هفته سبز !

هفته سبز !

ترفیوجیا TF-X دو سال دیگر به بازار می آید !
خودروهای پرنده تا دو سال دیگر وارد بازار می شوند . ترفیوجیا TF-X (Terrafugia TF-X) در سال 2018 فاتح آسمان ها خواهد بود . برخی از خبرگزاری های مرتبط با صنعت حمل و نقل نیز اعلام کرده اند که شرکت واندا الکتریک (Vanda Electric) مستقر در سنگاپور اخیرا از یک ابرخودرو 1500 اسب بخاری رونمایی کرده است .

طبق خبرهای منتشر شده این غول سنگاپوری می تواند ظرف مدت 2.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد . تسلا گفته است که می خواهد ورژن مینیاتوری مدل S را با همکاری شرکت رادیو فلایر (Radio Flyer) برای کودکان بسازد . دانشمندان ناسا نیز گفته اند که در آینده می توانند با استفاده از لیزرها فضاپیماهای خود را در مدت 30 دقیقه به سیاره مریخ بفرستند .

mz324

تاسیسات هسته ای ایندین پوینت (Indian Point) در 25 مایلی شمال شهر نیویورک واقع شده است . گزارش های منتشر شده بیانگر این مطلب هستند که این واحد هسته ای جریان های رادیواکتیو را بدون کنترل وارد آب های زیر زمینی می کند . خبرهای منتشر شده از لوس آنجلس نیز از نشد متان در این ناحیه حکایت می کنند . این واقعه بدترین حادثه در تاریخ ایالات متحده نامیده شده است اما در مکانی در آریزونا یک کارخانه خورشیدی جدید توانسته است در 24 ساعت شبانه روز انرژی پاک تولید کند . نروژی ها اعلام کرده اند که می خواهند بزرگ ترین مزرعه بادی ساحلی را بسازند و بیل گیتس هم گفته است که تا 15 سال آینده می تواند راه حلی را برای ذخیره انرژی شرایط آب و هوایی پیدا کند .

mz325

لامپ های LED انقلابی را در نحوه روشن کردن خانه ها ایجاد کردند . این لامپ ها توانسته اند که سرعت اینترنت را نیز افزایش دهند . یک گروه فرانسوی با نام اولدکوم (Oldecomm) توانسته است به گونه ای از فناوری لای فای LED دست یابد که 100 برابر سریع تر از وای فای موجود می باشد . دانش آموزان یک مدرسه واقع در توکیو نیز یک قلم چاپگر سه بعدی ساخته اند که می تواند در هوا ساختمان یک شیء را ترسیم کند . شرکت اوسو (Oros) توانسته است با استفاده از فناوری ناسا گونه ای از ژاکت های آئروژل فوق عایق را تولید کند . جالب ترین رویداد هفته مربوط به طرح یک معمار رویاگرا به نام وینسنت کاله بوت (Vincent Callebaut) می باشد که به یک آرمان شهر تعلق دارد . میزان انرژی تولیدی مزرعه  شهر وینسنت از انرژی مصرفی آن بیشتر است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر