جدیدترین درایوهای ssd کمپانی OCZ می توانند اطلاعات را تقریبا سه گیگابایت بر ثانیه بخوانند

جدیدترین درایوهای ssd کمپانی OCZ می توانند اطلاعات را تقریبا سه گیگابایت بر ثانیه بخوانند


درایو حالت جامد یا ssd (به انگلیسی: solid-state drive) که گاهی به نام دیسک حالت جامد و یا دیسک الکترونیکی نیز شناخته می‌شود،یک ابزار حافظه است که از تراشه برای دخیره سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند. در واقع SSD حافظهٔ مبتنی بر حافظه ی فلش است (همان حافظه فلش خودمان البته در سایز بزرگ) که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است.

کمپانی OCD با راه اندازی خط تولید جدید از محصولات خود مسیر جدید در بازار ایجاد کرده است.در سری OCZ 6000 از آخرین و بهترین امکانات روز بهره برده است برای مثال نسل سوم PCIe x4 و 16-channel NAND و پشتیبانی از NVMe.

سرعت انتقال اطلاعات (read) آن 2900مگابایت و سرعت و ضبط اطلاعات (write) آن 1900مگابایت است.

به طور کلی در این سری، کارایی ها و ویژگی های این درایو ها ارتقا یافته است.در این درایوها سنسورهای دما و کنترل کننده های حرارتی اتوماتیک تعبیه شده است به علاوه کاربر قدرت انتخاب پاکت را دارد( پاکت در یک برنامه ی ترسیم محیط خیالی یک شیء که آن را محصور کرده است.می توانید پاکت را ویرایش کنید.از شکل مستطیلی به شکل منحنی دار تبدیل نمایید و در نتیجه محتویات درون آن را از شکل بیندازید).

بر اساس طراحی سری 6000 این محصول برای انتقال اطلاعات برنامه های فشرده و پخش ویدیوها و یا ذخیره سازی داده ها بسیار مناسب است.این محصول توانایی ذخیره ی اطلاعات و استفاده ی هر روزه را دارد و در طول پنج سال اگر هر روز از ان استفاده شود مشکلی برایش ایجاد نمی شود و بیشتر کاربران با آن مشکلی نخواهند داشت.

سری 6300 این محصول برای موردهای متفاوت مانند سرورهای وب ،محاسبات ابری و یا پردازش اطلاعات طراحی شده بود.

هر دو سری این درایوها هم 6000 و هم 6300 در حجم های یک،دو و چهار ترابایت در بازار موجود هستند.اما بهتر است بدانید که قالب بندی آن ها (فرمت) IDEMA پیشرفته است.بنابراین ظریفت یا حجم قابل استفاده ی آن ها از یک و دو و چهار ترابایت واقعی کم تر است و به ترتیب 800،1600. 3200 خواهد بود.

جدول مشخصات این محصول به صورت زیر است:

ocz6000-specs-640x640

 
ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر