5 راهکار کاربردی و 5 راهکار غیر موثر برای افزایش مدت زمان عملکرد باتری آیفون

5 راهکار کاربردی و 5 راهکار غیر موثر برای افزایش مدت زمان عملکرد باتری آیفون

روش های مختلفی در اینترنت برای افزایش مدت زمان عملکرد باتری گوشی های آیفون ذکر شده است اما تنها تعداد کمی از این روش ها واقعا سودمند هستند . در این خبر چند راهکار واقعا سودمند معرفی شده که کاربر می تواند با به کار گیری آن ها ، گوشی خود را کم تر به شارژ بزند .

راهکارهایی که در ادامه معرفی می شوند بر روی گوشی های آیفون 6s جدید ، آیفون 5s و آیفون 6 پلاس که به سیستم عامل iOS 9.2.1 مجهز بوده اند ، تست شده اند . در طول مدت تست از همه قابلیت های گوشی ها ( به طور نرمال و طبق راهکار های جهانی ) استفاده شده است و باتری گوشی ها عملکردی طبیعی داشته اند . در این تست بعد از تنظیم کردن هر سه آیفون ، تقریبا به صورت یکسان ، از روش ها زیر استفاده شده و نحوه عملکرد باتری ها بررسی شده است .

فعال کردن حالتLow Power

 

mz278

گاهی ساده ترین روش ها ، بهترین روش ها هستند .

این حالت به طور خودکار چند تغییر در تنظیمات گوشی اعمال می کند که باعث می شود در مصرف انرژی باتری صرفه جویی شود . برخی از این تغییرات عبارتند از : غیرفعال سازی قابلیت دریافت خودکار ایمیل های جدید ، کاهش میزان روشنی نمایشگر ، فعال سازی قفل خودکار دستگاه و خاموش کردن سریع صفحه نمایشگر . نرم افزارهایی نیز وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی حالت Low Power فعال است . این نرم افزارها به افزایش میزان صرفه جویی در مصرف باتری و غیرفعال سازی انیمیشن ها و قابلیت هایی که انرژی زیادی را از باتری دریافت می کنند ، کمک می کنند . البته گوشی های آیفون به طور خودکار زمانی که میزان شارژ باتری به 20 و 10 درصد می رسد به کاربر یادآوری می کنند که این حالت را فعال سازند .

برای فعال کردن حالت Low Power به طور دستی باید مسیر Settings>Battery>Low Power Mode دنبال شود . اگر هنگامی که باتری شارژ مطلوبی دارد ( مثلا 50 درصد ) این حالت فعال شود ، کاربر می تواند چند ساعت بیشتر از گوشی خود استفاده کند . کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که فعال سازی حالت Low Power سرعت عملکرد دستگاه را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد .

کاهش میزان روشنی نمایشگر

mz279

راهکار دیگری که به سادگی در میزان عملکرد باتری تاثیر می گذارد کاهش میزان روشنی نمایشگر دستگاه می باشد . کاربران می توانند به راحتی از طریق منو Control Center ، که در پایین صفحه نمایش قرار دارد ، به قسمت تنظیمات روشنی نمایشگر دسترسی پیدا کنند . کاربران همچنین می توانند در اغلب اوقات ، بجز روزهای کاملا آفتابی ، از گوشی خود در حالتی که میزان روشنی نمایشگر آن در پایین ترین حد قرار دارد ، استفاده کنند .

غیرفعال سازی وای فای

mz280

وای فای به میزان زیادی شارژ باتری گوشی را کاهش می دهد . میزان کاهش شارژ باتری توسط این قابلیت زمانی که کاربر خارج از محل کار و یا خانه به دنبال شبکه داده ها می گردد ، بیشتر می شود . به کاربران توصیه می شود زمانی که به این ابزار نیازی ندارند آن را غیرفعال کنند .

غیر فعال سازی cellular data

 

mz281

استفاده از این روش برای آن دسته از کاربرانی توصیه می شود که در مکان زندگی خود پوشش cellular data محدودی دارند . قرارگرفتن گوشی در چنین مکان هایی باعث می شود که شارژ باتری دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد زیرا در چنین مکان هایی دستگاه به طور مداوم شبکه ارائه کننده این سرویس را جست و جو می کند . توصیه می شود که کاربران در صورت عدم استفاده از این قابلیت آن را غیرفعال کنند . با انجام این کار برخی از پیغام ها و یا نرم افزارهای گوشی غیرفعال می شود اما مدت عملکرد باتری گوشی تا چند ساعت افزایش می یابد .

حالت پرواز

mz282

حالت پرواز همه اتصال های بی سیم دستگاه را غیرفعال می کند . جست و جو برای هر گونه اتصالی نظیر بلوتوث ، وای فای و شبکه cellular تا حد زیادی شارژ باتری گوشی را کاهش می دهد بنابراین ساده ترین راه برای جلوگیری از بروز چنین چیزی فعال سازی حالت پرواز گوشی می باشد . کاربر می تواند این قابلیت را از طریق منو Control Center فعال سازد . درصورتی که به بلوتوث و یا وای فای نیاز دارید می توانید از منو Control Center آن ها را به طور جداگانه فعال کنید . فعال سازی حالت پرواز تقریبا همه قابلیت های اساسی گوشی را غیرفعال می کند اما باعث می شود که باتری مدت زمان بیشتری دوام بیاورد .

 

 سه نکته سودمند

mz283

انجام کارهای زیر نیز به میزان کمی مدت عملکرد باتری را افزایش می دهد :

- غیرفعال سازی افکت های تصویری Home screen

- غیرفعال سازی AirDrop

- کاهش میزان صدای اسپیکر

5 راهکار بی تاثیر در مصرف انرژی باتری گوشی های آیفون

mz284

در این تست نشان داده شد که بسیاری از نکاتی که در اینترنت انجام آن ها برای افزایش مدت عملکرد باتری توصیه شده است ، در واقع تاثر چندانی ندارند . برخی از این توصیه های بی اثر عبارتند از :

- خاموش کردن بلوتوث ( گوشی های جدید به بلوتوث هایی مجهز هستند که میزان کمی از انرژی باتری گوشی را مصرف می کنند از این رو غیرفعال سازی این قابلیت تاثیر بسیار محدودی بر روی مدت عملکرد باتری دارد . )

- بستن نرم افزارها ( انجام این کار تنها زمانی موثر است که عملکرد نرم افزار مختل شود . )

- غیرفعال سازی قابلیت تشخیص خودکار منطقه جغرافیایی

- غیرفعال سازی ارتعاش دستگاه برای پیام ها و تماس های دریافتی

- غیرفعال سازی قابلیت جست و جوی Spotlight

آیا مدت زمان عملکرد باتری گوشی واقعا مهم است ؟

mz285

این امر اهمیت چندانی ندارد مخصوصا زمانی که کاربر می تواند با خریدن یک منبع تغذیه قابل حمل نظیر Anker PowerCore Mini ، که عملکرد بسیار مطلوبی دارد ، مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کند . کاربران می توانند چنین دستگاه هایی را به راحتی در جیب شلوار خود حمل کنند . علاوه بر استفاده از چنین مواردی کاربر می تواند برای استفاده بیشتر از گوشی آیفون خود از راهکارهای فوق استفاده کند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر