بهترین ویرایش گر های تصویر رایگان و خریدنی برای Mac OS X

بهترین ویرایش گر های تصویر رایگان و خریدنی برای Mac OS X

همه ما نیاز پیدا می کنیم که عکس های خود را ویرایش کنیم. حال ممکن است به صورت حرفه ای و یا خیر. ولی خوب است بدانیم که چه نرم افزاری به درد ما می خورد و چقدر برای این کار حاظریم هزینه کنیم.Mac OS X به عنوان پلت فورمی با موقعیت های زیاد شناخته شده است، و این به آن معناست که برای کسانی که در زمینه انواع رسانه های هنری ، به عنوان طراح و عکاس و یا فیلم بردار کار می کنند وجود دارد. در این مقاله به بهترین برنامه های ویرایش تصویر، از رایگان گرفته تا پیشرفته و خریدنی می پردازیم.


رایگان
برای OS X ویرایشگر های رایگان زیادی وجود ندارد. شاید این گزینه های رایگان تا حدی بتوانند کار شما را راه بیاندازند ولی قطعا به خوبی آن هایی که خریدنی هستند نیستند.
فوتوز( Photos ) برای  OS X
بهترین برای: ویرایشگر عکس غیر مخرب سریع برای زمان هایی که عجله دارید، به خصوص اگر از آی کلود فوتو لایبرری (iCloud Photo Library) استفاده می کنید.
ویرایشگر اپل همه کاره است، و برای ویرایش های ساده، بریدن و فیلترها کاملا به درد بخور است. البته مسلما به خوبی فوتوشاپ نیست، اما تصاویر RAW را پشتیبانی می کند و ابزار ویرایش آن از چیزهایی که گفته شد بیشتر است.
یک هیستوگرام مناسب، تیزی عکس، سایه روشن، تنظیم لایه، اصلاح توازن سفیدی و پشتیبانی برای فیلترهای آماده همه موجود می باشند. یکی از عناصر هسته ای ابزار های ویرایشگر تصویر اپل ( روی هر دو OS X و iOS) ویرایش گر غیر مخرب است. به این معنی که هیچ کدام از ویرایش های انجام شده شما دائمی نمی باشند و می توانید با زدن دکمه Reset Adjustments عکس خود را همیشه به حالت اول برگردانید.
البته به هیچ وجه نمی تواند جایگزینی برای فوتوشاپ باشد، اما برای ویرایش های سریع روی مک دیگر نیازی به دانلود نرم افزار جدید ندارید.
اگر هنوز نسخه قدیمی تری از OS X دارید و یا اگر از Yosemite به روز رسانی کرده اید و هنوز آی فوتو (iPhoto) را دارید، می توانید کارهای بیشتری نسبت به ویرایش گر تصویر اصلی اپل انجام دهید.
این برنامه نیز ویرایش های غیر مخرب انجام می دهد، و به شما این امکان را می دهد که کارهایی مانند از بین بردن قرمزی چشم، بریدن و یا کارهای دیگر را انجام دهید.

GIMP
بهترین برای کسانی که قبل از استفاده از یک نرم افزار کمی برای یادگیری آن وقت می گذارند.
احتمالا مانند فوتوشاپ GIMP نیز اسمی برای خود، به عنوان ویرایش گر تصویر وب منبع باز با تمام ویژگی ها معروف شده باشد. شاید کمی عادت کردن به آن دشوار باشد، به خصوص اگر به Adobe عادت کرده باشید، ولی حرفه ای ها بسیار از این برنامه استفاده می برند. و اکنون GIMP بدون نیاز به هر وابستگی روی OS X اجرا می شود.
درست مانند فوتوشاپ، GIMP پشتیبانی کامل برای لایه ها را انجام می دهد، و همچنین ابزار های ویرایش تصویر بسیار غنی دارد که می توانید از آن ها برای تنظیمات بسیار ظریف ، رنگ آمیزی، رفع نقص ها، تغییر تک رنگ ها، و کار های دیگر که می توانید با Adobe بکنید را انجام دهید.
البته GIMP نیاز به یادگیری دارد و برای همه نیست. در حالی که فایل های RAW را پشتیبانی می کند، نمی توانید به طور مستقیم با تصاویر RAW در GIMP کار کنید.

 پینت براش (Paintbrush )
بهترین برای: کسانی که یک معادل MS Paint (MacPaint) برای نقاشی ساده و یا یادداشت نویسی می خواهند.
مک دارای یک برنامه برای نقاشی که معادل مایکروسافت پینت، به همراه یک  برنامه نوشتاری به نام مک رایت (MacWrite ) می باشد.
بعد از سی و چند سال مک رایت جای خود را به  تکست ادیت (TextEdit) داده است، اما هیچ معادلی برای مک پینت وجود ندارد.
هدف Paintbrush اصلاح این مساله است که دارای قابلیت های ساده نقاشی است که به سرعت تصویر ایجاد کنند و ویرایش های ابتدایی را انجام دهند.
این برنامه نمی تواند معادلی برای فوتوشاپ باشد- حتی به آن نزدیک هم نیست. شما تنها ابزار هایی ابتدایی خواهید داشت که شامل قلمو، ابزار انتخاب، رنگ پاش، قابلیت جا به جایی شکل، ابزار نوشتاری و قطره چکان رنگ می شود. این اپلیکیشن می تواند بیشتر فرمت های تصویر مانند .BMP, .TIFF, .JPEG, .PNG, and .GIF را باز کند.

Fotor ( فوتور) برای مک
بهترین برای : اضافه کردن حاشیه و لبه به عکس ها، ویریش کلاژ و روتوش سریع تصویر، اما ویرایش پیشرفته نمی توان انجام داد.
اگر به دنبال راهی ساده برای دستکاری عکس ها هستید، نسخه دسکتاب فوتور بسیار برای شما مناسب خواهد بود. مانند فوتوشاپ ابزارهای زیادی برای ویرایش " حرفه ای" عکس ندارد اما از پس بیشتر ویرایش های ساده ، پارامترهای تنظیم و کنتراست بر می آید و همچنین می توانید عکس ها را ببرید و به اندازه مورد علاقه خود در بیاورید.
این ابزار به شما کمک می کند که خیلی سریع اثرات تغییر شیب، کولاژ عکس را انجام دهد. در حالی که فوتور می تواند فایل های RAW را باز کند، ولی پیش از این که بتوان آن ها را وایرایش کرد، به تصاویر معمولی تبدیل می شوند. پس یک پردازنده مخصوص RAW نیست. ( و نباید از آن برای این هدف استفاده کنید. )

Pixlr  دسکتاپ ( رایگان، 1.99 دلار در ماه، 14.99 دلار در سال)
بهترین برای: استفاده بسیار ساده، اثرات از پیش آماده شده.
اوتودسک (Autodesk) نامی شناخته شده به خاطر محصولات بسیار مهم خود است و احتمالا به خاطر نرم افزار هایی مانند مایا (Maya) و اسکچ بوک (Sketchbook) معروف است. Pixlr ورودی آن ها به بازار ویرایش تصویر است، چرا که Pixlr دسکتاپ نسخه ی مخصوص مک ( و ویندوز) از ویرایش گر استفاده آسان خود هستند.
به نظر میرسد که جذاب ترین نکته استفاده راحت است و با این حال ابزار های ویرایش و روتوش زیادی نیز موجود می باشند: برش، راست کردن تصویر و تغییر سایز، تنظیم کنتراست، برس التیام، از بین بردن قرمزی چشم و ملایم و تیز کردن تصویر. می توانید خیلی سریع دو عکس را با هم ترکیب کنید و یا حدود 100 اثر از پیش آماده روی عکس ها، حاشیه ، برچسب و متن به عکس ها اضافه کنید.
دسترسی به بیشتر این امکانات رایگان است اما پیاده سازی آن ها محدود است  و نمی توانید بعضی از کارهای حرفه ای را انجام دهید مگر آن که به نسخه خریدنی ارتقا بیابید.

خریدنی
البته قرار نیست که همه زندگی خود را خرج این نرم افزار ها بکنید تا ویرایش گر تصویر خوبی داشته باشید، پس اگر می خواهید دست در جیب خود بکنید این ها چیزهایی هستند که به دردتان می خورند.

Photoshop CC: ( 19.99 دلار در ماه)
بهترین برای: ویرایش تصویر از هر نوع
فوتوشاپ بهترین ویرایشگر تصویر در نوع خود است . تا چند سال پیش آنقدر گران قیمت بود که نمی توانستیم آن را در این لیست قرار دهیم. اما دیگر اینگونه نیست. الان هزینه آن 19.99 دلار در ماه است و اگر به صورت سالانه آن را خریداری کنید برای شما 9.99 دلار خواهد شد.
دلیل این که فوتوشاپ انقدر گران است این است قابلیت هایی است که ادوب( Adobe )در آن قرار داده است، که شامل یکی از بهترین پردازنده های تصویر RAW در فرم Adobe Camera RAW می باشد. کار کردن با لایه ها، مدل های سه بعدی، ابزار ویرایش دسته ای بسیار قوی، فضای کاری قابل تنظیم و حتی ویدئو. از فوتوشاپ برای ترکیب چند عکس، برنامه های نمونه ای و طراحی وب استفاده کنید، آنچه را که نمی خواهید از تصویر خود حذف کنید و از فیلتر ها و اثرات از قبل ساخته شده استفاده کنید. البته همه به این امکانات نیاز ندارند و اگر نخواهید حتما نام Adobe روی ویرایش گرتان باشد می تواند کلی پول ذخیره کنید.
درست مانند GIMP، نیاز به یادگیری برای چنین نرم افزار قوی وجود دارد. از نظر خیلی ها کار با فوتوشاپ بسیار بصری است و در ابتدا می تواند روند دشواری باشد. حجم گسترده ای از نرم افزارهای آموزشی برای شروع وجود دارند و بسیاری از نرم افزارهایی که در مورد نسخه های قدیمی هستند هنوز جواب گو می باشند. ( البته در نسخه های جدید چیزهای جدیدی نیز اضافه شده است.)

پیکسل ماتور (Pixelmator )( 29.99 دلار)
بهترین برای: کسانی که به دنبال فوتوشاپ ارزان می باشند که البته RAW را پشتیبانی نکند.
لیست قابلیت های Pixelmator برای اپلیکیشنی که زیر 30 دلار قیمت دارد بسیار جالب توجه است و البته نیازی به پرداخت هزینه در آینده نخواهید داشت. این نرم افزار که در مک اپ استور نیز موجود می باشد شاید نزدیک ترین چیزی است که می توانید با قیمت پایین به فوتوشاپ پیدا کنید. و اگر به محیط آدوب عادت دارید، این دقیقا چیزی است که به دنبال آن هستید.
این اپلیکیشن برای زمینه Mac OS X ساخته شده است که باعث می شود، Pixelmator یک ویرایشگر سریع حتی در سخت افزار های قدیمی باشد. قابلیت هایی که در نرم افزار های گران قیمت تر به دنبال آن ها هستید یافته می شوند، مانند تنظیم منحنی، پیچش سطح و تعداد زیادی فیلتر. شکل بکشید و استایل به آن اضافه کنید، در میان لیر ها کار کنید، از قلموهای مختلف استفاده کنید و فایل های فوتوشاپ خود را باز کنید و آن را در پیکسلماتور ویرایش کنید. فرمت آن PSD است.
البته که یک ویرایشگر با این قیمت نمی تواند با ادوب رقابت کند و جاهایی هست که پیکسلماتور حال شما را حسابی می گیرد. برای کسانی که تازه شروع کرده اند پشتیبانی RAW وجود ندارد که حسابی برای عکاسانی که به دنبال یک جایگزین برای Adobe Camera RAW هستند ناامید کننده است. نمی توانید برای ساختن نسخه های HDR تصاویر متعدد را ادغام کنید، هیچ پشتیبانی برای کار کردن با عناصر سه بعدی وجود ندارد و ارسال عکس آن به هیچ وجه به خوبی نسخه های جدید فوتوشاپ که وب- دوست هستند نیست.
اگر به همه این ها نیاز ندارید، این نرم افزار بسیار به درد شما خواهد خورد. می توانید یک نسخه 30 روزه برای خود بگیرید و ببینید که آیا به درد شما می خورد یا خیر.

آکورن 5 (Acorn 5) ( 29.99 دلار)
بهترین برای یک نرم افزار مرتبط به فوتوشاپ با پشتیبانی بسیار محدود RAW؛ شاید بعضی از کاربران آن را به پیکسلماتور ترجیح دهند.
درست مانند پیکسلماتور، آکورن 5 این نرم افزار، ارزان ولی با قابلیت های نرم افزار های ویرایشگر گران قیمت می باشد. قیمت آن نیز 30 دلار است، قابلیت های زیادی دارد و بسیار پر سرعت است.
با لیر ها کار می کند، فایل های فوتوشاپ شما را وارد می کند، ویرایش های غیر مخرب در سطوح و منحنی ها ایجاد می کند و از ابزار های اصلاح دستی مانند clone, paint, smudge, dodge و burn استفاده می کند. تعدادی ابزار برداری و قابلیت طراحی قلم ها نیز وجود دارد. فایل های قلم ABR طراحی شده برای ویرایش آدوب. استفاده آسان از اثرات تصویر ، با پشتیبانی تغییر شیب، سایه روشن، تیز کردن و تار کردن.
همچنین قابلیت هایی که کاملا غیر منتظره هستند، مانند قابلیت اسکرین شات های لیر شده، از همه پنجره های باز روی کامپیوتر و پشتیبانی خوب و سریع برای ویرایش دسته ای و متنی. آکورن 5 می تواند تصاویر   RAW 8، 32، 64 و 128 بیتی را برای ویرایش باز کند. همچنین می توانید صادر کنید. البته انتظار نداشته باشید که وقتی کارتان تمام شد کیفیت فرستادن روی وب در سطح فوتوشاپ باشد. JPEG و فرمت های دیگر.
می توانید از طریق نسخه رایگان 14 روزه آکورن 5 بفهمید که آیا چیزی است که می خواهید یا خیر.

افینیتی فوتو (Affinity Photo) ( 49.99 دلار)
بهترین برای: عکاس هایی که به دنبال مجموعه جامع ویرایش RAW با قابلیت هایی که می تواند با فوتوشاپ رقابت کند می گردند.
اگر خیلی دلتان می خواهد که از کاربران فوتوشاپ باشید ولی هزینه اش برایتان سنگین است – به خصوص اگر مطمئن نیستید از آن استفاده ای می کنید که می تواند هزینه های شما را جبران کند، افینیتی فوتو ویرایش گر مناسب برای شماست.
این نرم افزار یک ویرایش گر RAW با تمام ویژگی هاست که با همه فرمت ها سازگار است و به شما اجازه می دهد که تنظیمات جامع را در مورد پارامتر های پایه انجام دهید ( نمایش، تعادل رنگ سفید، هایلایت و غیره)، برطرف کردن تحریف لنز، تنظیمات انتخابی با استفاده از ماسک ها و شیب ها و استفاده از هیستوگرام های معمولی و اسکوپ ها.
به اضافه همه اسلایدر ها و گراف هایی که ممکن است بخواهید، افینیتی دارای ابزار های متعدد مانند ابزار کلون، جایگزینی رنگ، سایه زدن و قلم جادویی و غیره می باشد. و حتی می توانید با آن تکست و شکل بسازید.
درست مانند فوتوشاپ فیلتر های یک کلیکی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آن را شخصی سازی کنید، و به شما امکان محو کردن، تغییر شکل، تغییر روشنایی، و اعمال جلوه ها، مانند تغییر شیب را به شما می دهد. افینیتی برای اعمال تغییرات ، درست مانند فوتوشاپ از لیر ها استفاده می کند و پشتیبانی هایی مانند دوختن عکس، پلاگین برای عکس های اپل را فراهم می کند و در اصل اپلیکیشن مک است. تنها مشکلش قیمتش است، چرا که در این لیست گران ترین است. ( البته به جز فوتوشاپ)


پیکسن (Pixen) ( 9.99 دلار)
بهترین برای هنرمندان پیکسل و ویرایش های تصاویر شطرنجی مانند آیکون ها .پیکسن برای هنرمندان پیکسل درست شده است. برای کار با تصاویر شطرنجی با رزلوشن پایین، مانند آیکون های دسکتاپ طراحی شده است.
این اپلیکیشن در اصل برای مک می باشد و فقط روی OS X موجود می باشد. البته این برنامه فقط به همان اندازه که یک اپلیکیشن 2.4 مگابایتی می تواند خوب عمل می کند. اگر خیلی مطمئن نیستید که به چنین برنامه ای نیاز داشته باشید احتمالا ندارید. اما اگر یک هنرمند پیکسل هستید شاید این برنامه به دردتان بخورد. بعضی از ویژگی ها شامل قابلیت ایجاد و سازماندهی فریم ها در یک فیلم است و سپس آن ها را به صورت GIF و اسپرایت شیت بیرون می دهد، لایه ها، یک سیستم الگویی رنگی خاص و غیره می باشد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر