5 راه برای مخفی کردن آنچه در گوشی های خود داریم !

5 راه برای مخفی کردن آنچه در گوشی های خود داریم !

5 راه برای مخفی کردن آنچه در گوشی های خود داریم !

نرم افزار فوکوس ( Focus )

فوکوس یک نرم افزار گالری ساز است که علاوه بر سازماندهی فایل ها و نشان دادن آن ها ، قابلیت های مفید دیگری نیز دارد . یکی از قابلیت های خوب این نرم افزار مخفی کردن تصاویر می باشد . کاربران می توانند با نصب این نرم افزار و انجام تنظیمات آن گوشی خود را با خیال راحت به دوستان خود بدهند . البته برای دسترسی به برخی از ویژگی های این نرم افزار باید مبلغی در حدود 3 دلار پرداخت شود . با پرداخت این بها کاربران قابلیتی به نام دوالت ( The Vault ) را در اختیار خواهند داشت که تصاویر خاص آن ها را در خود جای می دهد . نکته مسلم این است که تنها کاربر می داند که چگونه به والت و فایل های آن دسترسی داشته باشد . والت قابل رمز گذاری می باشد . نرم افزار فوکوس علاوه بر این به کاربران اجازه می دهد تا برای گالری این نرم افزار قفل بگذارند . برای این کار تنها کاربر باید روی عکس مورد نظر خود ضربه بزند و سپس وارد منو سه نقطه شود و گزینه ( Lock ) را فعال سازد .

mz256

 

mz257

برای مخفی کردن فایل های دیگر باید چه کار کنیم ؟

تصاویر و فیلم ها تنها فایل هایی نیستند که برخی از کاربران می خواهند از چشم افراد دیگر مخفی بمانند . حقیقت این است که امروزه زندگی دیجیتالی یک شخص در گوشی هوشمند او قرار دارد که همه نوع فایلی را در خود ذخیره می کند بنابراین کاربر می تواند با استفاده از نرم افزاری مانند فایل هاید اکسپرت ( File Hide Expert ) امنیت فایل های خود را تضمین کند .

نحوه کار با این نرم افزار رایگان بسیار ساده است . فایل هاید اکسپر عملکرد بسیار شگفت انگیزی دارد و علاوه بر داشتن قابلیت های یک فایل منیجر ( file manager ) ، کاربر را قادر می سازد تا اسناد و فایل ها خود را در گوشی مخفی سازد . با استفاده از اکسپرت کابر می تواند همه فایل های خود را مخفی و با زدن یک کلید دوباره بازیابی کند . این نرم افزار امکان تعیین رمز برای یک فایل را نیز در اختیار کاربر می گذارد .

mz258

این نرم افزار می تواند چه کار کند ؟

نرم افزاری مانند اکسپرت کار کاربر را ساده می کند . با استفاده از این برنامه کاربر مجبور نیست که فایلی را مخفی کند زیرا به راحتی می تواند دسترسی افراد دیگر را محدود سازد . برای انجام این کار کاربر تنها باید با استفاده از یک فایل منیجر اسم فایل خود را تغییر دهد و قبل از نام فایل از یک ( . ) نیز استفاده نماید . با انجام این کار سیستم عامل اندروید فایل مورد نظر را نادیده می گیرد .

مخفی کردن نرم افزارها

نرم افزارها اهمیت بالایی دارند . آمار و ارقام نشان داده اند که در گوگل پلی استور بیش از 1.6 میلیون نرم افزار وجود دارد بنابراین این حقیقت وجود دارد که برخی از این نرم افزارها برای همه کاربران طراحی نشده است . برخی از سازندگان این امکان را فراهم می کنند که کاربر نرم افزار خاصی را در کشو برنامه های ( app drawer ) خود مخفی کند . سایر کاربرانی که به چنین ابزاری دسترسی ندارند می توانند از لانچر هایی مانند اپکس (Apex ) و نوا ( Nova ) استفاده کنند .

 

mz259

استفاده از یک پروفایل دیگر !

اندروید ژلی بین 4.2.2 به قابلیت ویژه ای مجهز بود که در سیستم عامل های دیگر هم دوره آن  وجود نداشت . این قابلیت پروفایل های کاربر ( user profiles ) است که این امکان را فراهم می سازد که افراد متعددی از یک دستگاه استفاده کنند و نسبت به امنیت فایل های خود اطمینان داشته باشند . بهترین ویژگی این ابزار این است که با استفاده از قابلیت اکانت مهمان (Guest mode ) امنیت فایل ها تضمین می شود از این رو کاربر مجبور نیست که یک پروفایل کاملا جدید بسازد . البته با استفاده از ابزارهای دیگری نظیر اسکنر اثر انگشت ، قابلیت های تعیین رمز ، دادن الگو و ... نیز امکان محدود سازی دسترسی سایر افراد به فایل های موجود در حافظه دستگاه وجود دارد .

mz260

حرف آخر

ابزارهای مختلفی وجود دارند که کاربر می تواند با استفاده از آن ها امنیت فایل های خود را به سادگی تضمین کند . برای استفاده از این ابزار کاربر تنها باید این ابزار را بگیرد و نسبت به نحوه استفاده از آن ها مطلع باشد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر