اسکایپ از ریشه تغییر می کند !

اسکایپ از ریشه تغییر می کند !

اسکایپ از ریشه تغییر می کند !

mz45466666

در آینده نزدیک اسکایپ دستگاه های مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 با نرم افزار UWP تغییر شایانی می کند !

مایکروسافت اعلام کرده است که به زودی ورژن آزمایشی نرم افزار پلت فرم ویندوز یونیورسال اسکایپ (UWP) را برای اینسایدرهای ویندوز عرضه می کند .


ردموند اعلام کرده است که کاربرانی که از تبلت ها و یا رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنند در چند هفته آینده یک نرم افزار پیام رسان جدید را در اختیار خواهند داشت . این نرم افزار به طور هم زمان برای کاربران گوشی های موبایل عرضه نمی شود اما این کاربران هم با کمی انتظار می توانند از قابلیت های این برنامه جدید بهره ببرند .

اسکایپ جدید چه ویژگی هایی دارد ؟

mz455

mz456

مایکروسافت گفته است که درس های زیادی را از بازخوردهایی که مخاطبان در مورد یکپارچه سازی اسکایپ با سیستم عامل ویندوز 10 داده اند ، یاد گرفته است . ظاهرا برخی از کاربران نسبت به این یکپارچه سازی شکایت های زیادی داشته اند . یکی از نارضایتی های اعلام شده از طرف کاربران در مورد کاربرد پذیری انحصاری نرم افزار قدیمی در دستگاه هایی مانند تبلت های بزرگ ، هیبریدها و رایانه ها می باشد که به نمایشگرهای بزرگی مجهز هستند . ظاهرا مایکروسافت به این شکایت ها گوش داده است زیرا نرم افزار جدید یک ظاهر و میانجی ساده تر را در کنار قابلیت های نرم افزار قدیمی در اختیار کاربر می گذارد . در نرم افزار جدید دیگر خبری از منوهای غیرضروری و یا قابلیت های تکراری نیست . مایکروسافت در اسکایپ جدید به طور کلی خانه تکانی کرده است . در این نرم افزار منو اصلی ، منو تنظیمات و منو ابزار همه در یک لیست جمع شده اند .

ویژگی های پایه

در این اپلیکیشن جدید کاربر وارد اکانت مایکروسافت خود می شود ، یک ID اسکایپ می گیرد و سپس منو مخاطبان اسکایپ خود را می بیند . کاربر می تواند با مخاطبان خود چت خصوصی یا گروهی داشته باشد ، با یک مخاطب تماس شخصی بگیرد و یا برای یک شخص تصویر ارسال کند . علاوه بر این ایموجی ها و ایموتیکون هایی (Emoticon) نیز ارائه شده است . کاربر همچنین قادر است ببیند که مخاطبش در چت گروهی چه مطلبی را تایپ می کند .

طبیعتا نسخه آزمایشی تنها ویژگی های پایه را در خود دارد اما می توان انتظار داشت که نسخه های بعدی با قابلیت های بیشتری عرضه شوند . مایکروسافت وعده داده است که ورژن های بعدی نرم افزار را با قابلیت هایی نظیر امکان ساختن چند گروه ، داشتن مکالمه ها ، تماس های صوتی و تصویری وارد بازار می کند .

یکی از اولویت های مایکروسافت در ساخت نرم افزار جدید ارتقاء پاسخ گویی و عملکرد نرم افزار بوده است . این احتمال وجود دارد که کاربران بخواهند که تنها از اسکایپ ویندوز 10 با همین ویژگی های کنونی استفاده کنند اما از آنجایی که همه چیز در نهایت به نرم افزار UWP منتقل می شود کاربران مجبور خواهند بود که اپلیکیشن جدید را نیز قبول کنند البته مایکروسافت قول داده است که نرم افزار UWP اسکایپ را با کیفیت بالا ، حجم پایین و قابلیت های زیادی وارد بازار کند .

محصول مرتبط : مایکروسافت ویندوز 10 خانگی (Microsoft Windows 10 Home)

رای نگارنده :


 

سیستم عامل ویندوز 10 یک سیستم عامل ویندوز 7 جدید می باشد که به ویژگی های کاربردی زیادی مجهز شده است . این پلت فرم کاربرد آسانی دارد و قوی ترین و زیبا ترین پلت فرمی می باشد که تا به حال توسط مایکروسافت عرضه شده است .

نکات مثبت : عاملیت عالی منو استارت ، کاربرد پذیری راحت ویژگی های منو اکشن سنتر (Action Center) ، جایگزین شدن منو تنظیمات با منو کنترل پنل ، کیفیت بالای نرم افزارهای یونیورسال .

نکات منفی : نداشتن برخی از ویژگی های پلت فرم ویندوز 8.1 ، قیمت گران ( 86.99 دلار ) ، نداشتن بروزرسانی های رایگان و پذیرش محدود نرم افزارهای یونیورسال پلت فرم توسط برخی از دستگاه ها .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر