گوگل اولین هدست های مستقل VR را تولید می کند !

گوگل اولین هدست های مستقل VR را تولید می کند !

واقعیت مجازی و هدست های VR امروزه به موضوع داغی مبدل شده اند . به نظر می رسد که تقریبا همه سازندگان گوشی های همراه به این فناوری و ساخت وسایل آن روی آورده اند . گوگل نیز اخیرا با ساخت یک هدست مقوایی VR اولین قدم های خود را در این صنعت برداشته است اما به نظر می رسد که این سازنده در حال حاضر مشغول ساخت یک هدست VR بسیار جالب تری نیز می باشد .

شایعات منتشر شده بیانگر این مطلب هستند که گوگل به طور سری مشغول ساخت گونه ای از هدست های VR است که به طور مستقل عمل می کنند . این هدست ها ظاهرا به هیچ وسیله هوشمندی برای نشان دادن تصاویر وابسته نیستند . اگر که خبرهای منتشر شده صحت داشته باشند می توان گفت که هدست جدید گوگل یک اختراع خارق العاده است زیرا هدست های موجود نه تنها به صورت مستقل عمل نمی کنند بلکه به عنوان لوازم جانبی گوشی های همراه به فروش می رسند که تنها می توانند قابلیت های گوشی ها و رایانه ها را گسترش دهند .

هدست گوگل برای این که بتواند چنین قابلیتی را داشته باشد باید به یک مجموعه از سخت افزارهای مخصوص به خود مجهز باشد . این یعنی هدست جدید باید پردازشگرها و سنسورهایی را در خود داشته باشد که ظاهرا شرکت موویدیوس (Movidius) هم اکنون در حال ساخت آن ها است . این هدست جدید علاوه بر این باید یک نمایشگر و تعدادی دوربین را نیز در خود داشته باشد .

گوگل هنوز هیچ گونه اطلاعاتی را در مورد طرح و قیمت این هدست منتشر نکرده است اما با اطمینان می توان گفت که قیمت این هدست جدید از یک هدست مقوای 20 دلاری بیشتر است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر