کونتینوم : تغییر از حالت ویندوز 10 دسکتاپ به تبلت و برعکس

کونتینوم : تغییر از حالت ویندوز 10 دسکتاپ به تبلت و برعکس

کونتینوم قابلیت جدید ویندوز 10 است، که باعث می شود بتوانیم ویندوز 10 خود را از حالت دسکتاپ به تبلت و برعکس تبدیل کنیم. چقدر با این قابلیت آشنایی دارید؟ در این مقاله به معرفی کوانتوم و ویژگی های آن می پردازیم.

ویندوز 10 روز به روز روی دستگاه های بیشتری دیده می شود، و این دقیقا چیزی است که مایکروسافت می خواهد. اگر این گفته که در حال حاظر 50 میلیون دستگاه از این سیستم عامل جدید استفاده می کنند درست باشد، مایکروسافت قطعا بسیار خوشحال خواهد بود، اما هنوز این رقم تا 1 میلیارد مورد نظر مایکروسافت فاصله زیادی دارد.
کونتینوم یک قابلیت جدید ویندوز 10 است که به دستگاه شما این امکان را می دهد که  با توجه به سخت افزار متصل، ویندوز شما از حالت دسکتاپ به تبلت تغییر حالت دهد. این قابلیت بسیار تطبیق پذیر و نسبتا قوی است و یکی از ابزار کاربردی برای کاربران ویندوز 10 می باشد.

کونتینوم چیست؟
در ویندوز 10 می توانید از موس و صفحه کلید استفاده کنید و یا دستگاه خود را به حالت تبلت تبدیل کنید، و این کار به سادگی نصب و یا قطع لوازم جانبی شماست.
وقتی که صفحه کلید دستگاه خود را قطع می کنید، و یا یک صفحه کلید بلوتوثی و یا USB را از یک تبلت جدا می کنید، سریعا به شما این حق انتخاب داده می شود که از بین حالت تبلت و دسکتاپ یکی را انتخاب کنید. حالت تبلت قدم های شما را تغییر می دهد: قابلیت های روی صفحه، اندازه دکمه ها، حالت ها، نوار وظیفه و منو شروع همه تغییر می کنند. دوباره صفحه کلید خود را متصل کنید، حالت دسکتاپ را انتخاب کنید و همه چیز دوباره به حالت قبل برمیگردد.

حالت تبلت
حالت دسکتاپ نیاز به توضیح ندارد. دستگاه شما تا زمانی که آن را تغییر ندهید به صورت یک دستگاه ویندوز 10 عمل می کند. حالت تبلت اندکی متفاوت است، البته در صورتی که حالت خود را تغییر دهید.
برای مثال، در حالت تبلت حالت اصلی دسکتاپ غیر فعال می شود و شما راحت تر می توانید در منو شروع گشت و گذار کنید. همچنین متوجه می شوید که آیکون های اپلیکیشن نوار وظیفه شما دیگر وجود ندارد ، و حال جدید ترین دوست شما، کورتانا همه جا دیده می شود.


با کلیک روی آیکون بالا سمت چپ لیستی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن های خود را می بینید، یک آیکون مشابه در قسمت پایین سمت چپ، در کنار آیکون برق، لیست همه اپلیکیشن های نصب شده شما را مورد بررسی قرار می دهد.


شما وارد حالت ساده تبلت شده اید، و مایکروسافت می خواهد که در حالی که فضا برای شما آشناست تجربه ای جدید برای شما به ارمغان داشته باشد. استفاده از حالت تبلت تجربه بسیار جالبی است. با تغییر اندازه دکمه ها، اپلیکیشن ها متوجه فضایی که در آن هستند می شوند و انگشتان شما به عصای جادو تبدیل می شود! شاید پیدایش آن به ویندوز 8 برمی گردد، اما تکامل آن مخصوص ویندوز 10 است.

 

تنظیمات حالت تبلت
با استفاده از  Windows Key + I می توانید به تنظیمات حالت تبلت بروید. می توانید کاری کنید که آیکون های اپلیکیشن نوار وظیفه مخفی نشوند ، فقط کافی است تنظیمات  Hide app icons on the taskbar in tablet mode را خاموش کنید.


اگر خیلی حالت خود را تغییر می دهید، می توانید انتخاب کنید که  ازکدام حالت ویندوز 10 استفاده کنید:


به طور مشابه، می توانید تنظیم کنید که همیشه از شما سوال شود که کدام حالت ویندوز 10 را می خواهید. همیشه از شما سوال پرسیده شود که کدام حالت را می خواهید و یا خیر.

کونتینوم روی ویندوز موبایل
کوانتینوم به ویندوز 10 لپ تاپ و مشتقات آن محدود نمی شود. برای مثال، می توانید حالت تبلت را روی دسکتاپ خود فعال کنید. یکی دیگر از قابلیت های بسیار جالب کوانتینوم ویندوز 10 موبایل می باشد.
مایکروسافت می خواهد که  با این قابلیت هر صفحه نمایشی را به کامپیوتر تبدیل کند. به نظر می رسد که باید منتظر تغییرات بزرگی در مورد ویندوز موبایل باشیم.
کونتینوم در موبایل بسیار شبیه به کونتینوم دسکتاپ و تبلت است. یک مانیتور، صفحه کلید و موس را به موبایل خود متصل کنید و می توانید از اپلیکیشن های خود مانند اپلیکیشن های دسکتاپ استفاده کنید. اوت لوک به اوت لوک دسکتاپ تغییر حالت می دهد و پنل هایی به آن اضافه می شود و دکمه پشتی آن نیز محو می شود. همچنین اکسل مانند اکسل 2016، با قابلیت های بسیار زیاد نسخه دسکتاپ کار می کند.
با این قابلیت ویندوز موبایل  می توانید کامپیوتر خود را همیشه در جیب خود داشته باشید.

تراشه جدید کوالکوم
کونتینوم برای ویندوز 10 موبایل به یک تراشه کوالکوم نیاز دارد. به خصوص اگر بخواهید از قابلیت چند صفحه نمایشی ( مولتی اسکرین) استفاده کنید. یک نقطه قوت آن تنظیماتی است که به شما این امکان را می دهد که روی هر صفحه نمایش فعالیتی جدا را نظاره کنید. برای مثال در حالی که روی صفحه بزرگ در حال چک کردن ایمیل خود هستید روی گوشی خود ویدئو های یوتوب را نگاه کنید.
شایعات دال بر آن است که برای این قابلیت تراشه یک اسنپ دراگون 810، و یک تراشه اسنپ دراگون 808 طراحی شده است، که هر دو چیپ ست های پر قدرت 64 بیتی می باشند. البته هنوز هیچ چیز رسمی نشده است. استفاده از دو پردازنده دو معنی می دهد: گرمای بیشتر، هزینه بیشتر، اما باید دید که چه می شود.

جمع بندی کونتینوم
کونتینوم مانند قابلیتی قدیمی است که پس از سال ها دوباره باز گشته است. چرا؟ چون خیلی خوب کار می کند. وقتی لوازم جانبی را جدا می کنید می فهمد، وقتی آن ها را متصل می کنید، دوباره می فهمد. گاهی اوقات بهترین قابلیت ها آن هایی هستند که کوچکند ولی خوب کار می کنند. کونتینوم یکی از بهترین قابلیت های ویندوز 10 است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Sina

سه‌شنبه, 23 اردیبهشت 1399

ممنون از مقاله ی خوبتون

پاسخ

ثبت نظر