شرکت میتسوبیشی، بر روی تصاویر شناور کار می کند!

شرکت میتسوبیشی، بر روی تصاویر شناور کار می کند!

میتسوبیشی در حال کار بر روی سیستمی است که ویدیو را در میان هوا، به نمایش می گذارد و انتظار می رود در طول زمان تبلیغی برای المپیک 2020 توکیو باشد. برای دست یابی به این هدف، شرکت میتسوبیشی از دو نوع تکنولوژی اپتیکال استفاده می کند:


  1.  یک دستگاه شکافنده ی پرتو (Beam splitter)، که فوتون های دریافتی را به نور انعکاسی و انتقالی تبدیل می کند.
  2. یک صفحه ی انعکاسی (Retro-reflective sheet) که نور را، با کمترین پراکندگی، به همان جهتی می فرستد که از آن آمده است.
یا ترکیب این دو تکنولوژی با یک صفحه نمایش (screen)، نور در نقطه ای از فضا همگرا شده و به صورت تصویری که در هوا شناور است نمایش داده می شود.
میتسوبیشی یک برنامه شبیه سازی اپتیکال وِیژه تدارک دیده است تا بتواند یک تصویر با قطر 56 اینچ، با فاصله یک متر (40 اینچ) از دستگاه شکافنده ی پرتو، ایجاد کند. به گفته ی این شرکت، مهمترین مسئله در این تکنولوژی، افرادی هستند که عادت ندارند چشم های خود را بر روی یک فضای خالی متمرکز کنند. برای این دسته از افراد، توانایی تشخیص اینکه کجا قرار است یک تصویر هوایی (aerial image) تشکیل شود، مشکل است. درنتیجه، بر روی دیوار، یک سری تصاویر راهنما برای نشان دادن محل تشکیل تصویر، تعبیه شده است.

Behzadi 10 2


شرکت میتسوبیشی، بر این عقیده است که به زودی می توان از این سیستم برای نمایش تصاویر بزرگ تر در مکان های عمومی استفاده نمود، یا حتی تصاویری با ابعاد دنیای واقعی، برای ارتباط از راه دور تولید کرد. این شرکت امیدوار است تا سال 2020 تبلیغات مناسبی درباره این سیستم انجام داده باشد، امّا پیش از آن لازم است یک سری نمونه اولیه ی در خور توجه تولید کند.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر