اینترنت اشیا در چه سایزی بیشتر به درد شما می خورد؟

اینترنت اشیا در چه سایزی بیشتر به درد شما می خورد؟

به نقل از makeuseof:  این روز ها تبلت ها از 7 اینچی موجودند تا 13 اینچی، در هر مدل و سایزی موجودند. حتی آیپد نیز در سه سایز موجود است و این در حالی است که فقط دو سایز برای آیفون وجود دارد. با این همه تنوع انتخاب این که کدام تبلت برای ما مناسب است بسیار سخت است. طبیعتا انتخاب سایز مناسب بستگی به این دارد که قصد داشته باشید با تبلتتان چکار کنید. البته عوامل دیگری نیز وجود دارد. اگر یک گوشی هوشمند دارید، سایز آن اهمیت زیادی در انتخاب انتخاب تبلتتان دارد. اگر لپ تاپ داشته باشید نیز همین اتفاق می افتد.

پس تبلت در چه سایزی برای شما مناسب است؟

نسبت ابعاد: مربع یا مستطیل
معمولا ابعاد تبلت ها " مربعی" است – طول و عرض معمولا شبیه به هم است و تفاوت چندانی ندارد. اما تبلت هایی مانند سامسونگ گلکسی نوت بیشتر بلند و حالت مستطیلی هستند. – که در آن ها طول به طور چشمگیری از عرض بیشتر است.
دو چیز دیگر نیز مهم هستند: حالت پرتره حالتی است که شما تبلت خود را به حالت عمودی ( قسمت بلند تر از پایین به بالا ) در دست می گیرید و حالت منظره وقتی است که شما تبلت خود را به صورت افقی ( قسمت بلند از چپ به راست)در دست قرار می گیرید.
نسبت ابعاد نسبت طول به عرض است. معمولا، نسبت ابعاد " مربعی ها" 4:3 است که معمولا نسبت ابعادی است که برای مانیتور های قدیمی CRT استفاده می شده است. نسبت ابعاد " مستطیلی ها" 16:9 و یا 16:10 است که نسبت ابعادی است که معمولا برای تلویزیون های عریض، لپ تاپ ها و بیشتر گوشی های هوشمند استفاده می شود.


قانون کلی برای انتخاب نسبت ابعاد مناسب برای شما وجود دارد:
•    4:3 بیشتر برای کتاب/ مجله خواندن و مرور وب است، به خصوص در حالت پرتره. در حالت منظره تبلت های 4:3 که بزرگ تر از 10 اینچ هستند بیشتر برای انجام چند کار مناسبند.
•    16:9 و 16:10 برای دیدن فیلم در حالت منظره مناسب هستند ( چرا که نوار سیاه در بالا و پایین صفحه وجود نخواهد داشت). در حالت پرتره تبلت مستطیلی به شدت برای خواندن کتاب های کامیک مناسبند چرا که نسبت ابعاد طبیعی کتاب های کامیک را بهتر به تصویر می کشند.
حال که می دانید که چه شکلی بیشتر به کار شما می آید، نوبت به بهترین سایز تصویر می رسد.

تبلت های بین 7 تا 7.7 اینچ
در دنیایی که گوشی های هوشمند اکثرا 5.7 اینچ و 6 اینچی هستند، دنیا تصمیم گرفته است که سایز تبلت از 7 اینچ شروع شود. و در این اندازه گزینه های گوناگونی وجود دارد. انتخاب شما بیشتر تبلت های اندروید مانند سامسونگ گلکسی تب 4 و یا مشتقات اندروید مانند کیندل فایر از آمازون است.
چه کسی باید تبلت 7 تا 7.7 اینچی بخرد:
•    اگر گوشی هوشمندتان صفحه 4 تا 4.5 اینچی دارد ( مانند آیفون 4/5) داشتن این تبلت ها منطقی است.
•    اگر هر جا که می روید تبلت خود را با خود می برید، این سایز بسیار مناسب شماست.
•    اگر تبلتی می خواهید که بتوانید در مواقع مورد نیاز به عنوان گوشی از آن استفاده کنید، پس یک تبلت 7 اینچی سیم کارت خور بسیار به کارتان می آید. درست است که زیادی بزرگ و کمی مسخره است اما طول عمر باتری آن ها بسیار بیشتر از گوشی های هوشمند معمولی است.


تبلت های بین 7.9 تا 9 اینچی
بعضی ها می گویند بین 7 اینچ و 8 اینچ فرقی نیست. ما می گوییم که هست.
تبلت ها در درجه اول دستگاه های استفاده از محتوا هستند – که متضاد دستگاه های تولید محتوا است- سایز 8 اینچ با نسبت ابعاد 4:3 ،که اندازه آیپد مینی است به اندازه کافی مناسب است که در یک دست بگیرید و آن را با خود حمل کنید در حالی که انقدر بزرگ هم هست که با آن وب گردی کنید و فیلم نگاه کنید. اما در بعضی مواقع 16:9 می تواند از 4:3 می تواند بهتر باشد.


چه کسی باید تبلت 7.9 تا 9 اینچی بخرد:
•    اگر گوشی هوشمند شما صفحه ی 4.5 تا 5.5 اینچی دارد ( مانند آیفون 6) این تبلت ها بسیار برای شما مناسبند.
•    اگر به دنبال تبلتی هستید که بتوانید آن را حمل کنید در حالی که برای بازی و یا مرور وب نیز مناسب باشد، و بتوانید با آن فیلم نیز ببینید این اندازه برای شما مناسب است.
•    اگر کامیک دوست دارید، تبلت های 8 اینچی با نسبت ابعاد 16:9 بسیار خوش دست هستند و آنقدر بزرگ هستند که به راحتی بتوانید کلمات را بخوانید.

تبلت های بین 9.7 تا 10.1 اینچی
از آیپد اپل گرفته تا سری سامسونگ نوت اینجا جایی است که لپ تاپ ها از فقط ابزاری برای مصرف محتوا به چیزی بیشتر تبدیل می شوند. تبلت های 10 اینچی معمولا آنقدر بزرگ هستند که می توان از آن ها به عنوان لپ تاب استفاده کرد. بعضی اوقات می تواند در بین یک لپ تاب بزرگ و گوشی خیلی کوچک اندازه بسیار مناسبی باشد.


چه کسی باید تبلت بین 9.7 تا 10.1 اینچی بخرد؟
•    اگر صفحه گوشی شما از 5 اینچ بیشتر است، اندازه این تبلت برای شما مناسب است.
•    اگر فقط از تبلتتان در خانه استفاده می کنید و آن را با خود جایی نمی برید. در غیر این صورت زیادی بزرگ است و حمل و نقل آن سخت است.
•    اگر زیاد سفر می کنید. همچنین می توانید یک صفحه کلید بلوتوثی نیز بگیرید و به این صورت درد سر حمل و نقل لپ تاب از سرتان کم می شود. برای این کار آیپد ایر 2 بسیار گزینه مناسبی است.
•    اگر یک دستگاه اندروید در این سایز می خرید، سامسونگ نوت 10.1 گزینه مناسبی است. همچنین تبلت هایی که قلم هستند نیز مناسبند. در صفحه های بزرگ، یک قلم می تواند بسیار به درد بخور باشد، به خصوص اگر بخواهید از تبلت به عنوان نوت پد در جلسات استفاده کنید.

تبلت بین 11 تا 13 اینچ
اگر به این فکر هستید که این تبلت ها جایگزین کامل لپ تاپ است باید طرز فکر خود را تغییر دهید.
به این تبلت ها به عنوان تبلت کار فکر کنید. برای مثال آیپد پرو یک آیپد بزرگتر نیست، یک تبلت است که هدف آن استفاده و تولید محتواست. مایکروسافت سورفیس یک تبلت و در عین حال یک کامپیوتر است. لنوو یوگا 3 پرو حتی از آن هم فراتر می رود: یک پروژکتور پیکو است که به وسیله آن ارائه خود را روی یک صفحه بزرگ به نمایش بگذارید.
چه کسی باید تبلت 11 تا 13 اینچی بخرد:
•    اگر لپ تاپتان زیادی بزرگ و سنگین است -چه برای کارها و یا بازی های خود- در این صورت یک " تبلت کار" بزرگ دستگاه خوبی است. در این مورد اندازه گوشی هوشمندتان اصلا مهم نیست. حتی می توانید یک تبلت کوچک تر نیز به همراه این تبلت داشته باشید.
•    اگر بیشتر از محتوا استفاده می کنید و گاهی نیز محتوا تولید می کنید، این اندازه کاملا برای شما مناسب است. برای مثال اگر برای کسی که با تکنولوژی راحت نیست می خواهید یک تبلت بگیرید در این صورت آیپد پرو سورفیس بسیار گزینه مناسبی است. در اکثر مواقع آن ها نیازی به صفحه کلید ندارند، اما اگر داشته باشند می توانند از آن استفاده کنند.


اندازه تبلت مورد علاقه شما کدام است؟
اگر کسی را می شناسید که تبلت دارد حتما از آن ها بپرسید و تبلت هایشان را امتحان کنید. همچنین فروشگاه ها اکثرا انواع تبلت ها را دارند و حتما در این زمینه تحقیق کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر