به راحتی فایل های حذف شده روی گوشی های اندروید را برگردانید

به راحتی فایل های حذف شده روی گوشی های اندروید را برگردانید

اگر به هر دلیلی فایل ها و داده های مهم شما از روی گوشی اندرویدتان حذف شده است با اپلیکیشن دکتر فون بازیابی کنید.پیش می آید که اشتباهی فایل های مهمی که به آن ها نیاز داریم را از روی گوشی پاک می کنیم و یا به خاطر ویروس، فکتوری ریست، خراب شدن سیستم و یا غیره داده هایمان را از دست بدهیم. لحظه بسیار سختی است وقتی که می فهمیم که اطلاعات خود را از دست داده ایم، به خصوص اگر از آن روی کامپیوتر و یا هارد اکسترنال بک آپ نگرفته باشیم.


اگر به صورت تصادفی داده های مهم شما از روی گوشیتان حذف شد، اصلا وحشت نکنید، چرا که می توانید با استفاده از دکتر فون برای اندروید (Dr.Fone for Android) آن ها را دوباره بازیابی کنید.
دکتر فون برای اندروید برنامه اپلیکیشنی بسیار قوی برای بازیابی داده های از دست رفته روی دستگاه اندروید می باشد که توسط شرکت واندرشر (Wondershare) ساخته شده است. این نرم افزار قابلیت بازیابی فایل هایی مانند مخاطبین، پیام ها، تصاویر، ویدئوها، فایل های صوتی، پوشه ها، تاریخچه واتس اپ و همچنین تماس ها را دارد.
با دکتر فون برای اندروید می توانید به راحتی همه فایل های از دست رفته و یا پاک شده را از تقریبا هر نوع گوشی و تبلت اندروید، از سامسونگ و ال جی و سونی گرفته تا موتورولا و اچ تی سی و هواوی و غیره بازیابی کنید.

چگونه با استفاده از دکتر فون فایل های از دست روفته و یا حذف شده را بازیابی کنیم
بازیابی فایل های حذف شده توسط اپلیکیشن دکتر فون بسیار ساده است. فقط کافی است گام هایی را که در اینجا توضیح داده شده دنبال کنید و می توانید به راحتی فایل های حذف شده را روی دستگاه اندروید خود بازیابی کنید.

 


1-    نسخه آزمایشی دکتر فون را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. نسخه آموزشی فقط قادر به اسکن فایل های حذف شده است. برای بازیابی فایل های حذف شده باید نسخه اصلی را خریداری کنید. اما بهتر است که اول از نسخه آزمایشس استفاده کنید تا از کارآیی این اپلیکیشن روی کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید ببینید روی دستگاهتان فایل هایی وجود دارد که بتوان آن ها را بازیابی ویا خریداری کرد.


2-    اپلیکیشن دکتر فون را روی کامپیوتر خود باز کنید.


3-    اشکال زدایی یو اس بی را روی دستگاه اندروید خود فعال کنید.
•    برای اندروید 2.3 و قبل تر: به Settings -> Applications -> Development بروید و گزینه " USB debugging" را تیک دار کنید.
•    برای اندروید 3.0 تا 4.1 به  Settings -> About Phone بروید. آنقدر روی گزینه  “Build number” ضربه بزنید تا پیام  “You are under developer mode” را ببینید. سپس به Settings -> Developer options بروید و  “USB debugging”. را تیک دار کنید. 

 


4-    با استفاده از کابل میکرو یو اس بی دستگاه اندروید خود را به کامپیوتر خود وصل کنید. اگر درایور های یو اس بی را نصب ندارید، این نرم افزار به صورت خودکار آن ها را برای شما نصب می کند.

 


5-    صبر کنید تا دستگاهتان متصل شود. وقتی که شد، نام دستگاهتان باید در گوشه سمت چپ بالای اپلیکیشن پدیدار شود. روی دکمه     ‘Start’ کلیک کنید تا اپلیکیشن دستگاه شما را برای فایل های حذف شده آنالیز کند. اگر دستگاه شما روت نشده است، این برنامه به طور خودکار دستگاه شما را اسکن می کند. اگر دستگاه شما روت اکسس دارد ، روی دکمه  ‘Allow’   در پیام پاپ-آپ SuperUser روی دستگاه اندروید خود ضربه بزنید.
6-    انواع فایل هایی که توسط اپلیکیشن می توانند بازیابی شوند را می بینید. برای صرفه جویی در زمان فقط نوع فایل هایی که نیاز دارید بازیابی شوند را انتخاب کنید و روی ‘Next’ کلیک کنید.
7-    از آنجایی که می خواهید فقط فایل های حذف شده را بیابید، گزینه " Scan for deleted files" و سپس " Next" را انتخاب کنید. اگر با حالت استاندارد نمی توانید فایل های حذف شده را بیابید " Advanced mode" را انتخاب کنید. البته ممکن است زمان بیشتری ببرد.
8-    نرم افزار شروع به اسکن فایل های حذف شده می کند و در حالی که این روند ادامه دارد، فایل های حذف شده به صورت خودکار بر اساس نوع آن ها، مانند مخاطبین، پیام ها ، واتس اپ، گالری، ویدئو ها، فایل های صوتی، ویدئو و ... طبقه بندی می شوند. اگر فایل هایی که می خواهید را یافتید می توانید اسکن را متوقف کنید.
9-    با تیک دار کردن فایل هایی که می خواهید، آن ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید با ضربه زدن روی فایل مورد نظر پیش نمایش آن را در قسمت سمت راست ببینید. فایل هایی که به رنگ نارنجی هستند آن هایی هستند که حذف شده اند، فایل های مشکل رنگ فایل هایی هستند که روی گوشی موجود می باشند. اگر می خواهید فقط فایل های حذف شده و یا از بین رفته را ببینید گزینه " Only display deleted items"  که بالای پنجره است را فعال کنید.
10-    پس از انتخاب فایل مورد نظر روی دکمه " Recover" کلیک کنید. برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند، یک پاپ- آپ می بینید که از شما می پرسد که فایل مورد نظر را کجا ذخیره کند.
11-    روی دکمه " Browse" کلیک کنید، دایرکتوری که می خواهید فایل های بازیابی شده در آنجا ذخیره شوند را انتخاب کنید و دکمه "  Recover" را کلیک کنید. این اپلیکیشن شروع به بازیابی فایل های انتخابی شما می کند. مطابق با فایل هایی که برای بازیابی انتخاب کرده اید،  ممکن است این مرحله چندین دقیقه طول بکشد.

و در آخر
دکتر فون برای اندروید برنامه ای بسیار عالی برای فایل های حذف شده روی دستگاه های اندروید است. استفاده از آن راحت است و فرمت فایل ها و دستگاه های زیادی را پشتیبانی می کند.
در اضافه، واندرشر محصولاتی برای بازیابی برای iOS، ویندوزف مک، کم کوردر/ دوربین و کارت حافظه ارائه داده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی آن ها سر بزنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر