتوانید برای آنها وب سرویسی بنویسید که کار فرستادن پیغام را منظم و مدیریت‌شده و هماهنگ و استاندارد انجام دهد.
این سرور بر اساس دو لایه طراحی شده است که لایه‌ی اول مبتنی بر پیغام همه‌ی کارها را مدیریت می کند و لایه‌ی دوم هماهنگ‌کننده و نظم‌دهنده به کلیه ی دریافت‌ها و ارسال‌های پیغام‌ها با برنامه‌های جزیره‌ای در سازمان شماست. مراحل نصب بیزتاک را با جستجوی ساده در گوگل میتوانید به صورت مقاله‌های فارسی وانگلیسی به صورت گام به گام بیابید.
علاوه بر سرور بیزتاک، شرکت مایکروسافت برای یکپارچه‌سازی ابررایانشی هم برنامه‌ریزی کرده است.
در سه ماهه‌ی اول سال جدید شرکت مایکروسافت برای عرضه‌ی نسخه‌ی اولیه‌ی لاجیک اپس برنامه‌ریزی کرده است. به طوری که در سه ماهه‌ی دوم سال به صورت رسمی وارد بازار عموم شود. لاجیک اپس در واقع بخشی است از سرویس مایکروسافت اَژور که سال گذشته معرفی شد.
مایکروسافت اَژور با نام سابق، ویندوز آژور یک پلاتفرم رایانش ابری مایکروسافت است که برای ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها از طریق یک شبکه جهانی از مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت می‌باشد. مایکروسافت اَژور این قابلیت را دارد که اپلیکیشن‌ها را توسط زبان‌ها، ابزارها و چهارچوب‌های مختلفی ایجاد کرده و به توسعه‌دهندگان امکان ادغام اپلیکیشن‌های عمومی خود را در محیط فناوری اطلاعات موجود می‌دهد.
و نهایتاً در برنامهی سال جدید شرکت ماکروسافت سرویس اَژور استک قرار می‌گیرد که هدف از توسعه‌ی این سرویس، فراهم‌کردن اَژور در مرکز داده‌ی شخصی مصرف‌کننده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر