افزودن پادکست به گوگل پلی موزیک (Google Play Music)

افزودن پادکست به گوگل پلی موزیک (Google Play Music)

امروز گوگل در نهایت اعلام کرد که پادکست را به سرویس گوگل پلی موزیک خود در کانادا و ایالات متحده خواهد افزود. با این کار این برنامه به جمع برنامه هایی مانند اسپاتیفای (Spotify) که اخیرا پادکست را به نسخه ی بتای خود افزوده است و البته آی تونز (iTunes) که از اولین پخش کننده های آهنگی بوده است که از سال 2005 از پادکست پشتیبانی می کند.

در اکتبر گذشته گوگل پرتالی را برای پادکستر ها در ایالات متحده در نظر گرفت تا افراد بتوانند نمایش های خود را به گوگل پلی موزیک بیاورند. هر چند در آن زمان اعلام نکرد که توانایی خواندن پادکست ها در برنامه چه زمانی برای شنوندگان میسر خواهد شد. در فوریه تعدادی از کاربران گوگل پلی موزیک شاهد یک بخش پادکست در برنامه های خود بودند (به احتمال زیاد به این دلیل که گوگل در حال آزمایش این قابلیت بوده است) بنابراین راه اندازی امروز به عنوان یک شگفتی بزرگ نیامده است.
شایان ذکر است که گوگل قصد ندارد یک دایرکتوری پادکست استاندارد ایجاد کند، بلکه بر این موضوع تمرکز کرده است که تجربه ای مشابه لیست پخش متنی برای آهنگ ها را برای کاربران به ارمغان آورد. این شرکت امروز در اعلام خود چنین نوشت: مشابه به لیست پخش متنی ما برای موسیقی هم اکنون شما می توانید بر اساس آن چه که انجام می دهید، چه احساسی دارید یا به چه موضوعی علاقه مندید، به پادکست ها نیز گوش دهید. و البته شما می توانید برای موارد خاص سرچ کنید؛ هنگامی که آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کردید می توانید با دانلود کردن نمایش ها به صورت خودکار یا با انتخاب این گزینه که هرگاه قسمت جدیدی در دسترس قرار گرفت هشدار دریافت کنید، می توانید به آن ملحق شده و عضو شوید.
پادکستر هایی که می خواهند در برنامه ی گوگل شامل شوند هنوز هم می توانند به درگاه پادکست گوگل پلی پادکست مراجعه کرده و اجرا های خود را به آن اضافه کنند.

 

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر