5 نرم افزار مکان یاب جایگزین برای سرویس Find My iPhone اپل !

5 نرم افزار مکان یاب جایگزین برای سرویس Find My iPhone اپل !

خبرگزاری فون آرنا ( phonearena) می گوید : کاربران اپل احتمالا با سرویس فایند مای آیفون (Find My iPhone) آشنایی دارند . این سرویس به کاربران کمک می کند تا آیفون ، آی پد و یا آی پاد گم شده و یا دزدیده شده خود را پیدا کنند . FMI در واقع سرویسی را ارئه کرده است که با پخش کردن یک صدا از طریق دستگاه به کاربر کمک می کند تا آن را پیدا کند . این سرویس علاوه بر این کاربر را قادر می سازد تا از فاصله دور اطلاعات شخصی خود را از حافظه دستگاه پاک کند .

فایند مای آیفون برای سیستم عامل iOS طراحی شده است اما هم اکنون جایگزین هایی برای آن در بازار وجود دارد که کاربران می توانند آن ها را به طور رایگان دریافت کنند . این نرم افزارها علاوه بر این که کار فایند مای آیفون را انجام می دهند ، مزایای دیگری نظیر گزارش دهی ، تعیین مکان ، عکس برداری و امکان تهیه بکاپ از اطلاعات را در اختیار کاربران می گذارند .

1- لوک آوت ( Lookout)

mz207

لوک آوت (Lookout) می تواند کارهای زیر را انجام دهد :

- تعیین مکان هر آیفون و یا آی پد گم شده و یا دزدیده شده ای با استفاده از هر دستگاه متصل به اینترنت

- ثبت خودکار مکان دستگاه گم شده

- بکاپ گیری از مخاطبان کاربر

- مطلع ساختن کاربر در مورد منقضی شدن و یا نا مطمئن بودن iOS دستگاه

لوک آوت علاوه بر انجام کارهای فایند مای آیفون کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از هر تبلت ، تلفن و یا رایانه ای وارد یک وب سایت پشتیبانی شود . این برنامه از این طریق کارهای زیر را انجام می دهد :

- تعیین مکان هر دستگاه iOS گم شده ای بر روی نقشه

- پخش یک صدای بلند حتی در صورت سایلنت بودن دستگاه ( در صورتی که دستگاه فاصله چندانی با کاربر نداشته باشد .) .

- نشان دادن یک پیغام و اطلاعات کامل کاربر بر روی نمایشگر دستگاه به منظور اعلام کردن گم شدن دستگاه

- ایجاد دسترسی به مخاطبانی که از آن ها بکاپ گرفته شده است .

- برقراری تماس با دستگاه گم شده از طریق مرورگر وب

- دانلود کردن مخاطبان دستگاه جهت انتقال به یک دستگاه جدید

2- پری (Prey)

mz208

پری (Prey) کاربر را قادر می سازد تا از فاصله دور آیفون و یا آی پد خود را کنترل کند . این نرم افزار قابلیت های زیر را دارد :

- تعیین مکان آیفون و یا آی پد بر روی نقشه از طریق GPS و یا وای فای

- عکس برداری با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی دستگاه

- پخش یک صدای بلند حتی در صورت سایلنت بودن دستگاه

- نشان دادن یک پیغام بر روی نمایشگر دستگاه گم شده

- جمع آوری اطلاعات در مورد شبکه ای که دستگاه گم شده به آن متصل است .

پری قابلیت های بیشتری را نیز در اختیار دارد که کاربر می تواند از طریق بروزرسانی نرم افزار از آن ها استفاده کند . این قابلیت ها عبارتند از :

- تهیه گزارشات لحظه به لحظه برای  کنترل آنی دستگاه گم شده

- رمزگذاری اطلاعات منتقل شده دستگاه به صورت SSL

- برقراری Active mode به منظور مطلع ساخت کاربر نسبت به آخرین مرتبه مورد استفاده قرار گرفتن دستگاه

- ذخیره سازی بیش از 100 گزارش از هر دستگاه

- ارائه پشتیبانی به کاربر از طریق ایمیل

3- سولوتو (Soluto)

mz209

سولوتو (Soluto) به راحتی هر آیفون و یا تبلتی را پیدا می کند . با استفاده از این نرم افزار کاربر می تواند از هر نقطه ای که به اینترنت متصل شده است ، دستگاه خود را پشتیبانی کند و یا مورد محافظت قرار دهد . این نرم افزار همچنین می تواند از فاصله دور دستگاه گم شده را قفل کند تا اطلاعات داخل دستگاه مورد سوء استفاده قرار نگیرد . سولوتو  علاوه بر این قابلیت های زیر را در اختیار کاربر می گذارد :

- ارائه پشتیبانی به منظور رفع مشکلات تنظیمات ایمیل و وصل شدن به اینترنت

- ارائه یک فضای رایگان 250 مگابایتی به منظور ذخیره سازی نسخه بکاپ گرفته شده

- ارتقاء کارایی دستگاه با ارائه نکاتی در زمینه بهینه سازی حافظه و مدت عملکرد باتری

4- دیوایس لوکیتور (Device Locator)

mz210

این نرم افزار برای تعیین مکان گوشی های گم شده طراحی شده است . هر زمانی که شبکه موبایل گوشی کاربر تغییر کند این نرم افزار GPS دستگاه را به مدت 15 ثانیه روشن می کند تا مکان آنی دستگاه گم شده را مشخص سازد . مختصات مکان ثبت شده به صورت آنلاین حفظ می شود تا هر زمانی که کاربر از طریق یک مرورگر با استفاده از هر رایانه و یا گوشی هوشمندی به اکانت خود وارد شد ، بتواند اطلاعات آن مکان را ببیند . دیوایس لوکیتور (Device Locator) می تواند تعداد نامحدودی از دستگاه ها را بدون محدودیت زمانی برای کاربران پیدا کند . این نرم افزار علاوه بر این می تواند یک صدای بلند را از دستگاه گم شده پخش کند و همچنین کاربر را قادر می سازد تا به دستگاه خود یک پیام ارسال کند . دیوایس لوکیتور می تواند از استفاده کننده از دستگاه عکس بگیرد و موقعیت آن را تعیین سازد . این برنامه این قابلیت را دارد که موقعیت دستگاه گم شده را از طریق آنتن های شبکه های موبایل ثبت کند و به کاربر و یا مکانی که وی تعیین می کند ارسال نماید . کاربر همچنین می تواند از مدت عملکرد دستگاه مطلع شود و با استفاده از وب سایت دیوایس لوکیتور تماس های VOIP را برقرار و یا دریافت کند .

5- جی پی اس لوکیشن ترکر (GPS Location Tracker)

mz211

این نرم افزاربا کمک FollowMee از طریق ضبط کردن مختصات موقعیت گوشی و آپلود سازی اطلاعات در یک سرور مطمئن ، مکان یک دستگاه iOS گم شده را پیدا می کند . کاربر برای دیدن مکان ثبت شده دستگاه تنها باید از طریق یک مرورگر گوشی و یا رایانه به اکانت خود وارد شود .

همانطور که اطلاعات فوق بیان می کنند نرم افزارهای مطرح شده می توانند مکان دستگاه گم شده را پیدا کنند ، اطلاعات چند دستگاه را به طور هم زمان در اختیار کاربر بگذارند و همچنین مختصات مکانی دستگاه را به طور آنی گزارش دهند . کاربر همچنین می تواند اطلاعات دریافتی خود را در فیس بوک و یا وبلاگ های خصوصی خود به اشتراک بگذارد . امکان دانلود گزارشات ثبت شده نرم افزار در قالب فرمت اکسل و یا HTML نیز وجود دارد . این نرم افزارها همچنین می توانند از طریق دکل های شبکه های تلفنی با دستگاه گم شده تماس برقرار کنند .

نرم افزارهای فوق پس از نصب شدن به سرعت شروع به مکان یابی دستگاه می کنند و تحت هیچ شرایطی متوقف نمی شوند مگر زمانی که گزینه Stop قرار داده شده در این نرم افزار ها فعال شود که البته انجام چنین کاری به آسانی میسر نیست زیرا این قسمت از نرم افزارها با استفاده از یک رمز محافظت می شود .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر