مرورگر Chrome روی سیستم‌های مک سهم زیادی از باتری سیستم را مصرف می‌کند!

مرورگر Chrome روی سیستم‌های مک سهم زیادی از باتری سیستم را مصرف می‌کند!


شرکت گوگل اعلام کرده است که مرور‌گر وب رایگان Chrome ،تولید این شرکت، بر روی سیستم‌های مک به خوبی اجرا نمی‌شود و کارایی مورد نظر را ندارد و آنچنان که از آن انتظار می‌رود عمل نمی‌کند. به همین دلیل شرکت گوگل در صدد رفع مشکل این مرور‌گر برآمد.


مرور‌گر وب Chrome بدون شک یکی از بهترین جستجو‌گرهای وب است. اما بازخورد کاربرانی که با سیستم‌های مک کار می‌کنند در جهت استفاده نکردن از این مرورگر بوده است، به اعتقاد آن‌ها در صورتی که با این مرور‌گر کار نکنند، شارژ باتری دستگاه‌های مک چیزی حدود سه ساعت دیر‌تر صفر می‌شود.به عبارت دیگر برنامه مرورگر وب Chrome سهم زیادی از شارژ باتری را به خود اختصاص می‌دهد.اما به زودی شرکت گوگل این مشکل را حل خواهد کرد. به این ترتیب کاربران سیستم‌های مک قادر خواهند بود مرورگر وب Chrome را اجرا کنند بدون اینکه تاثیر منفی بر روی شارژ باتری سیستم داشته باشد. در این راستا شرکت گوگل کد پیاده‌سازی شده‌ی این مرورگر را تغییر می دهد و آن را بهتر می‌کند. تغییرات اعمال شده در جهت حذف سرویس‌های غیر ضروریاست که توان سیستم به هدر می‌دهند، تا به این ترتیب عمر مفید باتری بیشتر شود.
به اعتقاد Peter Kastingیکی از مهندسان نرم‌افزار در تیم واسط کاربری این مرورگر، جستجوگر وب Chromeسهم زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کند و در مورد سیستم‌های مک، استفاده از مرورگر اختصاصی شرکت اپل گزینه‌ی بهتری خواهد بود.
تجدید نظر و اصلاحات مد نظر شرکت گوگل، اعمال تغییرات در زمینه‌ی کد پیاده‌سازی شده‌ی این مرورگر بود و 4 مرحله را شامل می‌شود. در واقع پیرامون فعالیت‌های در حال انجام غیر ضروری این جستجوگر، اعمال 4 تغییر در کد، مد نظر شرکت گوگل بود.
اولین تغییر: سیاست اولویت‌بندی رندرینگ مرورگر تغییر کرد و بهبود داده شد. به این ترتیب که به صفحاتی که به صورت پیش زمینه باز هستند و در حال حاضر استفاده نمی‌شوند اولیت پایین‌تری نسبت داده می‌شود و به صفحات اصلی و مورد استفاده اولیت بالاتری تعلق می‌گیرد.به گفته ی Peter Kasting،همین تغییر اعمال شده در اولویت‌بندی رندرینگ و ارایه‌ی صفحات، باعث می‌شود تا 50 درصد از تعداد فعالیت‌های غیر ضروری سیستم کم شود.
تغییر دوم: توسعه‌دهندگان به عنوان دومین مورد اصلاحی بر آن شدند که کارها و فعالیت‌های غیر لازم را برای صفحات ساده‌ی وب کلاً حذف کنند. گزارشات اولیه پیرامون مقایسه‌های انجام شده بین مرورگر Chromeو Safari نشان می‌دهد که تنها باز کردن صفحه‌ی جستجوی این مرورگر 3 برابر بیشتر نسبت به مرورگر Safari پردازنده‌ی سیستم را به کار می‌گیرد. دلیل این تفاوت در سهم مصرفی پردازنده‌ی سیستم، این است که Safari در هر نیم دقیقه تنها 9 بار تایمر را اجرا می‌کند و این در حالی است که Chrome در همین زمان 393 بار تایمر را اجرا می‌کند.
تغییرات سوم و چهارم: در دو مورد آخر، برای اصلاحات اعمال شده در کد مرورگر، هدف مشابه دو مورد اول و دوم در نظر گرفته شده است و مسایل مشابه پوشش داده شده با این تفاوت که در دو مورد نهایی توجه بر سایت‌های مختلف متمرکز شده است، در حالی که در اصلاحات اول و دوم توجه بر روی صفحات مختلف وب بود. به علاوه در این دو بخش هم هدف کم کردن فعالیت‌های غیر ضروری سیستم است تا میزان مصرف پردازنده‌ی سیستم کاهش یابد.
البته علاوه بر این تغییرات و اصلاحات اعمال شده توسط شرکت گوگل، در اوایل همین ماه، این شرکت در حال کاربر روی نرم‌افزار فلش است. در واقع شرکت گوگل نرم‌افزار فلش را هم در مشکل مصرف سهم زیاد باتری روی سیستم‌های مک، به وسیله‌ی مرورگر Chrome، سهیم می‌داند.در حقیقت نرم‌افزار فلش که به صورت افزایه (plugin)در این مرورگر تعبیه شده، به صورت خوکار هر نوع محتوای فلش روی سایت‌ها را نمایش می‌دهد. همین موضوع باعث شده که فلش در مورد مصرف باتری سهم داشته باشد. اما شرکت گوگل در حال کار روی این مسیله هم می‌باشد و در تلاش برای حل آن است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر