سریع تر از صوت ، بیش از 2192 مایل بر ساعت !

سریع تر از صوت ، بیش از 2192 مایل بر ساعت !

carz53

چقدر سریع ؟؟

راه های زیادی برای سنجش برتری یک خودرو وجود دارد با وجود این سرعت تنها ملاکی می باشد که همه طرفداران خودرو به آن اهمیت بیشتری می دهند . آلدوس هاکسلی در مورد سرعت بینش زیبایی داشت . وی معتقد بود سرعت تنها احساس واقعا مدرن است . البته ظاهرا آلدوس فراموش کرده است که بگوید این حس چقدر لذت بخش است !


10 خودرویی که در ادامه معرفی می شوند سریع ترین خودروهایی هستند که در دنیا به تولید انبوه رسیده اند و می توانند چیزی فراتر از حس لذت را در راننده به وجود بیاورند . این لیست به خودروهایی محدود شده است که میزان حداکثر سرعت آن ها توسط منابع خبری دنیای خودرو و گروه های اجرایی مرتبط تایید شده است . البته خودروهایی در جهان وجود دارند که می خواهند برخی از اعضای این لیست را خط بزنند به طور مثال SSC امیدوار است که بتواند با تواتارا 1350 اسب بخاری خود دوباره لقب سریع ترین خودرو جهان را از آن خود کند . کونیخ زگ نیز اعلام کرده کهOne:1 می تواند به سرعتی بیش از 270 مایل بر ساعت ( بیش از 434 کیلومتر بر ساعت ) برسد !

هنسی ونوم جی تی (270 mph)

carz55

ترکیبی از شاسی لوتوس الیزه و یک موتور 8 سیلندر خورجینی 7 لیتری مجهز به دو توربو شارژر که 1244 اسب بخار قدرت تولید می کند . این خودرو در حال حاضر سریع ترین خودرو تولید جهان می باشد که البته این عنوان به تعریف شما از خودرو تولیدی و سریع ترین نیز بستگی دارد . هنسی سال گذشته در مکانی به نام کندی اسپیس سنتر (Kennedy Space Center) توانست رکورد سرعت 270.4 mph را تنها در یک جهت از خود به جا بگذارد . برای این که یک رکورد سرعت به رسمیت شناخته شود خودرو باید یک مسیر را از دو طرف طی کند ، سپس میانگین حداکثر سرعت مسیر رفت و برگشت گرفته می شود تا اثر باد خنثی گردد .

ونوم یک خودرو دست ساز است بنابراین هنوز عده زیادی آن را یک خورو تولیدی نمی خوانند . این خودرو سریع ترین سرعت را در جهان ثبت کرده است اما کتاب رکوردهای جهانی گینس حاضر نیست که این لقب را به او بدهد .

بوگاتی چیرون (بیش از 261 mph)

carz56

بوگاتی ویرون یک شاهکار مهندسی تاریخی بود . یک ابر خودرو با کارایی متحیر کننده که جیمز می ، گوینده مستند تخته گاز ، آن را کنکورد دنیای خودرو لقب داده است . هم اکنون که 10 سال از تولید ویرون گذشته ، گروه خودروسازی فولکس واگن جانشین آن را معرفی کرده است ، بوگاتی چیرون !

چیرون را با این تفکر ساخته اند که یک خودرو از همه لحاظ بهتر نسبت به ویرون را ارائه کنند . این خودرو 1500 اسب بخاری توانست در شرایط قانونی به سرعت 261 مایل بر ساعت برسد . چیرون یک غول زنجیر شده می باشد که بوگاتی ادعا کرده در پیست مسابقه زنجیر ها را پاره می کند تا رکورد سرعت 271 مایلی هنسی را از او بگیرد . هنوز اطلاعاتی در مورد حدکثر سرعت این خودرو منتشر نشده است . در آفرینش این شاهکار از خودروهای مسابقه ای الهام گرفته اند با وجود این نیازی نیست که راننده یک حرفه ای باشد تا بتواند آن را رام کند زیرا مهندسی خودرو به طور خودکار ماشین آلات این غول را متناسب با افزایش و یا کاهش سرعت تنظیم می کند تا حداکثر کارایی بهینه را در اختیار راننده بگذارد . چیرون یک افسانه یونانی از مخلوقی با بالا تنه انسان و پایین تنه اسب می باشد .

چیرون تنها یک خودرو سریع نیست بلکه یک خودرو لوکس نیز می باشد که روکش های چرمی و سیستم صوتی مجهز به اسپیکرهای دارای الماس را در خود جای داده است . نمایشگر های دیجیتالی این خودرو تراکم تصویر بالایی دارند و متناسب با سرعت خودرو اطلاعات خود را تغییر می دهند به نحوی که زمانی که سرعت به حدکثر می رسد تنها اطلاعات ضروری نمایش داده می شوند . از این خودرو تنها 500 دستگاه ساخته می شود که هر کدام 2.6 میلیون دلار قیمت دارد .

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (268 mph)

carz57

زمانی که فولکس واگن برند بوگاتی را خرید تنها یک هدف داشت : سریع ترین خودروی تولیدی جهان را بسازد . خودرویی که برای اولین بار با نام ویرون توسط این سازنده ساخته شد به این هدف رسید . این خودرو 1.7 میلیون دلار قیمت داشت و از یک موتور دبلیو شکل مجهز به 4 توربوشارژر بهره می برد که 1000 اسب بخار قدرت تولید می کرد با وجود این پس از مدت کوتاهی SSC با آلتیمیت آئرو خود آن را شکست داد به همین دلیل بوگاتی رفت و با ویرون سوپر اسپرت بازگشت که 1200 اسب بخار قدرت داشت و تغییراتی آیرودینامیکی را در خود دیده بود تا بتواند سریع تر باشد .

ویرون سوپر اسپرت در مسیر آزمایشی Ehra-Lessein فولکس واگن به سرعت 268 mph رسید و هنوز سریع ترین خودرو تولیدی گینس لقب دارد . خواهر این هیولا ، ویرون گرند اسپرت ویتس ، نیز سریع ترین خودرو کانورتیبل جهان می باشد که 254 mph رعت دارد .

SSC آلتیمیت آئرو (256 mph)

carz58

همه ی قدرت گروه خودروسازی فولکس واگن و آبروی نام بوگاتی توسط خودروسازی لکه دار شد که هیچ کس از موجودیت آن خبر نداشت . شلبی سوپر کارز (SSC) هیچ ارتباطی با شهرت کبرای کارول شلبی ندارد اما هیولای ساخته شده توسط این سازنده توانست برای مدتی سریع ترین خودروی جهان لقب بگیرد زیرا در سال 2007 توانست رکورد سرعت بوگاتی ساده را با حداکثر سرعت 256 mph پایمال کند .

آئرو از یک موتور 8 سیلندر خورجینی 6.3 لیتری 1287 اسب بخاری بهره می برد که دو توربو شارژر دارد . آنچه از آئرو یک هیولا می سازد این است که این خودرو به هیچ نوع سیستم الکترونیکی کمکی مجهز نشده تا به راننده در کنترل آن یاری دهد از این رو رام کردن این خودرو تنها به تجربه خالص رانندگی راننده وابسته است و رانندگی با آن به تازه واردهای دنیای خودرو توصیه نمی شود .

کونیخ زگ CCR ( mph 242)

 

carz59

این خودروی سوئدی لقب سریع ترین خودرو را تا زمانی که اولین مدل بوگاتی ویرون به بازار آمد با خود یدک می کشید . CCR رابطه چندانی با تجهیزات الکترونیکی ندارد . این خودرو از یک موتور خورجینی 8 سیلندر 4.7 لیتری که توسط خود کونیخ زگ ساخته شده بود و بدنه ای از جنس فیبر کربن بهره می برد و توانست در سال 2005 در پیست ناردو ایتالیا به سرعت 242 mph برسد . کونیخ زگ بعد ها با ساخت مدل های CCX و آگرا رکوردهای CCR را جا به جا کرد . این سازنده ادعا کرده است که مدل One:1 جدید که بر مبنای آگرا ساخته شده می تواند به حداکثر سرعت بیش از 270 mph برسد اما تا به حال کسی آن را تست نکرده است .

مک لارنF1 ( mph 241) 

carz60

F1 بیش از یک خودرو است که زمانی سریع ترین شناخته می شد . این خودرو به یک موتور خطی 6.1 لیتری خورجینی 12 سیلندر ، بدنه ای از جنس فیبر کربن و یک صندلی مرکزی مجهز است که آن را به یک خودرو محشر مبدل می سازد . موتور F1 یکی از بهترین موتورهای سری M بی ام و می باشد . مک لارن سال ها قبل از این که بخواهد با ساخت MP4-12C با پورشه و فراری رقابت کند یک تیم موفق فرمول وان و تولید کننده خودروهای مسابقه ای سری Can-Am بود با وجود این اولین خودروی سواری ساخته شده توسط این برند به هیچ وجه یک اثر غیر حرفه ای در نظر گرفته نشده است . هدف مک لارن از ساخت F1 این بود که خودرویی جاده ای با قابلیت های خودروهای فرمول وان را در اختیار طرفداران سرعت بگذارد . این خودرو توانست در سال 1995 برنده مسابقات 24 ساعته لمانز شود .

آستون مارتین وان-77 ( 220 mph)

carz61

وان-77 حدکثر تلاش آستون مارتین و همچنین سریع ترین خودروی جاده ای ساخته شده توسط این سازنده می باشد . این الماس خوش تراش یک درنده کاملا متفاوت از آستون مارتین است که از یک موتور 12 سیلندر خورجینی 7.3 لیتری 750 اسب بخاری بهره می برد . موتور و شاسی وان-77 بر اساس موتور و شاسی مدل های پیشین ساخته شده توسط این برند طراحی شده است اما قدرت و سرعت بیشتری را در اختیار مالک خودروی جدید می گذارد . این خودروی موتور وسط ترکیبی از تجمل و سرعت می باشد که نشان می دهد این دو عامل می توانند در کنار هم قرار بگیرند . وان-77 تنها به تعداد محدودی تولید می شود و می تواند 220 mph سرعت را در اختیار راننده بگذارد.

جگوار XJ220  ( mph 217 ) 

carz62

XJ220 قرار بود در ابتدا با یک موتور 12 سیلندر خورجینی و به صورت 4 چرخ متحرک ساخته شود اما جگوار نظرش را تغییر داد و آن را به صورت یک خودروی دو چرخ متحرک محور عقب مجهز به یک موتور 6 سیلندر خورجینی وارد بازار کرد که در سال 1992 توانست لقب سریع ترین خودروی تولیدی را به خود اختصاص دهد . این خودرو به دو توربو شارژر مجهز بود و توانست در پیست ناردو به حداکثر سرعت 217 mph برسد . علی رغم چنین ابهتی زمانه چندان با XJ220 یار نبود زیرا خریداران چندان از مدل تولید انبوه این خودرو استقبال نکردند و از طرفی اقتصاد ضعیف سال هایی ابتدایی دهه 90 میلادی نیز فروش این خودرو را محدود تر می کرد . گاهی سریع ترین بودن تنها ملاک اثر گذار نیست !

مک لارن P1 ( mph 217 )

 

carz63

جانشین F1 چندان سریع نیست اما بسیار مدرن تر از F1 است . موتور 903 اسب بخاری این خودرو ترکیبی جالب از یک موتور 8 سیلندر خورجینی توربوشارژر دار و انرژی الکتریکی می باشد که کارایی فوق العاده ای را به P1 داده است . مک لارن در هنگام ساخت اثر جدیدش به منابع خبری گفته بود که تجربه رانندگی را نسبت به حداکثر سرعت در اولویت قرار می دهد اما ظاهرا در آن موقع نمی دانسته که خودروی جدیدش می تواند با بوگاتی رقابت کند . P1 پیست نوربر رینگ را در مدت 6 دقیقه دور زده است . این امر نشان می دهد که کارایی این خودرو ، که تقریبا از فاکتور سرعت هم اهمیت بیشتری دارد ، نیز بسیار بالا می باشد .

فراری لافراری (217 mph)

 

carz54

لافراری ، P1 و پورشه 918 اسپایدر سه ابرخودرو هیبریدی هستند که نشان داده اند خودروهای سریع الزاما خودروهایی با راندمان پایین نیستند . لافراری از نظر سرعت و هوشمندی با P1 برابری می کند . سازنده ایتالیایی در ساخت این خودرو از یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر خورجینی در کنار سیستم هیبریدی KERS استفاده کرده است . فراری از KERS در خودروهای فرمول وان خود بهره می برد . لافراری 950 اسب بخار قدرت دارد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر