با زدن این عینک راحت تر بخوابید !

با زدن این عینک راحت تر بخوابید !

دانشمندان باور دارند که استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از زمان خواب ، الگوهای خواب را مختل می کند با وجود این برخی از افراد نمی توانند عادت استفاده از این وسیله ها را ترک کنند . اخیرا فناوری راه های جدیدی را برای این دسته از افراد پیشنهاد کرده است .

شرکت ژاپنی جین (Jin Co) ، که در زمینه ساخت عینک فعالیت دارد ، اخیرا از یک عینک رونمایی کرده که به طور مخصوص برای کاربرانی که قبل از خواب به میزان زیادی از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند ، طراحی شده است . جین می گوید که این عینک می تواند تا 60 درصد میزان نورهای غنی دارای طول موج کوتاه را کم کند . این نور غنی آبی رنگ می تواند در عملکرد هرمونی که خوابیدن را تسهیل می کند ، اختلال ایجاد کند .

قسمت انتهایی دسته های عینک جین مانند دسته های عینک های معمولی دارای انحنا نیست . این امر باعث می شود که کاربران راحت تر بتوانند روی پهلو بخوابند و از گوشی خود استفاده کنند . جین می گوید : " این عینک مخصوص خوابیدن و نگاه کردن به گوشی و یا تلوزیون طراحی شده است . " عینک جدید جین بدون لنزهای تعدیل کننده 42 دلار قیمت دارد .

مطالعات دانشمندان نشان داده است که افرادی که قبل از خواب از گوشی موبایل و یا دیگر دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند ، دیرتر به خواب می روند . نتایج تحقیقات انجام شده همچنین بیانگر این امر هستند که استفاده از چنین وسایلی عملکرد ساعت بدن را مختل می کند و باعث می شود که افراد نتوانند در هنگام صبح به راحتی از خواب بیدار شوند و آمادگی ذهنی کاملی داشته باشند . نتایج یک مطالعه که در توکیو انجام شد ، نشان داده است که 76 درصد افراد قبل از خوابیدن از گوشی های موبایل خود استفاده می کنند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر