با گوشی هوشمند خود، دوربین های مداربسته مخفی را پیدا کنید!

با گوشی هوشمند خود، دوربین های مداربسته مخفی را پیدا کنید!

اگر فکر می کنید دلایلی وجود دارد که دیگران جاسوسی شما را بکنند و یا همواره از این می ترسید که از کارهای شما با یک دروبین مداربسته مخفی، فیلمبرداری شود، باید به دنبال راههایی بگردید که بتواند این دوربین ها را پیدا کند و یا حداقل از وجود آنها آگاه شود. راهی مدرن برای این کار وجود دارد، دستگاه آشکار ساز دوربین که از گوشی هوشمند شما استفاده می کند.

Nikkhah108

اگر فکر می کنید دلایلی وجود دارد که دیگران جاسوسی شما را بکنند و یا همواره از این می ترسید که از کارهای شما با یک دروبین مداربسته مخفی، فیلمبرداری شود، باید به دنبال راههایی بگردید که بتواند این دوربین ها را پیدا کند و یا حداقل از وجود آنها آگاه شود. راهی مدرن برای این کار وجود دارد، دستگاه آشکار ساز دوربین که از گوشی هوشمند شما استفاده می کند.



شخصی در حال تماشای شماست! این شاید در دنیای دیجیتال معمول تر تصور شود ولی ضبط تماس های تلفنی و ایمیل ها، مسلما عادی تر از مشاهده تمام حرکات شخص توسط دوربین های مداربسته مخفی باشد. در جامعه و مکان های عمومی قابل قبول تر است که دوربین های مداربسته و دوربین های امنیتی وجود داشته باشد؛ ولی در خانه، اداره، اتاق های خصوصی تر، حمام و یا هر مکان خصوصی تری چطور؟ مسلما انتظار ندارید که در این مکان ها دوربینی موجود باشد.
گوشی های هوشمند، دوربین ها را آشکار می کنند
شما می توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود دوربین های مخفی را آشکار کنید و از وجود آنها مطلع شوید. به صورت عمومی تر، دو روش برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اولین روش، استفاده از سخت افزار گوشی همراه برای آشکارسازی حوزه های الکترومغناطیسی است. با نصب یک اپلیکیشن ساده، می توانید با گوشی خود در منطقه مورد نظر حرکت کنید و یک دوربین مخفی را شناسایی کنید و اگر مکانی قویا شناسایی شد، به احتمال قریب به یقین، دوربینی در دیوار یا جایی دیگر کار گذاشته شده است.
روش دیگری که گوشی های هوشمند می توانند استفاده می کنند، آشکار کردن از طریق انعکاس نور از یک لنز می باشد. با اینکه این روش چندان قابل اعتماد نیست، ولی داشتن چنین اپلیکیشنی حتی اگر تنها اشیاء کوچک را که زیر قالی افتاده است پیدا کند، لازم و مفید است.
پیدا کردن دوربین مخفی با اندروید و iOS
برای پلتفرم های اصلی گوشی های هوشمند برنامه هایی در اپ استورها موجود است. برای آیفون، برنامه Hidden Camera Detector با قیمت 4.99 دلار بهترین گزینه است و برای کاربران اندروید Glint Finder می تواند برنامه خوبی باشد. ضمنا گزینه های دیگری هم نیز هستند. اگر به یک دوربین مادون قرمز دسترسی داشته باشید، نیز می توانید دوربین های مخفی را تشخیص دهید و دستگاه های کم قیمت تر که از شبکه وایرلس استفاده می کنند در لیست دستگاه های WiFi خانه شما، مشاهده خواهند شد.
اگر واقعا نگران دوربین های مخفی هستید، می توانید از ابزار 130 دلاری تشخیص RF نیز استفاده کنید که قادر به خواندن سیگنال های پخش شده توسط دوربین های وایرلس سنتی هستند.
استفاده از اندروید برای یافتن یک دوربین مداربسته مخفی
Hidden Camera Detector، برنامه ای شناخته شده برای اندروید است و برای دانلود و نصب نیز رایگان است. با اجرای این برنامه بر روی دستگاه، پیدا کردن دوربین مخفی به سادگی اتفاق می افتد. الگوریتم به کار رفته در این برنامه، برای کاهش نویز از امواج رادیومغناطیسی دیگر ساخته شده است مانند امواج ناشی از برج های مخابراتی، سخت افزارهای غیر از دوربین و یا حتی امواج زمین.
زمانی که این برنامه بارگذاری شود، بلافاصله قابل استفاده است. نرم افزار آشکارساز، زمانی که گوشی در مجاورت یک دوربین قرار گیرد، نور قرمزی را نمایش خواهد داد. این نرم افزار، زمانی هم که در کنار انواع دیگر سخت افزارها قرار گیرد، این نور را ساطع خواهد کرد. بنابراین به شماره ای که در وسط صفحه، نمایش داده می شود توجه کنید. زمانی که یک دوربین تشخیص داده شود، این شماره از صد بالاتر می رود.
پس از پیدا کردن دوربین چه کنیم؟
تصور کنید که دوربینی را در اتاق خود یافته اید که بدون اطلاع و اجازه شما، در حال تماشای شماست. برای متوقف کردن آن چه می کنید؟ اگر آن را قطع کنید، ناظر از این کار مطلع خواهد شد. می توانید برای جلوگیری از مشاهده توسط دوربین، لنز آن را با چیزی بپوشانید و یا زاویه آن را به گونه ای تغییر دهید که شما را در دید نداشته باشد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر