Broadcom خریداری شد

Broadcom خریداری شد


خبر فروش کمپانی Bradcom توسط Avago ممکن است طرفداران تکنولوژی را به دلیل موقعیت خاص این شرکت در زمینه ی تولید نسل جدید تراشه های Wi-Fi شگفت زده نماید. این کمپانی موفق در زمینه ی تکنولوژی های مربوط به تراشه، در 28 ماه مه 2015 با شرکت Avago تلفیق گردید.


Avago سازنده ی تراشه های آنالوگ و میکس سیگنال در حال خریداری Broadcom است. رییس شرکت تکنولوژی های Avago امروز اعلام نمود که Broadcom را با مبلغی معادل 37 میلیارد دلار به صورت پول نقد و سهام خریداری نموده است. گزارش ها حاکی از آن است که این اتفاق بزرگترین الحاق مابین شرکت های تراشه سازی تا امروز بوده است.
Broadcom در ایرواینِکالیفورنیا قرار گرفته و در سال 1991 توسط هنری سمویل استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و هنری نیکلاس سوم که این کمپانی را در سال 2003 ترک نمود، تاسیس گشت. گزارش نیویورک تایمز درآمد سال 2014 را معادل 8.43 میلیارد و تعداد کارمندانش را بیش از ده هزار نفر گزارش نموده است.

گزارش نیویورک تایمز حاکی از آن است که هوک ای تن، رییس و مدیر اجرایی منصب خود را در این شرکت ترکیب شده حفظ خواهد نمود. آقای سامویل نقش مدیرارشدفناوری اطلاعات و یک مدیر را بر عهده خواهند گرفت. آقای نیکولاس در یک نقش مشاوره ای راهبردی خدمت خواهند نمود.
زمانبندی این قرار داد نیز جالب به نظر می رسد چرا که Broadcomبرای سلطه بر بازار تراشه های وای فای "wave 2" 802.11ac  در میانه ی رقابت با Qualcomm Atheros (QCA) می باشد. این دسته جدید از فناوری ها امکان چند کاربره بودن MIMO (MU-MIMO) را به دسته امکانات روز افزون Wi-Fi می افزاید. انتظار می رود که MU-MIMO استفاده از پهنای باند را در شبکه های بی سیم که امروزه توسط تجهیزات قابل حمل تک آنتنی اشغال شده است (این تجهیزات منجر به اجرای بسیار نا کار آمد شبکه های WiFi می شوند) را بهبود ببخشد.
Broadcom اولین دور از 802.11ac را برنده شده است و قرار است به زودی و به صورت تراشه های پیش نویس استاندارد 3x3 (3x3 draft-standard chipset) وارد بازار شوند. اما درست همانند سایر منازعه هایی که زمینه ی تکنولوژی روی می دهند، درست پیش از تولید سری دوم طراحی های 4x4 MU-MIMO بود که تولیدکنندگانروترمصرف کننده سازنده را مجبور به استفاده از Quantennaی کوچکتری برای تکنولوژی 4x4 نمودند. با این وجود دسته ی اول از روتر های 4x4که پارسال ارایه شدند تنها در حد آماده برای MU-MIMO باقی ماندند و درانتظار به روز رسانی هایی در زمینه ی firmware  ها هستند که ممکن است هرگز به وجود نیایند.
Broadcom تجهیزات MU-MIMO ی خود را در CSE ژانویه ی 2015 معرفی نمود ولی هنوز این محصولات به کار برده نشده اند. تجهیزات QCA's MU-MIMO به تازگی واردLinksys' EA8500 شده اند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر