شیرینی بخورید، ولی چاق نشوید؟! پژوهش های جدید چه می گویند؟

شیرینی بخورید، ولی چاق نشوید؟! پژوهش های جدید چه می گویند؟

برای بسیاری از افراد، تلاش برای کاهش وزن و داشتن یک وزن ایده آل، یکی از اهداف هر ساله آنهاست و افراد این کار را با انجام تمرین های روزانه و مصرف مواد مغذی انجام می دهند ولی در آینده، دیگر نیازی نیست که بیش از حد به رژیم غذایی و مواد خوراکی که مصرف می کنید، حساس شوید. پژوهشگران بر روی روش هایی مطالعه می کنند که از تبدیل قند اضافی بدن به چربی و در نتیجه افزایش وزن، جلوگیری می کند.


اگر چنین روش هایی به سرانجام برسد، شما می توانید در روز، هرآنچه مواد شیرین را که می خواهید، مصرف کنید و از چاق شدن و اضافه وزن بعد از آن، هراسی نداشته باشید. این کشفیات می تواند تاثیرات بسزایی نیز در کنترل و پیشگیری از دیابت هم داشته باشد.
پژوهشگران دانشگاه مونترآل، آنزیم جدیدی را کشف کرده اند که در بدن قرار دارد و می تواند تبدیل شیرینی و چربی را تنظیم کند. این آنزیم که G3PP یا فسفات Gro3P نامیده می شود، آنزیمی است که تبدیل گلوکز و چربی را به دیگر مولفه ها کنترل می کند.
پژوهشگران با تحقیقاتی که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام داده اند، متوجه شده اند که افزایش فعالیت آنزیم G3PP در موجودات زنده از افزایش وزن جلوگیری می کند و تولید بی رویه گلوکز را نیز کاهش می دهد که این مسئله، موضوعی بسیار مهم در بیماری دیابت است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر