برندان ایچ، سازنده جاوا اسکریپت و یکی از بنیانگذاران موزیلا، موسسه پشتیبانی مرورگر فایرفاکس است که به تازگی استارتاپی به نام brave راه اندازی کرده تا یکی از مشکلات دنیای مدرن در اینترنت را حل کند. ایچ می گوید تبلیغات مانند یک بیمار در تعقیب تمام اطلاعات کاربران است. کوکی ها، اثرانگشت و هرچیز دیگری که بتواند از آنها بدست آورد. این تبلیغات باعث می شوند که تا صفحات به کندی باز شوند و در نتیجه کاربران همواره در جستجوی نرم افزارهایی هستند که تبلیغات را بلاک کنند.
حال، راه حل ایچ چیست؟ یک مرورگر جدید که به صورت پیش فرض، تمام تبلیغات را بلاک می کند و سپس آنها را با چیزهای دیگری جایگزین می کند.
این مرورگر جدید که بریو (brave) نام دارد، یک نرم افزار بلاک کننده تبلیغ را در خود جای داده است. با این کار وی دو خصوصیت مهم را به این مرورگر اضافه کرده: امنیت و سرعت! در مورد امنیت، باید گفت که تبلیغات مدرن امروزی، حالتی تهاجمی دارند و با ساختن پروفایل هایی، کاربران را به صورت موثرتری با تبلیغات، هدف قرار می گیرند. بریو می تواند سلطه این تبلیغات را از بین ببرد. و در خصوص مورد بعدی، یعنی سرعت. تکنولوژی تبلیغات و ردیاب ها می تواند زمان بارگذاری یک صفحه را تا حد بسیاری زیادی کاهش دهد. با رها شدن از این تبلیغات می توان سرعت را در حدود دو تا چهار برابر افزایش داد.
ثبت نظر