اینتل برای فراهم آوردن تکنولوژی شارژ بی سیم رزنس (Rezence) برای عموم دست به مشارکت زده است

اینتل برای فراهم آوردن تکنولوژی شارژ بی سیم رزنس (Rezence) برای عموم دست به مشارکت زده است


اینتل به منظور اقتباس درایوی از رزنس با تارگوس (Targus) و هایر (Haier)، تولید کننده ی چینی همکاری می نماید تا بتواند تکنولوژی استاندارد شارژ بی سیم را به خانه ها، هتل ها، رستوران ها و سایر مکان ها بیاورد.

اینکه تلفن خود را در یک غذاخوری سطح بالا بر روی میز قرار دهید، معمولاً غیر مودبانه تلقی می شود، اما اگر درحال شارژ کردن موبایل خود باشید تکلیف چیست؟
این رویایی بعدی اینتل و هدفی است که در پشت فشارهای شرکت در زمینه ی رزنس وجود دارد. این تکنولوژی برای اولین بار در سال 2013 پا به عرصه وجود گذاشت.
در نمایش تجاری 2015 در اینجا، اینتل به کمک شراکت با مجموعه ای از شرکت ها، استاندارد شارژ بی سیم را دو برابر نمود تا بتواند شارژر ها و سایر تجهیزات مبتنی بر رزنس را برای مصرف کنندگان فراهم آورد.
رزنس توسط پیمان 4 نیروی بی سیم (A4WP) مورد حمایت قرار گرفته است. A4WP به تازگی با گروه رقیب شارژ بی سیم پیمان اهمیت نیرو (PMA) تلفیق شده است، و قرار است که در انتهای امسال تغییر نام دهد. مهم نیست که چه نامیده شود ولی، هر چیزی که در آینده نامیده شود، قرار است بازار را تحت الشعاع قرار دهد: شرکت های AT&T، Broadcom، MediaTek، Powemat، Procter & Gamble، Qualcomm، Samsung، Starbucks و اینتل همگی قرار است که بخشی از این کنسرسیوم باشند.
این عمل کنسرسیوم نیروی بی سیم  (WPC) و استاندارد های Qi را تنها رقیب آنها می نماید. در Computex سال 2015، اینتل اظهار نمود که علاقه دارد تا با WPC تماس بگیرد و ببینید که آیا می توانند برای به وجود آوردن یک استاندارد واحد همکاری کنند یا خیر.
برخلاف سایر راه حل های نیروی بی سیم، رزنس می تواند چندین دستگاه را همزمان شارژ نماید، بدون اینکه نیاز باشد تا دستگاه را در موقعیت خاصی قرار دهیم. این رهیافت از ورای ساختارهای با قطر دو اینچ از جنس چوب هم کار می کند، که در صورتی که به فکر قرار دادن آن در درون یک میز باشید (مانند آن میزی که اینتل در Computex سال گذشته به نمایش گذاشت) بسیار مناسب خواهد بود. این تنها بخشی از تصور کلی اینتل برای یک رایانه ی شخصی کاملاً بی سیم بدون نیاز به هرگونه پورت یا کابلی است.
اینتل اعلام نمود که قصد دارد تا با تارگوس (Targus)، سازنده ی تجهیزات جانبی همکاری نماید تا تجهیزات مخصوص شارژ کردن را تولید نماید، و در 2015، تولید کننده چینی قطعات الکترونیکی، هایر (Haier)، رزنس را به رستوران ها، هتل ها، کافه ها و فرودگاه ها در چین ارایه می نماید.
اینتل همچنین با اعضای همکار A4WP، Foxconn و Basecom و تولید کننده های BYD،Primax و Kokuyo همکاری می نماید تا از ورود محصولات بیشتری که از تکنولوژی رزنس بهره می گیرند به بازار اطمینان حاصل نماید.
در نطق اصلی اینتل، Kirk Skaugen، معاون ارشد و مدیر کلی گروه محاسبات مشتری اینتل (Intel's Client Computing Group)، یک صفحه ی شارژ نصب شونده به صورت خودکار  از Kokuyoرا شرح داده است که می تواند زیر یک میز قرار داده شود و امکان شارژ بی سیم را فراهم آورد.
وی همچنین سناریو هایی را برای مورد مصرف این وسیله ذکر نموده است، از جمله ی این موارد کاربرد می توان به کیف کامپیوتری با یک قطعه ی شارژ (Power brick) در درون آن اشاره نمود که می تواند هر وسیله ای را که در آن حمل می شود به صورت خودکار شارژ نماید. بعداً در یک جلسه ی پرسش و پاسخ، Skaugen اظهار نمود که اولین دستگاه هایی که به بازار عرضه می شوند توانی معادل 5 وات را برای دستگاه های جانبی—پوشش های موبایل ها ارایه می نمایند که قادرند تا امکان شارژ مغناطیسی رزونانسی را فراهم آورند. تجهیزات فرستنده ای که بتوانند 10 وات از نیروی شارژ را ارایه دهند در 2015 ارایه خواهند شد و این دستگاه ها هستند که می توانند امکان شارژ چندین دستگاه را به صورت همزمان به وجود آورند.
همزمان با در دسترس قرار گرفتن پردازنده های نسل ششم اینتل، Skaugen امکان افزایشی در روند تقاضا برایتجهیزات جانبی رزنسی را برای وسایل چند کاره مثلاً صفحه کلید هایی که به صورت بی سیم شارژ شده اند و می توانند شارژ فراهم آورند را مطرح نمود. نهایتاً محصولات 20 واتی می توانند راه حلی برای شارژ محصولات رده ی ultrabook باشند. وی همچنین پیش بینی نمود که تا میانه ی 2016 رزنس در لپ تاپ ها و حتی در تجهیزات جانبی روزمره کامپیوتر های شخصی مانند صفحه کلید ها و موشواره ها تعبیه شده و نیازی که برای جایگزینی باتری وجود دارد را از بین می برند.
وی برخی از همکارانی را که به دنبال استفاده از رزنس در محصولات و خدماتشان هستند را نام برد، نام هایی چون گروه هتل های هیلتون و ماریوت و همچنین تولید کنندگانخودرویی چون جگوار و لند روور که قصد دارند این امکان شارژ را در وسایل نقلیه خود تعبیه نمایند.
اینتل همچنین از نطق اصلی استفاده کرده و اعلام نمود که قصد دارد امکان شارژ بی سیم را برای دستگاه هایی که از پردازنده های سری Atom x3 این شرکت استفاده می کنند فراهم آورد.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر