ویژگی جدید کرتانا: اسکن ایمیل های شما برای یادآوری قول و قرارها

ویژگی جدید کرتانا: اسکن ایمیل های شما برای یادآوری قول و قرارها

مایکروسافت برای بروزرسانی بعدی ویندوز 10، بر روی کرتانا به صورت ویژه تمرکز کرده است. این شرکت هم اکنون در حال تست ویژگی های جدیدی برای عموم می باشد. از امروز، ویندوز اینسایدرها می توانند به گزینه جدیدی در کرتانا برای ویندوز 10، دسترسی داشته باشند.


این قابلیت جدید به گونه ای طراحی شده که ایمیل هایی را که در آنها به افرادی برای ملاقات یا انجام پروژه در زمانی مشخص قول داده شده، بررسی می کند تا در زمان مشخص، قول و قرار را به شما یادآوری کند. اگر شما ایمیلی به دوست یا هم دانشگاهی خود با محتویات این چنینی بزنید “I’ll get back to you by next week”، به این معنی که هفته آینده برمی گردم یا “I’ll have finished project by 5PM today” به این معنی که پنج عصر پروژه را تمام می کنم، کرتانا برای شما در یادآور کارتی درست می کند تا به شما کمک نماید.
اسکن ایمیل یک فرآیند محلی است و هیچ اطلاعاتی برای سرورهای مایکروسافت ارسال نمی شود، مگر زمانی که شما با اضافه نمودن یک کارت به ریمایندر خود موافقت کنید. این قابلیت را نیز می توان غیرفعال نمود. مدیر پروژه کرتانا گفته است: "امروزه، افراد تمایل بسیاری به ارسال ایمیل برای خود دارند." کرتانا این ایمیل ها را نیز اسکن می کند و اگر احساس کند که نیاز به یادآوری است، کارتی می سازد.
در کنار این ویژگی، مایکروسافت نیز در تلاش برای تقویت مدیریت دعوتنامه ها و قرار ملاقات های تقویم است. اگر شما درخواست جلسه ای، خارج از زمان معمول قرار ملاقات های برنامه ریزی شده، داشته باشید، کرتانا آن را به شما اطلاع می دهد.
هر دوی این ویژگی ها در حال حاضر محدود به آزمایش کنندگان ویندوز 10 شده ولی مایکروسافت در نظر دارد تا آن را برای عموم افرادی که از ویندوز 10 استفاده می کنند، قابل استفاده سازد. کاربران اندروید و iOS نیز در آینده، از چنین امکاناتی بهره مند خواهند شد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر