Asp.net به روز رسانی شد و تغییر نام داد!

Asp.net  به روز رسانی شد و تغییر نام داد!

مایکروسافت اخیرا نسخه ی جدیدی از Asp.net ارائه کرده است  و برای نشان دادن این که این یک شروع جدید است به Asp.net  و Entity Framework آن، هویتی جدید داده شده است.


به گونه ای گیج کننده  اسم آن از چیزی که می بایست باشد یعنی Asp.net 5 به Asp.net core 1.0. تغییر یافته؛ در حالی که Entity Framework 7 هم اکنون Entity Framework Core  نامیده می شود.
.net core  در حقیقت نسخه ی کد باز .net  است که در سال 2014 معرفی شد، که نام عددی آن هم باید با آمدن این نسخه تغییر کند.
ایده ی پشت این تغییر نام این است که  Asp.netبه گونه ای  قابل درک و استفاده ی توسعه دهندگان است ولی در حقیقت نسخه ی بعدی از پایه نوشته شده و جایگزین نسخه های قبلی محسوب نمی شود. باید توجه داشت که همچنان Asp.net  ارائه می شود و مورد پیشنهاد است همچنین از نسخه ی .net core  کامل تر می باشد.
نیاز به توسعه بخشیدن دوباره به .net platform قادر ساختن آن به اجرا برروی چند بستر، کد باز بودن آن و ماژولار بودن طراحی آن بود.
این مسئله راه را برای داشتن ویژگی هایی در آینده باز می کند که برای مثال می توان کامپایل کردن های محلی را نام برد و در نتیجه عملکرد آن بهبود می یابد.
تغییر نام کامل به شرح زیر است:
Asp.net 5  به Asp.net core 1.0
 net core 5.  به net core 1.0.
entity Framework 7 به entity Framework core 1.0

Nikkhah2

Scott Hanselman  مبلغ توسعه در مورد نسخه ی جدید می گوید:
"همه ی مفهوم.net core  جدید است. نه تنها .net CLI خیلی جدید است بلکه .net core  به اندازه ی نسخه ی کامل فریم ورک .net 4.6 کامل نیست. ما همچنان در حال بررسی کتاب خانه های گرافیکی از سمت سرور هستیم و بین Asp.net 4.6. و asp.net core 1.0.  فاصله میبینیم."
Asp.net core 1.0.  یک توزیع از 1.0 است که شامل Web API  و MVC می شود ولی هنوز نه تنها SignalR و Web Pages را ندارد بلکه VB یا F# را هم پشتیبانی نمی کند، که البته برنامه ریزی شده است که در آینده اضافه شوند.
اگر شما به این موارد نیازمندید asp.net 4.6. همچنان می تواند گزینه ی انتخابی شما باشد.

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر