ماشین های خودکار گوگل، از پس بارندگی هم برمی آیند

ماشین های خودکار گوگل، از پس بارندگی هم برمی آیند

به نقل از تک رادار، ماشین های خودکار گوگل، بیشتر در کالیفرنیا تست شده اند که بارندگی زیادی در آنجا وجود ندارد. حال این شرکت، به فکر افتاده است تا چرخ های ماشین خود را به ابزاری مجهز کند که در شرایط هوایی سخت تر، بتواند بهتر عمل کند و نیز برف پاک کن هایی هم برای شیشه جلو تعبیه کرده است.


در آخرین گزارش های این شرکت، گوگل از برخی از چالش هایی که این ماشین در مواجهه با آب و هوای بد در پیش دارد، صحبت کرده است و گفته تصمیم دارد ماشین را به گونه ای توسعه دهد که بتواند در بارندگی، برف و تگرگ رانندگی کند.
در این گزارش آمده است: "رانندگی در باران بسیاری از رانندگان را به دلیل کاهش دید، ناراحت می کند و برخی از سنسورهای به کار رفته در این ماشین مانند دوربین ها و لیزرها می توانند با این مسائل مقابله کنند. برای مثال، ما شیشه ماشین را مجهز به برف پاک کن کرده ایم تا سنسورهای ما دید واضح تری داشته باشند."
خوشبختانه رادار این ماشین توسط باران یا آلودگی هوا تحت تاثیر قرار نمی گیرد ولی برای سنسورها، مشکلاتی را ایجاد می کند. در حال حاضر این ماشین ها اگر با شرایط نامساعدی روبرو شوند، در کنار جاده توقف می کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر