نورپردازی های نوین در طراحی و ساخت ساختمان

نورپردازی های نوین در طراحی و ساخت ساختمان


می توانید حدس بزنید که در عمارت تاریخی با بافت قدیمی به مساحت 1.6 هکتار واقع در پاسادینا، یکی از شهرهای کوچک ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا، یکی از گران قیمت ترین و مجلل ترین سیستم های فعلی کنترل صدا و نور پردازی فضای خارجی و سرباز به کار رفته است.

روز هنگام صاحبان خانه و مهمان ها می توانند در محیط زیبا و با شکوه باغ قدم بزنند این در حالی است که شب هنگام تکنولوژی سیستم های کنترل صدا و نور پردازی نمایان می شوند و آن فضای زیبا و محشر باغ عمارت در روز هنگام را به بهترین محیطی که می توان از فضای خانه داشت، تبدیل می کند که با زیبا ترین کلوپ ها و سالن های واقع در نیویورک و لاس وگاس از این نظر رقابت می کند.

Ilya Kandibur مالک و طراح سیستم ها در کمپانی Movietime در کالیفرنیا می گوید صاحب خانه یک دی جی قدیمی است که درخواست نور پردازی امکانات صوتی مشابه با کنسرت های موسیقی راک داشته است، این نوع نور پردازی، در این مقیاس در عمارت شخصی پیش از این انجام نشده بود. سیستم نورپردازی و صدای کار گزاری شده در این عمارت به وسیله ی iPad ها ی صاحبان خانه و یا پنل کنترلی لمسی و یا دستگاه های کنترل دستی قابل کنترل است. با وجود این که این سیستم در روشنایی 50 قسمت از عمارت استفاده شده است، اما کنترل آن ساده و آسان است.

صاحبان خانه می توانند لامپ های روشنایی را تک تک و جدا از هم و یا به صورت گروهی و یک جا فعال و کنترل کنند و یا این که از نورپردازی های از پیش برنامه ریزی شده ی این سیستم استفاده کنند.

استخر و آب گرم در فضای بیرون این عمارت با کار گزاری لامپ های نور پردازی LED در داخل و خارج استخر به مکانی بسیار زیبا تبدیل شده اند. لامپ های روشنایی به کار رفته زیر آب، تابش خارق العاده ای از داخل استخر پدید آورده اند و این امکان برای صاحب خانه فراهم آمده که از بین 16 میلیون رنگ، از طریق برنامه ی iPad، رنگ مورد نظر را برای نورپردازی انتخاب کنند. البته کنترل این لامپ ها آن چنان راحت نیست و علاوه بر این محدودیت هایی هم دارند، مثلاً اینکه منبع تغذیه ی این لامپ ها نمی تواند بیشتر از تقریباً 9 متر از آن ها فاصله داشته باشد.

HOTY-2015-gold-outdoor-8

نورپردازی فضای خارجی عمارت اولین چیزی است که نظر افراد را جلب می کند، اما باید گفت که سیستم صوتی تعبیه شده بسیار بیشتر از آن قابل توجه است. این سیستم صوتی با توان بالای 25000 وات کار می کند، توانی که غالباً برای پروژه ای تجاری و تبلیغاتی استفاده می شود.

مورد قابل توجه دیگری که به آن اشاره می شود، پروژکتور هولوگرام است که به قیمت 125 دلار قابل تهیه از سایت آمازون می باشد. از این پروژکتور برای نورپردازی سقف استفاده می شود. علاوه بر آن این پروژکتور تصاویری را از ابر و ستاره ها ی چشمک زن، با حرکت آهسته نمایش می دهد. این پروژکتور باید روی زمین قرار داده شود تا تصاویر تولید شده مستقیماً روی سقف نمایش داده شوند و به قسمت های دیگر ساختمان پخش نشوند. برای این که گرمای تولید شده توسط پروژکتور به ساختمان منتقل نشود و دما را بالا نبرد، کمپانی سازنده از سیستم لوله کشی در کنار آن برای انتقال گرما استفاده کرده است. این کمپانی بسیار استادانه عمل کرده است چرا که آن چه تنها از این پروژکتور قابل دیدن است، یک قطعه ی کوچک شیشه ای است که با دنبال کردن پرتو های نور ساطع شده ، در انتها دیده می شود.

HOTY-2015-gold-outdoor-5

آنچه ارایه شد، مختصری از ویژگی های جمع آوری شده راجع به سیستم نورپردازی و صوتی این عمارت بود. اما هر گوشه و کنار این ساختمان، ویژگی خارق العاده ی دیگری به چشم می خورد.

به این ترتیب این عمارت قدیمی با بافت سنتی به درخواست صاحب آن، به وسیله ی سیستم نورپردازی و صوتی کمپانی Movietime، تبدیل به این چنین مکان مدرن و مجلل و خانه ای مجهز به جدیدترین تکنولوژی شد.

 

0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر