Lenovo، 2 شبکه ی ذخیره سازی جدید (SAN) برای بلوک ذخیره سازی سرور (SMB) معرفی کرد

Lenovo، 2 شبکه ی ذخیره سازی جدید (SAN) برای بلوک ذخیره سازی سرور (SMB) معرفی کرد


شرکت Lenovo 2 شبکه ی ذخیره سازی، s2200 و s2300، به خط تولید خود اضافه کرده است. این 2 حافظه برای شرکت هایی که می خواهند از حافظه ی فلش، برای سیستم حافظه ی خود با قیمت معقول و مناسب استفاده کنند، ایده آل است. در این مطلب خلاصه ای از ویژگی این دو شبکه ی ذخیره سازی ارایه شده است.


شرکت Lenovo در کنفرانس Lenovo Tech World، اعلام کرد که 2 شبکه ی ذخیره سازی جدید، s2200 و s3200، به خط تولید خوداضافه کرده است. هر دوی این شبکه ها برای کارهای کوچک و متوسط  با قیمت مقرون به صرفه تعبیه شده اند.
S2200 تا 96 درایو را پشتیبانی می کند. این در حالی است که s3200 تا 192 درایو را پشتیبانی می کند. هر دو از کانال فیبری، iSCSI و SAS پشتیبانی می کنند. به علاوه s3200 از اتصال چند قراردادی هم پشتیبانی می کند و به این ترتیب اجازه می دهد iSCSI و کانال فیبری به طور همزمان استفاده شوند.
هر 5 ثانیه داده ی ذخیره شده که با بیشترین تکرار از آن استفاده شده است، به دیسکی که نسبت به سایرین کارایی بالاتری دارد، منتقل می شود. به علاوه هر دو شبکه به تکنولوژی SSD (درواقع SSD حافظهیمبتنیبرحافظهیفلشاست،همانحافظهفلشالبتهدرسایزبزرگ! کهدرمقایسهباهارددیسک‌هایقبلیبرقکمتریمصرفمی‌کند) مجهز اند. کمپانی Lenovo ادعا می کند که با این ویژگی ها s2300 قادر است عملکردی تا 120000 IOPS (IOP واحد متداول سنجش عملکرد وسایل ذخیره سازی) داشته باشد. این رقم نزدیک به رقمی است که برای AFA (سیستم ذخیره سازی که فقط شامل چندین حافظه ی فلش است) ارایه شده است با این تفاوت که s2300 همان کارایی AFA را با قیمت پایین تر ارایه می کند.
از نظر قابلیت اطمینان، هر دو شبکه از RAID استفاده کردند، که زمان ترمیم هنگام بازسازی آرایه های RAID کاهش می دهند. به علاوه با قابلیت تصویر لحظه ای، می توان از داده ی حافظه کپی تهیه کرد بدون اینکه نیاز به نرم افزار پشتیبانی باشد. به علاوه این دو شبکه مجهز به منابع تغذیه ی اضافی و درایو و فن (fan)های قابل تعویض هم می باشد. این موضوع باعث می شود که مشکلات سخت افزاری، کار حافظه را مختل نمی کند و امکان تعمیر خرابی در حین کار حافظه وجود دارد. هدفی که شرکت Lenovo در این طراحی در نظر داشته ، قابل استفاده و دسترس بودن است.
s2200 و s2300برای استفاده ی عموم در ماه ژوین 2015 به بازار عرضه شد.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر