پیشنهاد فیس بوک از ارائه برنامهInstant Articles برای دیدن اخبارها

پیشنهاد فیس بوک از ارائه برنامهInstant Articles برای دیدن اخبارها


فیس بوک بیشتر به یک منبع عکس و فیلم های ویروسی تبدیل شده است اما امروز، شبکه اجتماعی یک طرحی برای انتشارمقاله ها و اخبار بر روی صفحات، مطرح کرده است. این همکاری که فیس بوک آن را Instant Articles نامیده، مذاکرات ماهانه بین ناشران و شبکه های اجتماعی است.


در آغاز همکاری فیس بوک با 9 رسانه که شاملNewYork Times, Buze Feed, The Atlantic, National Geographic, NBC News, The Guardian, BBC News,German papers Bild, Der Spiegelاست، کار می کند. Instant Articles در ابتدا تنها بر روی برنامه فیس بوک ios قابل مشاهده خواهد بود. فیس بوک می گوید بسیاری از وب سایت های رسانه در حد مطلوب نیستند به ویژه در تلفن همراه.به عنوان مثال گزارشی که در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده به طور متوسط 8 ثانیه طول می کشد تا load شود. تاکنون کند ترین نوع محتوا در فیس بوک است. Instant Articlesسریعتروگرانبهاتراست.با ارائه سرور های اختصاصی برای محتوا، Instant Articles می تواند تا 10 برابر سریع تر کار کند. اما Instant Articles بیشتر افزایش سرعت مرورگر را پشتیبانی می کند.
ناشران با هم همکاری متقابل دارند به این صورت که، وضوح بالای گالری عکس، ویدئو های مشابه که از طریق عنوان حرکت می کند، نقشه کشتیرانی، عنوان های صوتی و هر گونه Like یا Comment را در مورد هر خط از مطالب، در سیستم ثبت می کنند. حتی قالب گزارش نیز قابل تنظیم است. برای درجه بندی ناشران که هر کدام logo مخصوص خود را دارند، دکمه follow را فشار دهید تا نویسندگان و عکاسان فیس بوک عکسی در بالای مطلب بگذارند.
قرعه کشی برای ناشرانی است که مخاطبان داخلی فیس بوک هستند. به گزارش مرکز تحقیقاتی Pew در حال حاضر 3/1 از مردم ایالات متحده از اخبار فیس بوک استفاده می کنند و این آمار در حال گسترش است.به طوری که 22% از مردم از فیس بوک به عنوان بهترین راه برای مشاهده خبرها استفاده می کنند.  National Geographic خودش به تنهایی 25% از ترافیک فیس بوک را به عهده دارد.
شبکه اجتماعی در تلاش برای هماهنگ کردن و آوردن محتوای اخبار به ابتدای سایت است. مدیر اجرایی NBC و توییتر گفت: این گستردگی را نادیده بگیرید، خطر برای ناشران است.Instant Articles معضلی برای ناشران است که باید کنترل، تعویض و با پتانسیل بهتر بررسی شود. Instant Articles مشهور شده است و سازمان های خبری مدیون تغییرات ناگهانی فیس بوک هستند. شبکه های اجتماعی اکنون جایی برای درج آگهی ندارند.  اما می تواند این کار را انجام دهند به این صورت که شرکت های رسانه ای در فیس بوک به عنوان یک پلت فرم به خودشان متکی باشند.

2-photo  new -0-0-640x640

شرکت های شرکت کننده می توانند تاثیر بیشتری بر Instant Articles داشته باشند آنها این اختیار را دارند که فروش تبلیغات خود را در مقالات به نمایش بگذارند و به داده های ترافیک از طریق comscore و بقیه ابزارها دسترسی پیدا کنند. موضوع دیگر، تقسیم در آمد با فیس بوک است اگر آنها تبلیغات شبکه ای اجتماعی را انتخاب کنند می توانندازفیسبوک 30% تخفیف بگیرند.
اکثر ناشران معتقدند با در نظر گرفتن یک رویکرد برنامه ریزی شده می توان بیش از چند مقاله در هفته با فرمت جدید گذاشت. اما برخی از مدیران رسانه به نظر نگران نیستند آنها می گویند این یک تجربه است که زمانیکه سیستم در حال رشد و پیشرفت باشد به راحتی می توان از پلت فرم مخاطبین خارج و دوباره وارد پلت فرم شد. مدیر ارشد فیس بوک گفت ما نمی خواهیم فیس بوک جایگزین روزنامه یا حتی به یک نمایش رادیویی تبدیل شود.
Instant Articles مزایای غیر قابل انکاری نیز دارد که شامل، انجام گزارشات، load سریع و به اشتراک کذاشتن آسان است. اگر محبوبیتInstant Articles متناسب با کیفیت خود ثابت شود ناشران دلیلی برای نگرانی خواهند داشت. Instant Articles در 13 ماه می در ساعت 10 صبح برنامه زنده داشته است.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر