چگونه آیفون و آی پد بریک شده خود را برگردانیم ؟

چگونه آیفون و آی پد بریک شده خود را برگردانیم ؟

برای یک طرفدار محصولات اپل هیچ چیز بد تر از بریک شدن یک آیفون و یا آی پد نیست . خوشبختانه با کمی اطلاعات و یادگیری چند روش آسان به سادگی می توانید بسیاری از دستگاه هایی را که با چنین مشکلاتی روبرو می شوند ، به حالت عادی برگردانید .

بریک شدن در واقع حالتی است که تن هر کاربر آیفون و یا آی پد را می لرزاند . در این خبر به ارائه چند راهکار برای درست کردن دستگاه های بریک شده اپل پرداخته شده است . برای برگرداندن یک دستگاه بریک شده باید مراحل زیر را طی کنید .

مرحله اول : دستگاه را از درون کاور محافظتی خارج کنید . در بسیاری از موارد دیده شده است که کاور ها باعث پایین نگه داشته شدن کلید های دستگاه و داغ کردن این محصولات شده است . علاوه بر این عدم جدا سازی کاور فشار دادن کلید ها را برای راه اندازی مجدد دستگاه سخت تر می کند .

مرحله دوم : دستگاه را در شارژ بگذارید زیرا بریک شدن می تواند شارژ باتری را خالی کند .

مرحله سوم : در صورتی که گوشی یا آی پد هنوز واکنشی نشان نداده است باید آن را مجددا راه اندازی کنید . برای راه اندازی مجدد دستگاه کلید پاور و خانه را تا زمانی که لوگو  اپل ظاهر شود ، با یک دیگر نگه دارید . در صورتی که لوگو سازنده بعد از 30 ثانیه ظاهر نشد باید فرآیند زیر را انجام دهید .

مرحله چهارم : اگر که دستگاه هنوز بریک است باید از حالت DFU (Device Firmware Upgrade) استفاده کنید . برای راه اندازی این حالت ابتدا مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و سپس دستگاه را به رایانه خود وصل کنید و در حالی که آی تیونز (iTunes) فعال می باشد ، کلید خانه دستگاه را فشار دهید . زمانی که یک کابل USB  با پیکانی به سمت برند آی تیونز ظاهر شد ، کلید خانه را رها کنید و با استفاده از آی تیونز آی پد و یا آیفون خود را بازیابی کنید .  راه دیگر فعال سازی حالت DFU این است که دستگاه خاموش خود را در حالتی که آی تیونز فعال می باشد ، به رایانه متصل کنید و سپس کلید خانه و پاور را به مدت 10 ثانیه با یک دیگر فشار دهید و بعد تنها کلید خانه را رها کنید . 

توجه داشته باشید که مدت زمان های ذکر شده فوق اهمیت بالایی دارند ، به همین دلیل باید این مراحل را به طور دقیق در مدت زمان های گفته شده انجام دهید . در صورتی که هنوز گوشی و یا آی پد شما بریک است باز هم روش بازیابی DFU را به کار گیرید . 

اگر که هیچ یک از روش های فوق کارآمد نبود باید گوشی خود را نزد یک تعمیر کار ببرید . توجه داشته باشید که بازیابی دستگاه از طریق روش DFU باعث پاک شدن تمام اطلاعات موجود در حافظه می شود به همین دلیل باید همیشه یک نسخه پشتیبانی از اطلاعات موجود در حافظه دستگاه خود داشته باشید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر