ابزار تبلیغاتی آمازون در اوبونتو به صورت گزینه‌ای انتخابی در خواهد آمد.

ابزار تبلیغاتی آمازون در اوبونتو به صورت گزینه‌ای انتخابی در خواهد آمد.

به گفته‌ی کنونیکال، سکوپس، قسمت بحث برانگیز اوبونتو، به آرامی در حال خارج شدن از دور است. نرم‌افزار کاربردی جستجوی تبلیغاتی، اطلاعات محصولات از آمازون را با اطلاعات جمع‌آوری شده از دسکتاپ و تلفن همراه ترکیب می‌کند. قرار است که این نرم‌افزار در ماه آوریل از دور خارج شود.


این تغییر دسکتاپ‌های اوبونتو و تلفن‌های همراه که لینوکس را اجرا می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌دهد. این به این معنی است که خود کاربران سیستم‌های دسکتاپ و تلفن همراه باید تصمیم بگیرند که سرویس جدید را انتخاب کنند یا نه، سرویسی که اطلاعات مربوط به محصول را از آمازون در اختیار قرار می‌دهد.
همچنین کنونیکال شش افزونه‌ی جدید را ارائه کرده است که در واقع برنامه‌های کاربردی وابسته به دسکتاپ را با نتایج آنلاین خرید در هم آمیخته است.
در اعمال تغییرات تیم توسعه آزادی عمل زیادی داشتند بدون اینکه روی ال‌تی‌اس تاثیر داشته باشند.
اسکوپس در واقع برای اینکه اوبونتو را بیشتر یک کلاینت سازگار با وب مطرح شد و به کاربر این امکان را می‌داد تا هر چیزی را هر جایی پیدا کند.
همچنین کنونیکال روی ترکیب اطلاعات کسب‌شده از دسکتاپ با اطلاعات جمع‌آوری شده از آمازون راجع به محصول حساب کرده است.
در اسکوپس در واقع دیسک سخت سمت کاربر جستجو می‌شود و یک سیگنال برای سرور کنونیکال ارسال می‌گردد، سیگنالی که با آمازون ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعات مرتبط با محصول را از سمت آمازون برمی‌گرداند.
البته باید اشاره کرد که نسبت به برقراری ارتباط با سرور کنونیکال از سمت کاربران، در راستای حفظ حریم شخصی، اعتراض شد و به دنبال همین اعتراض هم استفاده از این سرویس رو به پایان است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر