ترفندهای کنترل صدا برای اندروید که باید از آن ها استفاده کنید

ترفندهای کنترل صدا برای اندروید که باید از آن ها استفاده کنید

دکمه های استفاده شده در گوشی های هوشمند می توانند با گذر زمان خراب شوند. خراب شدن دکمه هایی مانند کنترل صدا می تواند بسیار آزار دهنده باشد. خوشبختانه اپلیکیشن هایی برای کنترل صدا، بدون نیاز به این دکمه ها وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.زیبایی اندروید در این است که هیچ کاری نیست که ترفند خاصی برای انجام دادنش نباشد. تنظیمات صدا شاید به نظر ساده ترین قابلیت ها باشد، اما حقیقت این است که راه هایی وجود دارد که می توان توسط آن ها کنترل صدا را بسیار راحت تر کرد. در این مقاله به روش هایی می پردازیم که اگر دکمه های کنترل صدا از کار افتاد چه کار می توانید انجام دهید، همچنین خواهیم دید که چگونه به طور خودکار برای برنامه های شخصی سطح صدا را تنظیم کنیم و همچنین چند روش پیشرفته تر را نیز بررسی می کنیم که می توانید با آن ها کنترل صدای اندروید را بهتر در دست داشته باشید.

دکمه های صدا خراب شده اند؟
سازندگان گوشی های هوشمند اندروید در حال حاضر تعداد دکمه های این دستگاه ها را به حداقل رسانده اند. معمولا فقط دکمه روشن/ خاموش دکمه های کنترل صدا و گاهی دکمه صفحه اصلی وجود دارد.
با این حال این دکمه ها معمولا در طول زمان خراب می شوند و از آنجایی که بسیار مهم هستند اگر دیگر کار نکنند گوشی شما دیگر قابل استفاده نیست.
پس اگر دکمه های کنترل صدای شما دیگر کار نکنند چه کار می کنید؟ خوشبختانه یک اپلیکیشن وجود دارد که از طریق آن می توانید صدای دستگاه خود را از طریق اطلاع رسانی، دکمه های مجازی و حتی صدا کنترل کنید. نام این اپلیکیشن Volume ChopCUT است و می توانید آن را به صورت رایگان از پلی استور دانلود کنید.  
این اپلیکیشن همچنین برای دستگاه هایی که دکمه های کنترل صدای آن ها به صورت عجیب و غریب طراحی شده اند ، مانند کنترل نصب شده در عقب بعضی از گوشی های ال جی و یا تبلت هایی مانند اولین مدل های کیندل که دکمه هایشان بسیار مسطح بود و به لمس کردن به سختی یافته می شد نیز مورد استفاده می باشد.

نصب و استفاده از Volume ChopCUT
نصب Volume ChopCUT ساده است، فقط کافی است که نوع کنترل صدایی را که می خواهید را انتخاب کنید. گزینه های اصلی این ها هستند:
Basic Notification ( اطلاع رسانی پایه). که یک اطلاع رسانی مداوم را به شما ارائه می دهد که وقتی به آن ضربه بزنید نوار سطح صدای سیستم را باز می کند. شما می توانید انتخاب کنید که چه تنظیمات صدایی- رسانه، زنگ، آلارم، سطح صدای تماس ها و یا هر چهار تا- قابل دسترسی باشند.
Extended Notification ( اطلاع رسانی تعمیم داده شده). این گزینه نیز یک اطلاع رسانی مداوم، ولی با دکمه های بالا و پایین ،برای کنترل سطح صدا را به شما ارائه می دهد. سه گزینه مختلف به شما این امکان را می دهند که سطح صدای درون اپلیکیشنی خود را تنظیم کنید، با دو گزینه دیگر به تنظیمات صدای گوشی، زنگ، آلارم و موزیک دسترسی خواهید داشت.

Floating Widget (ویجت شناور). گزینه سوم یک دکمه شناور ایجاد می کند که می توانید آن را به هر قست از صفحه می خواهید بکشید و همیشه قابل مشاهده باقی می ماند. می توان آن را با ترکیب های مختلفی از اندازه ها، سایز آیکون ها و قابلیت ها پیکر بندی کرد .
همچنین گزینه ای برای دسترسی به تنظیمات اکوالایزر توسط یک دکمه روی صفحه ای شناور وجود دارد. البته این یکی از آن قابلیت هایی است که ممکن است برای بیشتر کاربران بی استفاده باشد.


برای کنترل صدا، می توانید ChopCUT را در Google Now ادغام کنید. روی آیکون میکروفون واقع در قسمت سمت راست بالا کلیک کنید و سپس گزینه Enable Google Now Integration را بزنید. پس از آن که گزینه قابلیت دسترسی را فعال کردید می توانید صدا را از طریق دستورات صوتی کنترل کنید.

 

صدا را بر اساس هر اپلیکیشن تنظیم کنید
اگر اپلیکیشن های زیادی روی گوشی خود دارید، احتمالا ناچار می شوید که مدام میزان صدا را تنظیم کنید. قطعا نمی خواهید که صدای همه اپلیکیشن های شما به یک میزان بلند باشد.
شاید وقتی که در حال تماشای نتفلیکس و یا در حال استفاده از اپلیکیشن پادکست مورد علاقه خود هستید می خواهید که صدای دستگاهتان بلند باشد، ولی اگر می خواهید صدای آن را برای بازی ها و یا وب سایت هایی که به طور خودکار ویدئو ها را پخش می کنند تنظیم کنید، قطعا می خواهید که صدای دستگاهتان کم باشد.


با App Volume Control، که هم به صورت رایگان وهم خریدنی روی پلی استور موجود است، می توانید میزان صدا را بر اساس اپلیکیشن تنظیم کنید. البته این قابلیت نه تنها برای اپلیکیشن ها، بلکه برای دیگر صداها نیز کاربرد دارد. می توانید وقتی که از بعضی اپلیکیشن های خاص استفاده می کنید صدای زنگ گوشی و یا آلارم ها را قطع کنید.

پیکر بندی App Volume Control
پس از نصب اپلیکیشن، باید App Volume Control Service را فعال کنید. وقتی این کار را کردید دکمه Back را بزنید. حال اپلیکیشنی را که می خواهید میزان صدایش را تنظیم کنید انتخاب کنید.
در مثال بالا از اسپاتیفای استفاده کرده ایم. صدای اپلیکیشن را روی 73% تنظیم کرده ایم و صدای پیام های اطلاع رسانی و صدا های دیگر سیستم را روی 0% تنظیم کرده ایم. به گزینه های رینگ و آلارم دست نزده ایم.


روی قسمت When Close کلیک کنید تا مشخص شود که وقتی از اپلیکیشن خارج می شوید چه اتفاقی باید بیوفتد. در بیشتر مواقع بهتر است که آن را به حالت پیش فرض رها کنید، ولی می توانید آن را سفارشی سازی کنید. در نهایت دکمه Save را بزنید.


حال وقتی که اسپاتیفای را نصب کردید، میزان صدا طوری تنظیم می شود که با تنظیمات ما هماهنگ شود.
ولی App Volume Control فقط روی اپلیکیشن های پیش زمینه کار می کند. پس اگر ما اپلیکیشن را- در مثال خود اسپاتیفای- را ببندیم، همه تغییراتی که روی صدا داده ایم از بین می رود.

کنترل صداهای پیشرفته تر
زیبایی دو ترفند آخر این است که روی تقریبا همه دستگاه های اندروید کار می کنند و نیازی به روت ندارند.
اما اگر گوشی شما روت شده است، راه های دیگری نیز برای کنترل صدا دارید. یکی از بهترین آن ها GravityBox می باشد.
در قسمت Media tweaks در GravityBox گزینه هایی وجود دارند که بتوانید صدای دستگاه خود را کنترل کنید.
این گزینه ها شامل موارد زیر می شوند:
•    برای گذشتن از آهنگ ها در اپلیکیشن مدیای خود کلیدهای صدا را مدت طولانی فشار دهید.
•    برای کنترل بهتر صدا، میزان تنظیم صدا را به بالای 50 تا برسانید.


•    وقتی گوشی خود را می چرخانید کلید های تنظیم صدا را تغییر دهید تا همیشه افزایش صدا در بالا قرار داشته باشد.
•    به صورت خودکار پنل صدا را گسترش دهید تا زنگ، آلارم، هشدارها و رسانه همیشه قابل دسترسی باشد.
و در نهایت، اگر از اپلیکیشن های اتوماسیون مانند Tasker و یا MacroDroid استفاده می کنید می توانید آن ها را به راحتی طوری برنامه ریزی کنید که هربار که هدفون های خود را وصل می کنید صدا را تنظیم کند. با این کار همیشه بهترین میزان صدا را دریافت خواهید کرد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر