چگونه با دستگاه های اندروید ایموجی ارسال کنیم ؟

چگونه با دستگاه های اندروید ایموجی ارسال کنیم ؟

iOS در خود ایموجی دارد اندروید هم همچنین !

اگرچه اندروید در ساختن ایموجی ها کمی آهسته تر از iOS عمل کرده است این امر به این معنا نیست که کاربران اندروید نمی توانند در مکالمات خود با کاربران آیفون از ایموجی های گوناگون استفاده کنند .

نکته مهم : ایموجی ها در گوشی های مختلف می توانند ظاهر بسیار متفاوتی داشته باشند . به دلیل وجود داشتن این دوگانگی بهتر است که در انتخاب ایموجی هایی که برای مخاطبان آیفون و یا iOS خود می فرستید ، دقت کنید .

مرحله اول : ببینید که آیا دستگاه اندروید شما می تواند ایموجی ها را بخواند یا خیر !

برخی از دستگاه های اندروید قابلیت خواندن کرکترهای ایموجی را ندارند بنابراین اگر که کرکترهای ایموجی پیام هایی متنی که از مخاطبانتان دریافت می کنید به صورت مثلث ظاهر می شوند ، مشکل از گوشی شماست . 

در صورتی که نسبت به پشتیبانی و یا عدم پشتیبانی کردن تصاویر ایموجی توسط گوشی های اندروید خود اطلاعی ندارید تنها کافی است که مرورگر گوشی خود را باز کنید و در سایت گوگل کلمه emoji را جست و جو نمایید . در صورتی که دستگاه شما ایموجی ها را پشتیبانی کند ، در نتایج جست و جوی خود می توانید تصاویر ایموجی را ببینید اما در صورتی که دستگاه ایموجی ها را پشتیبانی نکند ، این تصاویر به صورت مربع ظاهر می شوند .

اگر که گوشی اندروید شما تصاویر ایموجی را پشتیبانی نمی کند باز هم می توانید با نصب نرم افزار شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ و یا لاین شرکت های واسط از این کرکترها استفاده کنید البته باید در نظر داشته باشید که در این وضعیت هم تنها آن دسته از تصاویر ایموجی را که از طریق این نرم افزارها رد و بدل می شوند ، می بینید .

مرجله دوم : صفحه کلید ایموجی دستگاه را فعال کنید .

حتی اگر که دستگاه های اندروید ایموجی ها را پشتیبانی کنند باز هم این کرکترها را در صفحه کلید پیش فرض این گوشی ها نخواهید یافت . در صورتی که از سیستم عامل های اندروید 4.4 و یا بالاتر استفاده می کنید ، صفحه کلید استاندارد گوگل آپشن ایموجی را نیز دارد . در این پلت فرم ها تنها باید کلمه متناظر با کرکتر ایموجی مورد نظر را تایپ کنید ، تا آن ایموجی ظاهر شود . برای تغییر دادن صفحه کلید پیش فرض دستگاه به صفحه کلید مورد نظر خود مسیر Settings > Language and input > Default را طی کنید . علاوه بر این می توانید با حرکت دادن صفحه نمایش به پایین و باز کردن آپشن Notifications area به گزینه Choose input method برسید و نوع کرکترهای ورودی صفحه کلید را تعیین کنید . به یاد داشته باشید که تنها زمانی می توانید صفحه کلیدها را تغییر دهید که در حال تایپ کردن یک پیام متنی می باشید . هنگام فعال شدن صفحه کلید مورد نظرتان یک آیکون کوچک صفحه کلید بر روی نوار پیغام (Notifications   bar) ظاهر می شود . 

در صورتی که از دستگاه های سامسونگ استفاده می کنید ، می توانید از طریق ضربه زدن بر روی آیکون میکروفون و نگه داشتن آیکون و سپس ضربه زدن بر روی آیکون چهره خندان از ایموجی های داخلی این صفحه کلیدها استفاده کنید .  

مرحله سوم : دانلود کردن یک صفحه کلید واسط

اگر که صفحه کلید گوشی شما ایموجی های داخلی ندارد برای استفاده از این کرکترها باید یک صفحه کلید واسط دانلود کنید . متعارف ترین صفحه کلید گوگل کیبورد ( Google Keyboard ) می باشد که برای همه دستگاه های اندروید دارای پلت فرم اندروید 4 و یا بالاتر موجود است .  نرم افزارهای دیگری نظیر سوایپ ( Swype ) ، سوییفت کی ( SwiftKey ) و مینیوم (Minuum) نیز ایموجی داخلی دارند . 

توجه : اگر که حالت پیام رسانی حالت (limited texting plan) گوشی فعال است بهتر است که با انجام یک بررسی کوچک مطمئن شوید که دستگاه کرکترهای ایموجی را در قالب سمبل های ایموجی ارسال می کند و نه پیام های چند رسانه ای (MMS) . 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر