یک شرکت ژاپنی اولین مزرعه خودکار در جهان را خواهد ساخت

یک شرکت ژاپنی اولین مزرعه خودکار در جهان را خواهد ساخت

آینده کشاورزی هم مانند هر صنعت دیگری، رفته رفته در اختیار ربات ها قرار خواهد گرفت و به طور معمول ژاپن در این زمینه پیشرو خواهد بود. امروز صبح، شرکت ژاپنی کیوتو، اعلام کرد، در دو سال آینده قصد دارد اولین مزرعه خودکار، بدون دخالت انسان را، در جهان راه اندازی کند.


آینده کشاورزی هم مانند هر صنعت دیگری، رفته رفته در اختیار ربات ها قرار خواهد گرفت و به طور معمول ژاپن در این زمینه پیشرو خواهد بود. امروز صبح، شرکت ژاپنی کیوتو، اعلام کرد، در دو سال آینده قصد دارد اولین مزرعه خودکار، بدون دخالت انسان را، در جهان راه اندازی کند. بر طبق گفته های کوجی موریسادا، رئیس شرکت، ربات ها از همان ابتدا، یعنی آب دادن به دانه ها تا جمع کردن محصولات، را به صورت تقریبی، برای تولید و رشد کاهوها کنترل می کنند. ولی به واژه تقریبی توجه کنید. اگرچه این شرکت می خواهد در آینده مزرعه داری به صورت کاملا خودکار را راه اندازی کند ولی در حال حاضر، هنوز هم انسان، نقش پررنگی را در این زمینه ایفا می کند.
موریسادا گفته است: "کاشت دانه ها توسط انسان انجام می گیرد ولی بقیه فرآیندها  که شامل جمع آوری محصول می¬شود، توسط ربات ها انجام می شود."
موریسادا امید دارد که با این کار بتواند هزینه و انرژی مرزرعه داری را کاهش دهد، هنوز مشخص نیست چه نوع ربات هایی قرار است در این شرکت برای مزرعه داری مورد استفاده قرار بگیرند ولی تابحال ربات های بسیاری برای این کار ساخته شده اند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر