Android Auto و فورد در کنار هم در CES 2016

Android Auto و فورد در کنار هم در CES 2016

قبل از شروع CES 2016 فورد اعلام کرده بود که خودروهای جدید خود را به اندروید اتو ( Android Auto ) مجهز می کند . این خودرو ساز مهندس ناوبری سیار (Mobile Navigation ) خود را به نمایشگاه فرستاده است تا به طور رسمی در مورد این فناوری اطلاع رسانی کند .

 

فورد در حال حاضر از یک سیستم اطلاع رسانی –- تفریحی با نام سینک 3 ( Sync 3 ) در خودروهای خود استفاده می کند . این سیستم قرار است در برخی از خودروهای سال 2016 و همچنین تمام خودروهای سال 2017 این خودرو ساز آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد . اما خبر جالب این است که اندروید اتو نیز قرار است به این سیستم اضافه شود . برای استفاده از این فناوری ، کاربر تنها باید گوشی هوشمند و یا تبلت خود را که دارای سیستم عامل اندروید 5.0 لولی پاپ و یا سیستم عامل های بالاتر اندروید می باشد ،  به پورت تعبیه شده در خودرو نصب کند تا میانجی اندروید اتو به طور خودکار روی نمایشگر داشبورد ظاهر شود .

سیستم جدید هرآنچه را که اندروید اتو در اختیار دارد را به خدمت راننده در می آورد . ارائه نقشه های گوگل (Google Maps ) ، نشان دادن تماس های بی پاسخ ، پیام ها ، وضعیت آب و هوا ، ارائه گوگل پلی موزیک (Google Play Music ) و دیگر نرم افزارهای رسانه ای سوم شخص پشتیبانی کننده اندروید اتو که از گوگل پلی استور دانلود شده اند ، از جمله وظایف این سیستم می باشد .

آنچه که کار فورد را متمایز کرده است یکپارچه سازی پلت فرم سینک 3 با اندروید اتو می باشد . اندروید اتو ویژگی های اندروید را به سیستم ناوبری خودرو منتقل کرده است اما کاربران هنوز هم می توانند از ابزار قدیمی سینک 3 مانند رادیو اف ام ، رادیو ماهواره ای ، قابلیت ارائه کننده شرایط آب و هوایی و سیستم صوتی ناوبری محلی استفاده کنند . فورد علاوه بر این امکان جایگزین کردن Sync 3 UI با اندروید اتو را نیز فراهم کرده است به این نحو که کاربر در هر زمانی می تواند یک سیستم را با سیستم دیگر جایگزین کند .

هدف کلی فورد ارائه یک سیستم هوشمند دارای کاربرد آسان بوده است به نحوی که کاربر بتواند در مورد استفاده از آن ها حق انتخاب داشته باشد . این خودرو ساز نرم افزارهای دیگری را مانند اپل کار پلی (Apple CarPlay) و اپل لینک (App Link) را در کنار اندروید اتو در اختیار کاربر گذاشته است .

همان طور که گفته شد اندروید اتو قرار است در خودروهای مدل 2017 این سازنده و خودروهای لینکلن دارای سینک 3 به کار رود . خبر خوب این است که مالکان فوردهای مدل 2016 مجهز به سینک 3 نیز در آینده می توانند از طریق یک بروزرسانی اندروید اتو را دریافت کنند .

هرلحظه به تعداد خودروسازانی که محصولات خود را به اندروید اتو مجهز می کنند افزوده می شود و این باعث خوشحالی است که فورد نیز یکی از این سازندگان می باشد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر