ایکس باکس 360 به آخر راه خود رسید !

ایکس باکس 360 به آخر راه خود رسید !

بعد از 10 سال ، مایکروسافت به ساخت بهترین کنسول بازی خود پایان داد !

عهد بازی های سه بعدی تقریبا به پایان خود رسیده است . تا به امروز چیزی در حدود بیش از 10 سال از اولین باری که مایکروسافت کنسول ایکس باکس 360 را عرضه کرد ، می گذرد . منابع خبری اعلام کرده اند که این سازنده دیگر قصد ندارد به ساخت بهترین کنسول خود ادامه دهد .

مایکروسافت می گوید مشکلات ساخت این کنسول 10 ساله کم کم در حال نمایان شدن است از این رو دیگر ساخت ایکس باکس 360 مقرون به صرفه نیست . این غول نرم افزاری اعلام کرده است که تا یک بازه زمانی مشخص به فروش کنسول ایکس باکس 360 و بازی های این کنسول و ارائه ایکس باکس لیو ساپورت (Xbox Live support) ادامه می دهد  . البته عاقلانه است که توقف تولید ایکس باکس 360 را به ایکس باکس 1 ربط داد .

وقوع این فرآیند اجتناب ناپذیر است . مایکروسافت اخیرا درگیری های زیادی در مورد پشتیبانی ایکس باکس وان توسط ایکس باکس 360 داشته و از طرف دیگر افت قیمت ایکس باکس 1 نیز اشتیاق کاربران را نیز برای خرید ایکس باکس 360 به عنوان یک کنسول اقتصادی خوب برای اجرای بازی های مختلف کاهش داده است . علت دیگر توقف عرضه این کنسول بازی تغییر رویکرد بازی سازان در مورد پشتیبانی ایکس باکس 360 می باشد . علی رغم همه این گفته ها دلیلی نیز برای استفاده از این پلت فرم وجود ندارد وقتی که کاربران می توانند بازی های آن را روی پلت فرم دیگری اجرا کنند . 

با وجود همه این دلایل هنوز هم می توان گفت که توقف تولید ایکس باکس 360 امری ناراحت کننده می باشد . این کنسول تا به امروز محبوب ترین کنسولی بود که توسط مایکروسافت عرضه شده است . مایکروسافت تا ماه ژوئن سال 2014 ( 11 خرداد تا 9 تیر 93 ) تعداد 84 میلیون دستگاه از این کنسول را در سر تا سر جهان عرضه کرد و توانست به واسطه این دستگاه به حاکمیت سونی در بازار کنسول های بازی آمریکای شمالی پایان دهد . به تکیه این کنسول بود که بازی هایی نظیر Gears of War ، Forza Motorsport  و یا Halo عرضه و یا به اوج شهرت خود رسیدند . البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایکس باکس 360 معایب خاص خود را نیز داشته است . از جمله معایب این دستگاه می توان به Red Ring of Death اشاره کرد که تقریبا همه نسخه های اولیه عرضه شده از ایکس باکس 360 را با مشکل مواجه کرد . فناوری کنسول های بازی از اولین باری که ایکس باکس 360 عرضه شد پیشرفت زیادی کرد اگرچه که عرضه این کنسول مشکلات بزرگ خود را نیز داشته است . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر