اسکنر اثر انگشت قدیمی شد ، سامسونگ در نظر دارد از رگ های کاربر برای تعیین هویت او استفاده کند !

اسکنر اثر انگشت قدیمی شد ، سامسونگ در نظر دارد از رگ های کاربر برای تعیین هویت او استفاده کند !

خبرگزاری اندروید آتوریتی (androidauthority) اعلام کرده است که سامسونگ در نظر دارد در ساعت های هوشمند خود از یک فناوری جدید به منظور تعیین هویت کاربر استفاده کند . این فناوری ، اطلاعات مورد نیاز خود را از رگ های کاربر دریافت می کند . نکته جالب این است که حتی از اسکنر های عنبیه چشم که مدت ها پیش به دنیای گوشی های هوشمند راه یافته اند ، هنوز در هیچ دستگاهی استفاده نشده است با وجود این سامسونگ از حالا در پی یافتن یک جایگزین برای این فناوری می باشد .

پتنت طرح جدید نشان می دهد که ساعت های هوشمند این سازنده قرار است به یک منبع نوری مجهز شوند که پرتوهای نور را به پشت دست کاربر می اندازند . در کنار این منبع نور از یک دوربین نیز استفاده شده است که ساختار و الگوی رگ های دست کاربر را شناسایی می کند . در حال حاضر در سازمان های FBI ، CIA و بیمارستان های آمریکا از این فناوری ، که اسکنر عروقی (vascular scanner) نام دارد ، به منظور تطبیق و شناسایی ساختار رگ های افراد استفاده می شود . محققان باور دارند که اسکنر عروقی در مقایسه با اسکنر اثر انگشت عملکرد بسیار دقیق تری دارد .

اسکنر عروقی در مقایسه با اسکنر اثر انگشت اطلاعات بیشتری را در اختیار منبع استفاده کننده می گذارد . این سیستم علاوه بر این یک فناوری بیومتریک کاملا غیرلمسی می باشد که شرایط و عارضه های مربوط به پوست و انگشتان دست نظیر بریدگی ها ، زخم ها ، رطوبت های طبیعی و غیر طبیعی و انحراف ساختار انگشتان نمی تواند در دقت خواندن آن خللی ایجاد کنند . البته این سیستم نیز مانند دیگر سیستم های ساخت بشر محدودیت های خاص خود را دارد به طور مثال سامسونگ مجبور است که برای افراد راست دست و چپ دست به طور جداگانه ساعت بسازد و یا اینکه در دو طرف ساعت های خود از اسکنر و منبع های نوری استفاده کند . میانجی های معکوس پذیر نیز تنها تا حدی می توانند محدودیت های فناوری جدید را رفع کنند زیرا در صورت استفاده از این ابزار هنوز این مشکل وجود دارد که هنگام استفاده از ساعت برخی از دکمه ها به طور برعکس و وارونه قرار می گیرند .

mz225

سامسونگ در پتنت های خود اغلب از فناوری های جالب و عجیب استفاده کرده است ولی هیچ یک از محصولات این سازنده تا به حال با چنین فناوری هایی در بازار عرضه نشده اند از این رو نمی توان با اطمینان کامل گفت که Gear S3 به اسکنر عروقی مجهز می شود علی رغم این موضوع ، اسکنرهای عروقی ، سیستم های امنیتی بیومتریک دقیقی هستند که انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر