تکنولوژی تشخیص صدای Hound

تکنولوژی تشخیص صدای Hound


دستیاران مجازی، رفته رفته در کارشان بهتر می شوند. با Siri، کرتانا و یا Google Now بر روی گوشی های هوشمندتان می توانید به راحتی یادآوری برای آب دادن به گل ها قرار دهید  و یا سریعترین مسیر رفت و آمد را پیدا کنید. ولی رقابت بین دستیاران مجازی، سرویسی که برای انجام وظایف از شما کارهای کمتری بخواهد می تواند پیروز میدان باشد. Hound، آخرین ابزار تشخیص صدای زبان طبیعی است که با ادعای استفاده کامل از دستورات صوتی به صحنه آمده است.


SoundHound، یک شرکت تشخیص صوتی است که موتور جستجوی موزیک در سال 2009 و نسخه بتای Hound را در تابستان گذشته معرفی کرد. پس از آزمایش هایی، هم اکنون این ابزار برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود است. این دستیار دیجیتالی امید دارد تا جایی که می تواند تعاملات بین دستگاه و انسان را طبیعی تر کند؛ بنابراین وقتی شما از Hound سوالی بپرسید، نباید صدای خود را برای این نرم افزار تغییر دهید. شما با صدا، تن صدا و لهجه عادی خود حرف می زنید و نرم افزار دستور شما را اجرا می کند، در حالیکه در Siri، غالبا صدا را تشخیص نداده و کاری را انجام می دهد که ارتباطی به درخواست کاربر ندارد.
بر اساس گفته های موسس این شرکت، کیوان مهاجر، دستیار دیجیتالی Hound، هر دو تکنولوژی تشخیص گفتار و یادگیری زبان را به صورت همزمان ترکیب کرده و به کار برده است و به کلمه های کلیدی خاص، وابستگی ندارد. با گفتن OK Hound، مستقیما به این نرم افزار هدایت می شوید و نیاز به کلیک کردن یا ضربه زدن بر روی هیچ آیکونی ندارید.
SoundHound در نظر دارد تا نرم افزار گفتار-معنی خود را برای استفاده بر روی هر ماشینی آسان کند. در حال حاضر، پلتفرم صوتی Houndify آنها، توسط دستگاه های اینترنت اشیای سامسونگ و NVidia استفاده می شود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر