میتسوبیشی اوتلندر PHEV ، مبارز جدیدی از سرزمین آفتاب

میتسوبیشی اوتلندر PHEV ، مبارز جدیدی از سرزمین آفتاب


اوتلندر یک خودرو بزرگ 4x4 می باشد که تا به حال بالاترین میزان فروش را در میان خودروهای الکتریکی در بریتانیا داشته است .
توکی سکیگوشی هیج وقت روزی را که در توکیو با بوریس جانسون روبرو شد ، فراموش نمی کند . پسر 10 ساله در آن روز دست نشانده ای بی خبر بود که نتوانست از سر راه بوریس کنار رود . در آن روز بوریس جانسون به ژاپن رفته بود تا بر نقش خود به عنوان میزبان جام جهانی بعدی راگبی تاکید کند و همچنین از جدیدترین اوتلندر میتسوبیشی رونمایی سازد .

اوتلندر در یک نگاه :

قیمت : £28,304

حداکثر سرعت : 106mph

شتاب 0 تا 96 کیلومتر :11ثانیه

طول پیمایش با هر گالن سوخت : 148 مایل ( در حدود 238 کیلومتر )

در تصویر زیر بوریس را در حال رونمایی از اوتلندر جدید می بینید . بعد از این رونمایی وی به همراه لنس بردلی ، مدیر عامل میتسوبیشی انگلیس، آخرین تست رانندگی خودرو را انجام داد . بوریس در این تست اوتلندر را یک گربه ساکت از خود راضی توصیف می کند .

MZ139

از جهات زیادی بوریس یک راننده ایده ال برای اوتلندر محسوب می شود زیرا هر دو بزرگ و قوی هستند و نگاه غیرمتعارفی به مسیر پیش روی خود دارند . اوتلندر در دو مدل الکتریکی و دیزلی ساخته می شود و این در واقع مدل الکتریکی اوتلندر است که تفاوت آن را با دیگر خودروهای مشابه برجسته تر نشان می دهد . PHEV بودن این خودرو باعث می شود که این فرزند بسیار بزرگ 4x4 با هر گالن سوخت 148 مایل مسافت را طی کند . ترکیب موتور بنزینی پربازده این خودرو در کنار باتری های الکتریکی قابل شارژ آن باعث شده است که میزان آلایندگی تولید شده توسط اوتلندر به مقدار 42g CO2/km برسد . این خودرو تنها با استفاده از مجموعه باتری هایش می تواند 32 مایل ( در حدود 51 کیلومتر ) پیمایش داشته باشد از این رو اگر که مسیر مورد نظر راننده از این حد کمتر باشد برای رسیدن به مقصد تنها به هزینه کردن مبلغی کمتر از 2 پنی نیاز است .

بریتانیا در حال تسخیر شدن توسط خودروهای مجهز به باتری های قابل شارژ می باشد . دلیل این ادعا این است که مردم سالانه در حدود 40,000 دستگاه خودرو برقی را خریداری می کنند و نکته جالب این است که نیمی از این تعداد را میتسوبیشی اوتلندر تشکیل می دهد . اوتلندر باعث تعجب همگان شده است زیرا زمانی که حرف از خودروهای الکتریکی به میان می آید تصویر یک خودرو کوچک ، ضعیف و حشره مانند در ذهن ظاهر می شود نه یک خودرو بزرگ 4x4 آفرود که تمایل زیادی به عبور از مسیرهای ناهموار دارد .

بوریس می گوید : " اوتلندر در جاده بسیار بی سر و صدا می باشد ، درست مانند یک مار بزرگ که به آرامی از روی شیارها و برآمدگی های زمین عبور می کند . راننده برای حرکت دادن فرمان این خودرو تنها به نیروی یک انگشت خود نیاز دارد به همین دلیل برخی عملکرد فرمان این خودرو را گنگ و بی حس می خوانند اما به عقیده من این چنین نیست . اوتلندر در جاده مانند قالیچه جادویی عمل می کند . "

MZ1381

مدل دیزلی این خودرو 7 صندلی دارد اما مدل الکتریکی آن تنها به 5 صندلی مجهز شده است تا فضای کافی برای نصب موتور الکتریکی فراهم گردد . نحوه انجام ریزه کاری ها و نحوه کاربرد مواد پلاستیکی در داخل فضای خودرو ، ظاهری زیبا و با شکوه را برای سرنشینان به ارمغان آورده است .

اوتلندر مانند هر خودرویی معایب خاص خود را نیز دارد ، به طور مثال موتور بنزینی این خودرو به طور ناگهانی و آزاردهنده ای در زمان هایی پیش بینی نشده وارد عمل می شود و سیستم نمایشگر لمسی خودرو نیز بسیار کوچک و ناشیانه طراحی شده است . البته بروز این معایب کاملا تصادفی بوده است . آنچه که باید در کل مد نظر داشت این است که میتسوبیشی اوتلندر به عنوان یک خودروی چهار چرخ متحرک آمده تا روال بازی را در دنیای خودرو تغییر دهد .

MZ140

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر